ПРОМИСЛОВИЙ ПЕРЕВОРОТ В АНГЛІЇ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Дидактичні задачі уроку: ознайомити школярів з передумовами, досягненнями та наслідками промислового перевороту в Англії; розвивати вміння роботи з історичною картою ( показувати найбільші міста Англії ) ; розвивати вміння та навички роботи з ілюстраціями , історичними та інформаційними текстами ; вміння логічно мислити , аналізувати історичні факти ; формувати інформаційну та комунікативну компетентність ( історичний світогляд , мислення учнів )
Очікувані результати для учнів: називати передумови промислової революції в Англії; наводити приклади технічного прогресу, нових цінностей у житті суспільства; характеризувати наслідки промислової революції в Англії; розвивати вміння роботи з історичною картою ( показувати найбільші міста Англії ) ; пояснювати та застосовувати поняття: промисловий переворот, наймані робітники, лендлорди, фермери, батраки .
Обладнання: роздатковий матеріал - витяги з історичних документів, словник історичних термінів , комп’ютерні презентації учнів за темою «Промисловий переворот в Англії», карта «Англія. Новий час», комп’ютер, мультимедійна дошка. Поняття і терміни: промисловий переворот, наймані робітники, лендлорди, фермери, батраки .
Структура уроку І. Організаційний момент…………………………………………………….2хв. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів…………………………...........7хв. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності…………………………...........2хв. ІV. Вивчення нового матеріалу……………………………………..20-22хв. План 1. Передумови промислового перевороту. 2. Розвиток науки. Технічні нововведення. 3.Соціальні наслідки промислового перевороту. V. Узагальнення та систематизація знань і вмінь…….………5-6 хв. VІ. Підведення підсумків уроку…………………………………………..3хв. VІІ. Домашнє завдання……………………………………………...........3 хв.
ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ, ВМІНЬ ТА УЯВЛЕНЬ УЧНІВ, ПІДГОТОВКА ДО СПРИЙНЯТТЯ НОВОЇ ТЕМИ. Бесіда за запитаннями вчителя. Учитель. Коли було покладено початок капіталістичним відносинам в англійському селі? Учень. (орієнтована відповідь) В XVIст., з початком процесу обгородження. Учитель. Як ви думаєте, як ще аграрна революція сприяла промисловому перевороту?
Учень. (орієнтована відповідь) Завдяки аграрній революції без роботи залишилося багато селян. Це створювало ринок робочої сили. Учитель. За рахунок чого складався ринок попиту на фабричні вироби? Учень. (орієнтована відповідь) За рахунок міст та міського населення, англійських колоній. Учитель. Що сприяло збільшенню кількості англійських товарів. Учень. (орієнтована відповідь) Розвиток капіталістичних відносин, впровадження нових винаходів у виробництво.
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Учитель.( робота з роздатковим матеріалом) Прочитайте уривок вірша і дайте відповіді на питання: 1. В якій країні міг бути написаний цей вірш? 2. Яке явище спонукало поета його написати? Там, где когда-то было вдоволь смеха, Пастух уныло бродит до рассвета. Вот это времена! Там, где когда-то весело встречали Рождество, Найдешь помет овечий и больше ничего. Вот это времена
Очікувані відповіді учнів: Протягом XVІІІ ст. парламент Англії прийняв більше тисячі законів, що дозволяли обгороджування. В результаті селянство як клас суспільства в основному зникло, перетворившись на сільськогосподарський найманих робітників. Крупні землевласники (лендлорди) і орендарі стали капіталістами, господарювали, використовуючи найману працю, тобто на капіталістичній основі. Так в Англії відбувся аграрний переворот (переворот, зміна в сільському господарстві).
ІV . ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА ЗАВДАНЬ УРОКУ Тема. ПРОМИСЛОВИЙ ПЕРЕВОРОТ В АНГЛІЇ. Дидактичні задачі уроку: ознайомити школярів з передумовами, досягненнями та наслідками промислового перевороту в Англії; розвивати вміння роботи з історичною картою ( показувати найбільші міста Англії ) ; розвивати вміння та навички роботи з ілюстраціями , історичними та інформаційними текстами ; вміння логічно мислити , аналізувати історичні факти ; формувати інформаційну та комунікативну компетентність ( історичний світогляд , мислення учнів )
План уроку 1. Передумови промислового перевороту. 2. Розвиток науки. Технічні нововведення. 3.Соціальні наслідки промислового перевороту. (Бесіда з учнями про очікувані результати від вивчення нової теми).
V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. 1.Передумови промислового перевороту. Учитель. В другій половині XVІІІ ст. в Англії відбувся поділ величезної ваги: були винайдені машини і почалося широке впровадження їх у виробництво. Ця подія ознаменувала промисловий переворот – перехід від ручної праці до машинної і від мануфактури до фабрики. На капіталістичній фабриці, як і на мануфактурі, працювали наймані робітники, але на мануфактурі переважала ручна праця, а на фабриці застосовувалися машини.
Робота по складанню схеми (використовуючи вправу «Карта ідей»). ( учні заповнюють запропоновану схему, спираючись на знання, вміння набуті ними при вивченні теми «Революція XVІІ ст.». Графічна робота біля дошки).
ПЕРЕДУМОВИ ПРОМИСЛОВОГО ПЕРЕВОРОТУ Ліквідація феодального ладу Лендлорди і крупні орендарі швидко накопичували капітали Наявність у країні найманої робочої сили Власники мануфактур одержували великі прибутки (особливо від зовнішньої торгівлі), за рахунок пограбування колоній і работоргівлі Наявність розвиненої мануфактурної промисловості Накопичення багатств у підприємців стало передумовою впровадження у виробництво нових винаходів
2. Розвиток науки. Технічні нововведення. Учитель. Крім соціально – економічних передумов промислової революції, важливу роль у промисловому перевороті відіграв рівень розвитку англійської науки. До вашої уваги, діти, пропонуються презентації комп’ютерних робіт учнів, які виконали випереджувальне домашнє завдання. Вам потрібно під час перегляду презентацій виконати такі завдання:
Б)Позначити найбільші міста Англії ХVІІ - ХVІІІ ст.( робота з історичною та контурною картою) Висновок: Таким чином…(див. таблицю)
3.Соціальні наслідки промислового перевороту. Самостійна робота учнів з відповідним розділом теми і документами, що надані в підручнику (Всесвітня історія: Новий час(ХV – ХVІІІст.): підручник 8-го кл. загальноосвітн. навч. закл./ Н.Г.Подаляк. – К.: Генеза, 2008.) – «Розвиток і перші наслідки промислового перевороту» с. 165 – 166, історичні документи: «Із протоколу про умови праці н фабриці в місті Манчестері», «Із протоколу засідання палати общин про скаргу чесальників вовни графства Девоншир».
Висновок: Дайте відповіді на питання «Наслідки промислового перевороту» (метод «Мозковий штурм », робота на дошці із схемою). Наслідки промислового перевороту Технічні Соціальні ( ? ) ( ? ) ( ? ) ( ? ) ( ? )
Очікувані відповіді. Соціальні поява нових станів суспільства – буржуазія, робітників; експлуатація найманих робітників:особисто вільно, але позбавлені власності; поява конкуренції. Технічні винахід і впровадження машин; заміна мануфактури фабриками;
VІ . УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ Для узагальнення та систематизації знань пропоную виконати наступні завдання… 1) Словникова робота: співвіднести історичний термін та його значення.
2) Складіть кросворд із семи слів – прізвищ англійських винахідників . Висновок: За результатами повторення і узагальнення знань пропонується заповнити «Лист самооцінки».
VІІ . ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ УЧИТЕЛЬ . Отже, у другій половині ХVІІІ ст. в Англії відбувся промисловий переворот - перехід від мануфактур до фабрик. Він характеризується: появою нових класів суспільства (наймані робітники і буржуазія), використанням механічних прядок та ткацьких верстатів, винайденням парової машини, появою конкуренції. Всі ці риси були властиві новим відносинам, що формувалися в Англії в період історії Нового часу.
VІІІ . ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1. Ознайомлення з відповідним параграфом підручника . 2.Використовуючи матеріал підручника, закінчити таблицю«Розвиток науки. Технічні нововведення». 3. Творче завдання. Підготувати мультимедійну презентацію за темою «Становище англійських робітників в період промислового перевороту».
Підготувала вчитель історії Красноармійського навчально – виховного комплексу ГРЕЧУК ІРИНА ОЛЕКСАНДРІВНА 20012 н. р.
Схожі презентації
Категорії