Розчини , електролітична дисоціація
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Людина народилася бути господарем, повелителем, царем природи, але мудрості , з якою вона повинна правити, не дано їй з народження, вона набувається учінням Л.М.Толстой
Цілі уроку: узагальнити та систематизувати знання з теми «Розчини» ; розвивати вміння застосовувати набуті знання; виховувати вміння працювати в групі, бути толерантним, відповідальним ;
Критерії оцінювання Кількість правильність відповідей; Правильне написання рівнянь у молекулярній та йонній формах; Науковість висловлювань ; Правильність та безпечність проведення досліду; Активність роботи групи ; Стосунки в групі(доброзичливі , дружні)
І. Конкурс Бліц опитування оцінюється загальна кількість правильних відповідей 1Однорідна система , що складається з двох і більше компонентів ( істиний розчин), 2. Електроліти , при дисоціації яких утворюються катіони Н+ (кислоти) 3.Процес розпаду молекули на йони (дисоціація)
4.Розчин з малою кількістю розчиненої речовини (розведений) Дисперсна система , у якій частинки твердої речовини рівномірно розподілені між частинками розчинника. ( суспензія) Електроліт , у результаті дисоціації якого утворюються аніони ОН- (луги, основи) 7. Розчин у якому розчинена речовина вже не розчиняється ( пересичений) 8.Процес розподілу молекул однієї речовини між частинками іншої (дифузія) Кристали, до складу яких входять молекули води (кристалогідрати)
Конкурс ІІ. Кримінальна справа Діло №1 В місті Електросталі в гімназії № 17 у кабінеті хімії на першій парті , була виявлена калюжа невідомого походження … (!) Експерти виявили, що в її склад входять йони : Ba2+, Na+, SO42-, CL-, PO43-, K+ . Допоможіть криміналістам встановити речовини якими користувалися злочинці (Ba(NO3)2 , Na2SO4, NaCL , KNO3 , K2SO4, KCL, BaCL2, Na3PO4 , Na2SO4, NaCL)
Діло №2 Деякі злочинні елементи здійснили «мокре діло» . Свою провину вони заперечують, затверджуючи , що в них е алібі. Доведіть їх провину , якщо відомо , що вони працювали в парах а їх прізвища: Гідроксид Калію, Нітрат Кальцію, Сульфат заліза (III), Карбонат Натрію
КОН + Са (NO3)2 = Ca(OH)2 + КNO3 - реакція супроводжується утворенням малорозчинної речовини Fe2(SO4)3 + Nа2CO3 = Fe2(CO3)3 + Na2SO4 -ці дві сполуки не взаємодіють – реакція оборотна
ІІІ. Конкурс « Аналітик» Дослідним шляхом визначити наявність таких речовин : Хлоридна кислота; Натрій гідроксид ; Натрій хлорид Для проведених реакцій скласти рівняння хімічних реакцій у молекулярній та йонній формах
ІІІ. Конкурс « Аналітик» NaCL- не діє на індикатор , полум’я -жовте HCL- індикатор (універсальний) червоний , реагент AgNO3 HCL+AgNO3 = AgCL + HNO3 H + +CL- + Ag++CL- =AgCL + H ++NO3- CL-+Ag+ = AgCL Na OH- індикатор ( універсальний)- синій 2NaOH+CuSO4 = Cu(OH)2 + Na2SO4 2Na++2OH-+Cu2+ +SO4 2- = Cu(OH)2 + 2Na++SO42- 2OH-+Cu2+ = Cu(OH)2
Юний технік Федя снял аккумулятор с "Жигуля": Напряжение упало до нуля, Феде посоветовал Андрей: Ты электролит туда залей! Фёдор взял на кухне соли: Он учил когда-то в школе, Что любой электролит, Если он водой залит, Распадётся на ионы. Этих ионов - миллионы!.. Соль - всегда электролит. Вот готов раствора литр. Фёдор взял аккумулятор: Догадайтесь-ка, ребята, Что сказал ему отец. Тут истории конец.
Ответ: Конечно, ничего хорошего отец сказать не мог: ведь Федя спутал химическое понятие "электролит" с сернокислотным электролитом для автомобильного аккумулятора: Хорошо ещё, что он не успел залить раствор поваренной соли внутрь аккумулятора, иначе пришлось бы покупать
ПАНТОМИМА Сейчас вам предстоит с помощью пантомимы показать команде – сопернице определенное явление. выпадение осадка; изменение цвета индикатора; распад электролита на ионы; электрический ток. Время на подготовку 3-5 минут (за угаданную пантомиму – один жетон, за понятно показанную
сінквейн перше слово – іменник Два прикметники,що характеризують головне слово Три дієслова , ознака дії Речення з чотирьох слів, що характеризує ставлення до головного слова П’ятий стовпчик — одно слово-резюме, (синонім першого слова) , що характеризує сутність головного слова.
Підсумки уроку Ваші враження від уроку : На уроці я дізнався… На уроці я зрозумів ,що …. На уроці я навчився … Я не знав , а тепер знаю… Я не умів , а тепер вмію… Найбільший мій успіх сьогодні це … Мої враження від уроку… Мені зовсім не сподобалося
Схожі презентації
Категорії