Водний транспорт України
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Водний транспорт морський річковий - низька собівартість - 4 місце за вантажообігом, останнє за пасажирообігом - можливий за наявності природних ресурсів
На всіх етапах формування держави велику роль відігравав флот «Із варяг у греки», по Дніпру, поєднував Балтійське і Чорне моря. Коли не було доріг, судноплавство було найбільш безпечним і дешевим видом транспорту. Плоти Моноскліти (однодревки)
За княжих часів розширилися зв'язки українських купців, пожвавився товарообмін, почастішали морські походи Човни лодії («побойні» (набойні) або «набої»). Лодії могли перевозити до 300 пудів (4,8 тонни) і були значно кращим за своїх попередників. На таких кораблях київські князі ходили «воювати Царгород».
Флот за часів козаччини Спершу козаки використовували човни, що були зроблені з бичачої шкіри. Надалі - дерев’яні човни – «чайки». Окрім чайок запорожці іноді використовували кораблі. За час козацьких морських походів український флот зазнав найбільшої слави.
В XIX на початку XX ст. Виготовляли шугалії із соснових і ялинових дощок, які з'єднувалися металевими скобами, цвяхами, заклепками, стягувалися кокорами з дерева твердої породи. Щілини між дошками затикалися мохом. Зверху човен смолили. Управлявся такий засіб пересування переважно одним-двома веслами довжиною близько 2,5 м., перевозили до 5 т . У Подністров'ї поширені галери , які характеризувалися значними розмірами та високою тоннажністью.
РОЗВИТОК МОРСЬКОГО ТРАНСПОРТУ Регулярні морські перевезення Чорним та Азовським морями почалися з другої половини XVІІІ ст.
Пароплави У 1823 році кріпаки-умільці з маєтку графа Воронцова у містечку Мошки, що на Черкащині, спорудили перший на Дніпрі пароплав. З 1835 року на Дніпрі вже діяла акціонерна компанія, у власності якої було декілька потужних пароплавів.
комфортабельні пасажирські судна (теплоходи та ракети на підводних крилах) ; буксирні судна. Нині переважають самохідні судна, серед них: вантажні теплоходи вантажопідйомністю 600, 1800 і 2 000 т; великі дизельні електроходи;
На озброєнні 4 корвета , 3 фрегата , 1 підводний човен, 26 допоміжних кораблів, і 35 літаків. Військово-Морські Сили України Підводний човен “Запоріжжя” Фрегат “Гетьман Сагайдачний” Корвет “Славутич”
1/5 вантажообігу морського транспорту. Основні вантажі: нафта, нафтопродукти, руди, будматеріали, хлібні вантажі, цукор, цитрусові. Одеський порт
Основні водні артерії Дніпро - Прип’ять, Десна Дністер Південний Буг Дунай Назвіть порти які водночас є морськими і річковими.
Порти на Дніпрі Київський – найбільший за обсягом вантажних перевезень ( - продовольчі та промислові товари; + вугілля, будматеріали, зерно, овочі). Черкаський, Дніпродзержинський будматеріали, та Кременчуцький, брухт, шлаки Дніпропетровський ( - вугілля; + кварцити, плодоовочеву продукцію). Запорізький ( - залізна руда, вугілля). Херсонський – на стику річкових та морських шляхів ( - боксити, овочі та баштанні культури, промислові та продовольчі товари; + вугілля, будівельні матеріали та зерно).
Виправте помилки в тексті Водний транспорт України представлений річковим транспортом. В основному перевозить будівельні матеріали. Єдина судноплавна річка України – Дніпро. Річковий транспорт має найнижчу середню швидкість серед видів транспорту, але є найдорожчим. Потребує повної реконструкції свого господарства. Головний порт країни – Керч.
На уроці я… дізнався… зрозумів… навчився… найбільший мій успіх це… я змінив своє ставлення до… був вражений такою інформацією…
Схожі презентації
Категорії