Використання елементів проблемного навчання на уроках фізики
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ СЛОВЯНСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ПРОБЛЕМНОГО НАВЧАННЯ НА УРОКАХ ФІЗИКИ ЯК УМОВА АКТИВІЗАЦІЯ ТА ІНТЕНСИФІКАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОСВІДУ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ ФІЗИКИ, МАТЕМАТИКИ НОВОМИКОЛАЇВСЬКОЇ ЗОШ І-ІІІ СТ. ПУЗАЧОВОЇ ВАЛЕНТИНИ МИКОЛАЇВНИ
13.03.1957р.н. Слов’янський Державний педагогічний інститут, 1981р. Вчитель математики та фізики. Загальний стаж роботи – 31рік, у тому числі педагогічний – 24роки. З 1996 року по 1998рік, та з 2001 року до наступного часу працюю в Новомиколаївській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів. Вища кваліфікаційна категорія. Викладаю фізику, математику, астрономію, історію математики (5 – 11класи) Педагогічне кредо: «Доганяти тих, хто попереду, не чекати тих, хто позаду.» Пузачова Валентина Миколаївна
оптимальний рівень активності учнів досягається за умови, якщо комплекс засобів активізації НАВЧАННЯ забезпечить таку взаємодію, за наявності якої вплив учителя та внутрішні прагнення учня будуть відповідати конкретним цілям навчання. Основна ідея досвіду
В основу своєї педагогічної діяльності я поклала ідеї проблемного навчання, що розкриваються у наукових розробках М.Н. Скаткіна, М.І. Махмутова, А.М. Матюшкіна, В.Д. Шарко, Т.В. Кудрявцева та інших. У навчальному процесі під час вивчення фізики проблемне навчання представлене як проблемна ситуація, утруднення, шляхи подолання учневі невідомі. Проблемна ситуація активізує мислення, стимулює пошукову, пізнавальну діяльність учня. Саме ця ідея притаманна методу проблемного навчання і є не тільки привабливою, вона перш за все спрямовується на вирішення актуальних освітянських завдань.
Найбільш дієвим методом активізації мислення школярів є створення проблемної ситуації. Завдяки цьому методу виводжу учнів за межі наявних у них знань, тим самим ставлю їх перед необхідністю пошуку нових знань і нових способів їх отримання. Таким чином відбувається розвиток евристичного (різновид творчого) мислення.
Проблемні заняття потребують дотримання специфічної структури. Щоб досягти успіху на такому уроці, суттєве значення мас знання його структури. Виходячи із аналізу педагогічної літератури та накопиченого досвіду, структуру комбінованого уроку за проблемним навчанням можна представити так:
При системному використанні проблемного методу навчання під час вивчення фізики учні набувають навичок:
Випускники ШКОЛИ обирають і успішно складають фізику як предмет зовнішнього незалежного оцінювання за вибором, як галузь своєї майбутньої практичної діяльності, навчаючись у Слов’янському педагогічному університеті (фізико - математичний та технологічний факультети), Харківських, Донецькому та Луганському технічних вишах.
Моніторинг навчальної діяльності. Визначення середнього рівня компетентності учнів з фізики (у відсотках) Результативність навчальних досягнень учнів Предмет Клас Вид роботи Кількість учнів Рівні засвоєння Кількість учнів, які виконали ІІІ таIVрівні % Якість знань І ІІ ІІІ ІV Усього Писало Кількість % Кількість % Кількість % Кількість % фізика 2010 – 2011 навчальний рік 9 клас Вхідний 11 11 2 18 4 36 4 36 1 9 5 45 5/45% Проміжний 11 11 1 9 5 45 4 36 1 9 5 45 5/45% Підсумковий 11 11 - - 5 45 5 45 1 9 6 54 6/54% 2011 – 2012 навчальний рік 10 клас Вхідний 10 10 2 20 4 40 3 30 1 10 4 40 4/40% Проміжний 10 10 1 10 4 40 3 30 2 20 5 50 5/50% Підсумковий 10 10 - - 5 50 3 30 2 20 5 50 5/50%
Схожі презентації
Категорії