Повітряний транспорт
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Повітряний транспорт Підготувала Затенко Надія Пантелеймонівна Учитель географії Орловецької ЗОШ І-ІІІ ступенів
Повітряний транспорт – вид транспортних комунікацій транспорту, де у якості транспортного засобу для перевезення пасажирів, пошти і вантажів використовуються транспортні засоби або важчі за повітря (повітряні судна авіації — літаки, вертольоти, гелікоптери та ін.) Транспорт (від лат. trans — через і portare — нести) — сукупність засобів, призначених для переміщення людей, вантажів, сигналів та інформації з одного місця в інше.
Повітряний транспорт — найшвидший (швидкість сучасних літаків перевищує 900 км/год) і в той же час найдорожчий вид транспорту. Основна сфера застосування повітряного транспорту — пасажирські перевезення на відстанях понад тисячу кілометрів. Також здійснюються і вантажні перевезення, але їхня частка дуже низька. В основному авіатранспортом перевозять продукти, що швидко псуюються і особливо цінні вантажі, а також пошту. У багатьох важкодоступних районах (у горах, районах Крайньої Півночі) повітряному транспорту немає альтернатив. У таких випадках, коли в місці посадки відсутній аеродром (наприклад, доставка наукових груп у важкодоступні райони) використовують не літаки, авертоліти, які не потребують посадочної смуги. Велика проблема сучасних літаків — шум, вироблюваний ними при зльоті, який значно псує якість життя мешканців розташованих поряд з аеропортами районів.
Транспортні засоби Літак (аероплан) — літальний апарат важчий за повітря для польотів в атмосфері за допомогою двигуна і нерухомих крил (крила). Літак здатний переміщатися з високою швидкістю, використовуючи підйомну силу крила. Нерухоме крило відрізняє літак відмахольота, а наявність двигуна — від планера. Вертоліт, Гелікоптер — літальний апарат, важчий за повітря. Підйом і переміщення в повітрі забезпечуєтьсягвинтом, що обертається в горизонтальній площині. Переміщення забезпечується нахилом у відповідному напрямку несного гвинта.
Перші спроби побудувати літак робилися ще в дев’ятнадцятому столітті, зокрема літак був побудований російським інженером Можайським. Проте жодна з цих конструкцій не змогла піднятися в повітря. Причинами цього служили: дуже висока маса і непристосованість тодішніх двигунів (парових машин) до умов авіації, відсутність теорії польоту, у зв'язку з чим літаки будувалися «навмання», відсутність інженерного досвіду у багатьох піонерів авіації. Першим літаком, що зміг самостійно відірватися від землі і зробити горизонтальний політ, став «Флаєр», побудований братами Орвіллом і Вілбером Райт в США. Перший політ літака в історії був здійснений 17 грудня 1903-го року. «Флаєр» протримався в повітрі 59 секунд і пролетів 260 метрів. Винахід Райтів було офіційно визнано першим у світі апаратом важчим за повітря, який здійснив пілотований політ з використанням двигуна. Історія літаків
Перші успіхи російської авіації датуються 1910 р. 4 червня професор Київського політехнічного інституту князь Олександр Кудашев пролетів декілька десятків метрів на літаку-біплані власної конструкції. 16 червня молодий київський авіаконструктор Ігор Сікорській вперше підняв свій літак в повітря, а ще через три дні відбувся політ літака інженера Якова Гаккеля незвичайної для того часу схеми біплан з фюзеляжем (бімоноплан).
Класифікація літаків За призначенням: Військові: винищувачі винищувачі-бомбардувальники фронтові бомбардувальники ракетоносії штурмовики розвідники коректувальники багатоцільові і спеціальні транспортні Десантні Цивільні: пасажирські — перевезення пасажирів транспортні — транспортування вантажів поштові — доставка пошти сільськогосподарські — обробка сільськогосподарських угідь навчальні — навчання льотного складу спортивні — заняття авіаційним спортом спеціальні: експериментальні — проведення льотних експериментів санітарні — надання термінової медичної допомоги геологорозвідувальні — повітряна розвідка надр та ін. За злітною масою: 1-го класу (75 т і більше) 2-го класу (від 30 до 75 т) 3-го класу (від 10 до 30 т) 4-го класу (до 10 т). За типом і числом двигунів: За типом двигунів: поршневі (ПД) турбогвинтові (ТГД) реактивні (РД) електричні (ЕД) За числом двигунів: однодвигунні дводвигунні тридвигунні чотиридвигунні. шестидвигунні восьмидвигунні
Історія гелікоптерів 1907, 13 листопада французький винахідник Корню Поль здійснив перший політ гелікоптером. Несні лопасті рухалися за допомогою двигуна «Antoinette» потужністю 24 к. с; машина підняла свого винахідника над землею майже на 30 см і протримала в повітрі 20 секунд 1908—1912 - Сікорський Ігор Іванович побудував у Києві 6 моделей літаків та гелікоптер. 1936 — Німецький Focke-Wulf Fw 61 став першим придатним для польотів гелікоптером 1942 — Sikorsky R4 став першим гелікоптером серійного виробництва 1952 — Мі-1 — перший у СРСР серійний гелікоптер 1961 — Bell UH-1 Huey 1962 — СН47 Chinook — військово-транспортний гелікоптер із дубльованими гвинтами (нині Boeing)
Використання гелікоптерів повітряні підйомні крани засоби для гасіння пожеж санітарні гелікоптери військовий поліцейські гелікоптери
Повітряні коридори Повітряна траса — це диспетчерський район або його частина, що являє собою коридор у повітряному просторі, обмежений за висотою та шириною, призначений для безпечного виконання польотів повітряними суднами і забезпечений аеродромами, засобами навігації, контролю та управління повітряним рухом. Аеропорти Аеропорт — комплекс інженерних споруд призначений для прийому, відправлення та технічного забезпечення повітряного транспорту, а також обслуговування пасажирів та вантажу. Аеропортний комплекс повинен мати хоча б одну злітно-посадкову смугу чи грунтову, тверду, або водну поверхню для зліту та посадки літаків чи вертолітну площадку.
Аеропорти України Місто Код аеропорту ІКАО Код ІАТА Аеропорт Пасажиропотік Бердянськ UKDB ERD Аеропорт «Бердянськ» Вінниця UKWW VIN Аеропорт «Вінниця» Дніпропетровськ UKDD DNK Аеропорт «Дніпропетровськ» 426,300 (2011) Донецьк UKCC DOK Міжнародний аеропорт «Донецьк» 829,300 (2011) Запоріжжя UKDE OZH Міжнародний аеропорт «Запоріжжя» 33,960 (2009) Івано-Франківськ UKLI IFO Міжнародний аеропорт «Івано-Франківськ» 96,000 (2009) Ізмаїл UKOI IZL Міжнародний аеропорт «Ізмаїл» Керч UKFK KHC Аеропорт «Керч» Київ UKBB KBP Міжнародний аеропорт «Бориспіль» 8,029,400 (2011) Київ UKKK IEV Міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни) 469,800 (2011) Кіровоград UKKG KGO Аеропорт «Кіровоград» Кривий Ріг UKDR KWG Міжнародний аеропорт «Кривий Ріг» Лиманське UKOM Аеропорт «Лиманське» Луганськ UKCW VSG Міжнародний аеропорт «Луганськ» Львів UKLL LWO Міжнародний аеропорт «Львів» 296,900 (2011) Маріуполь UKCM MPW Аеропорт «Маріуполь» Миколаїв UKON NLV Міжнародний аеропорт «Миколаїв»
Одеса UKOO ODS Міжнародний аеропорт «Одеса» 824,300 (2011) Полтава UKHP PLV Аеропорт «Полтава» (Супрунівка) Рівне UKLR RWN Міжнародний аеропорт «Рівне» Севастополь UKFB BQB Аеропорт «Бельбек» (Севастополь) Сєвєродонецьк UKCS SEV Аеропорт «Сєвєродонецьк» Сімферополь UKFF SIP Міжнародний аеропорт «Сімферополь» 963,800 (2011) Суми UKHS UMY Аеропорт «Суми» Тернопіль UKLT TNL Аеропорт «Тернопіль» Ужгород UKLU UDJ Міжнародний аеропорт «Ужгород» Харків UKHH HRK Міжнародний аеропорт «Харків» 308,500 (2011) Херсон UKOH KHE Аеропорт «Херсон» Хмельницький UKLH HMJ Міжнародний аеропорт «Хмельницький» Черкаси UKKE СКС Міжнародний аеропорт «Черкаси» Чернівці UKLN CWC Міжнародний аеропорт «Чернівці»
Статистика пасажиропотоку Аеропорт Місто Код (IATA/ICAO) 2009 2010 2011 Динаміка паса-жиропото-ку 1. Міжнародний аеропорт «Бориспіль» Київ KBP/UKBB 5,793,500 6,691,800 8,029,400 20% ▲ 2. Міжнародний аеропорт «Сімферополь» Сімферополь SIP/UKFF 751,000 841,200 963,800 14,5% ▲ 3. Міжнародний аеропорт «Донецьк» Донецьк DOK/UKCC 488,100 612,200 829,300 35,4% ▲ 4. Міжнародний аеропорт «Одеса» Одеса ODS/UKOO 650,900 707,100 824,300 16,5% ▲ 5. Міжнародний аеропорт «Київ» (Жуляни) Київ IEV/UKKK 10,000 29,000 469,800 1520% ▲ 6. Міжнародний аеропорт «Дніпропетровськ» Дніпро-петровськ DNK/UKDD 330,500 341,400 426,300 24,8% ▲ 7. Міжнародний аеропорт «Харків» Харків HRK/UKHH 196,200 243,200 308,500 26,8% ▲ 8. Міжнародний аеропорт «Львів» Львів LWO/UKLL 452,300 481,900 296,900 38,3% ▼ ВСЬОГО 9,054,900 10,271,500 12,464,800 18,2 ▲
Літаками в Україні перевозять переважно пасажирів. За середньою відстанню перевезення одного пасажира повітряний транспортв Україні посідає перше місце і перевищує залізничний транспорт більш, як у 10 разів. Діють повітряні лінії до Франкфурта, Парижа, Торонто, Нью-Йорка, Лондона, Кіото, Тяньцзіня, Ізраїлю. Розширюються зв'язки з країнами БлизькогоСходу, Росією, Китаєм, Японією, Індією, Австралією, країнами Африки і Південної Америки. Авіаційні перевезення в Україні здійснюють три великі авіакомпанії: «Авіалінії України», «Аеросвіт», «Міжнародні авіалінії України». Пасажирським перевезенням в Україні характерна сезонність. Основний пасажиропотік припадає на літо.
Список використаних джерел Вантажні перевезення (щомісячна інформація); Пасажирські перевезення (щомісячна інформація). – Державна служба статистики України. – Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua Географія. Економіка. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів 6 - 11кл./ П.Г.Шищенко, В.М.Бойко. К.: „Перун”- 2005. Кобернік С.Г., Коваленко Р.Р. Географія: довідник для абітурієнтів та школярів загальноосвітніх навч. закл.: навчально – методичний посібник/ за ред.С.Г.Коберніка. – Видання третє, доповнене. – К.:Літера ЛТД, 2009. – 592 с. Комплексний атлас України. Укргеодезкартографія, ДНВП. Картографія. 2005р. – 96 с. Масляк П.О. Економічна і соціальна географія Україна: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Зодіак – ЕКО,2006 с.: іл., карти. Пестушко В.Ю. Географія: Підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / В.Ю. Пестушко, Г. Ш. Уварова. – К.: Генеза, 2009. – 288 с.: іл.
Схожі презентації
Категорії