Системи планування операцыйної діяльность
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Системи планування операційної діяльності Підготувала: студентка ФАМ 3 ст курсу Лижняк Тетяна
Планування це перш за все процес напрацювання та прийняття рішень, які дозволяють ефективніше функціонувати та розвиватись підприємству в майбутньому. Планування у вузькому розумінні - це складання спеціальних документів-планів, що визначають конкретні кроки підприємства по досягненню цілей, що стоять перед ним.
Основні завдання внутрішньофірмового планування: формулювання цілей діяльності підприємства та конкретних завдань, за допомогою яких вони досягаються; створення необхідної основи для перебудови структури підприємства та системи управління нею; створення основи для координації діяльності робітників в процесі досягнення цих цілей; забезпечення вибору найкращого варіанту рішень; формування системи стандартів і показників, за допомогою яких відбувається оцінка результатів діяльності підприємства.
Всі перераховані плани можна об'єднати в наступні основні типи планів: плани-цілі - набір якісних та кількісних характеристик бажаного стану об'єкту управління та його окремих елементів в майбутньому; плани для дій, що повторюються, які описують їх строки і порядок здійснення в стандартних ситуаціях; плани для дій, що не повторюються, складаються для вирішення специфічних, заново виникаючих проблем.
Планування базується на наступних основних принципах: участь максимальної кількості співробітників в роботі над планом вже на самих ранніх етапах економічність (максимум ефекту, але витрати на планування не повинні його перевищувати) координація та інтеграція (по вертикалі - координація та по горизонталі інтеграція) створення умов для його виконання науковий характер планування органічна єдність планів неперервність планування пропорційність комплексність оптимальність
Тактичне планування Охоплює часовий горизонт в один рік та більш короткі періоди. Воно відбувається в формі поточних планів, які містять тактику вирішення проблем, що стоять перед підприємством на даний плановий період.
Поточне планування Є етапом реалізації стратегічного плану підприємства. За відправну точку поточних планів в ринковій економіці приймають прогноз продажів на поточний рік. На відміну від стратегічного плану дещо змінюються форми представлення поточних планів. Поточне планування являє собою сукупність планів за різними видам діяльності підприємства, тому стосується багатьох сфер.
Короткострокові плани Як складова поточних планів, розробляються підприємством в цілому і по окремим підрозділам на період до одного року в формі календарних планів. Вони стосуються таких сфер як наукові дослідження, маркетинг, матеріально-технічне забезпечення, збут, виробництво. Такі плани складаються з врахуванням замовлень, наявності матеріальних та фінансових ресурсів; в основному представляються у вигляді бюджетів.
Відносяться до періодів від одного до десяти робочих днів, частіше за все вони є добовими. Такі плани складаються з трьох основних елементів: виробничих програм цехів, дільниць, ліній, що відображають реальне завантаження виробничих потужностей; оперативних завдань цим підрозділам; планів-графіків руху виробів та їх окремих частин по технологічному ланцюжку. Оперативні плани
Оперативні плани визначають завантаження обладнання; послідовність виконання окремих операцій технологічного циклу; час, що відводиться для цього; розстановку людей з врахуванням наявних виробничих потужностей, матеріальних ресурсів, персоналу. Послідовність розробки короткострокових та оперативних планів при поточному плануванні
Проблема управління запасами і надурочними роботами стосується одного з головних застосувань сукупного планування. Сукупне планування (агрегативне - Aggregate Planning) передбачає перетворення річних та квартальних бізнес-планів в детальні виробничі плани, що визначають обсяг продукції та використання трудових ресурсів для середньострокового періоду (від 6 до 18 місяців). Завдання сукупного планування полягає в мінімізації витрат на необхідні ресурси для задоволення попиту на продукцію в плановому періоді.
Здійснюють на рік і більш тривалий період. Полягає у визначенні послідовності певних етапів розроблення стратегії і у виборі методів дослідження, яке здійснюється на кожному етапі діяльності підприємства. Довгострокове планування
Схожі презентації
Категорії