Розчини
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Наша мета: Узагальнити та закріпити знання про розчини, їх класифікацію, розчинність; систематизувати теоретичні знання, необхідні для розв’язування розрахункових задач на обчислення масової частки розчиненої речовини. Розвивати вміння розв'язувати розрахункові задачі, а також складати задачі самостійно. Розвивати логічне мислення , пам’ять, увагу, творчі здібності. Виховувати наполегливість у досягненні поставленої мети, почуття колективізму.
Інтелект-розминка: «Ім’я в історії» Досліджував виділення і поглинання теплоти внаслідок розчинення речовин, залежність розчинності речовин від температури. Встановив, що розчини замерзають при нижчій температурі, ніж чистий розчинник. Йому належать слова: «Широко простягає хімія руки свої в справи людські…» Відкрив закон збереження маси речовин, розробив корпускулярну теорію будови речовини. Відповідь: М. В. Ломоносов
Завдання: Мідний купорос масою 25 г розчинили у 135 мл води. Визначити масову частку Купрум (ІІ) сульфату у розчині. Залізний купорос масою 59,26 г розчинили у 100 г води. Визначити масову частку Ферум (ІІ) сульфату у розчині. 64,4 г глауберової солі розчинили у 200 г води. Знайти масову частку натрій сульфату у розчині. Яку масу мідного купоросу CuSO4•5Н2О потрібно взяти для приготування 300 г розчину Купрум (ІІ) сульфату з масовою часткою 16%? Знайти масову частку натрій сульфату у розчині, одержаному розчиненням 40 г глауберової солі у 440 г води.
Алгоритм розв’язування задач на масову частку розчиненої речовини у розчині, одержаному при розчиненні у воді кристалогідратів Знайти масу безводної солі в даній масі кристалогідрату. Знайти масу утвореного розчину (до маси кристалогідрату додати масу води). Знайти масову частку безводної солі у кристалогідраті (масу безводної солі поділити на масу розчину).
Коди відповідей: Синій колір -10 Червоний колір - 75 Жовтий колір - 20,34 Зелений колір - 16,72 Оранжевий колір - 3,67
Інтелект-розминка: «Ім’я в історії» Народився 8 лютого в місті Тобольську в сім’ї директора гімназії. Був сімнадцятою дитиною в сім’ї. Є автором гідратної теорії розчинів, підручника «Основи хімії», який тільки за його життя 8 разів перевидавався. Займався метеорологією, питаннями повітря плавання, піднявся один на повітряній кулі для спостереження сонячного затемнення. Створив систему (таблицю), без якої неможливо уявити кабінет хімії. Відповідь: Д. І. Менделєєв
Розв’язування задач І група Цинк оксид обробили розчином хлоридної кислоти масою 365 г з масовою часткою кислоти 10%. Яка маса солі утворилася? Який об’єм 20%-го розчину хлоридної кислоти густиною 1,11г/мл потрібно для нейтралізації розчину, що містить 4 г натрій гідроксиду?
Розв’язування задач ІІ група Сульфатна кислота, що міститься у 50 г розчину з масовою часткою кислоти 9,8%, повністю прореагувала з магнієм. Обчислити об’єм газу, що виділився (н.у.)? До 44,47 мл розчину з масовою часткою хлоридної кислоти 12,9% і густиною 1,12 г/мл додали розчин калій гідроксиду до повної нейтралізації. Яка маса солі утворилася?
Розв’язування задач ІІІ група Який об’єм розчину з масовою часткою натрій сульфату 14,2% та густиною 1,13 г/мл потрібно взяти для взаємодії з розчином, що містить 16,64 г барій хлориду. 730 г розчину з масовою часткою хлоридної кислоти 10% повністю прореагувало з розчином натрій карбонату (н.у.). Який об’єм газу виділився?
Схожі презентації
Категорії