Прогноз погоди. Спостереження за погодою і обробка зібраних матеріалів.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Завдання уроку: поглибити знання про особливості погоди та її складові елементи; дати характеристику небезпечним атмосферним явищам, які проявляються на території України в різні періоди року; закріпити уміння будувати графіки ходу температур за місяць, розу вітрів, діаграми хмарності та опадів; довести думку про важливість знань про погоду для людей.
- Що таке атмосфера? - Які ви знаєте шари атмосфери? - З яких газів складається атмосфера? - Яке значення має атмосфера для планети? - Що відбувається з температурою із підняттям угору? - Які показники характеризують атмосферу? - Як обчислюють середню температуру? Інтелектуальна розминка:
- Як знаходять амплітуду коливання температури? Що таке атмосферний тиск? Чим вимірюється атмосферний тиск? Який показник тиску вважаєтьсянормальним? Що таке вітер? Що таке хмарність? Які бувають дні за хмарністю? Висновок: які ж показники допоможуть охарактеризувати погоду?
Яка сьогодні погода? Чи можемо ми проаналізувати і передбачити погоду? Дмитро Іванович Менделєєв сказав: «Атмосфера – велика лабораторія погоди». Чи погоджуємося ми із цими словами?
Земна атмосфера повсякчасно впливає на життя й діяльність людей. Ми великою мірою залежимо від її складу та стану приземного шару — погоди, від процесів та явищ, що її супроводжують. Деякі з них людина використовує з користю для себе як кліматичні ресурси. Однак чимало серед них і таких, що можуть завдати значної шкоди. Небезпечні погодні явища часто виникають досить несподівано, проявляються як стихійні і завдають значних збитків населенню та господарству. Здебільшого вони пов'язані з особливостями атмосферної циркуляції, іноді на них впливає рельєф місцевості.
Робота з підручником. Користуючись матеріалами підручника (п.21, ст.120-125), опишіть 2-3 реченнями явище із слайда.
Висновок: Для чого людям необхідно завчасно знати погоду? Куди надходять дані про погоду? Які особливості мають синоптичні карти?
План виконання роботи: 5.1. Побудова графіку ходу температури. 5.2.Побудова рози вітрів. 5.3.Побудова діаграми хмарності. 5.4.Побудова діаграми опадів. 5.5.Опис погоди.
Які показники погоди ви аналізували? Які дані необхідні для характеристики погоди? Висновок:
Підсумок уроку. «Ланцюжок» - Яку тему ми вивчили на уроці? - Які показники погоди характеризували? Які небезпечні явища зустрічаються на території України? - Чи згодні ви зі словами Д.І.Менделєєва, що атмосфера – це велика лабораторія погоди? Доведіть свою думку.
Домашнє завдання. 1.Опрацювати параграф 21. 2. Творча робота – підібрати народні прикмети про погоду. 3. Письмово – заповнити таблицю. Небезпечні атмосферні явища: Назва явища Опис Території, на яких проявляються
Схожі презентації
Категорії