Предмет та завдання спецсемінару за Кейнсом
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Предмет та завдання спецсемінару за Дж. М. Кейнсом МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ОДЕСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ ЕКОНОМІЧНИЙ УНАВЕРСИТЕТ Кафедра загальної економічної теорії Одеса 2014
«Справжній економіст, знавець своєї справи повинен бути наділений різноманітними обдаруваннями – певною мірою він повинен бути математиком, істориком, державним діячем, філософом… Він повинен уміти розмірковувати про часткове в поняттях загального і повертати політ своєї думки однаковою мірою до абстрактного та конкретного. Він повинен вивчати сучасність у світлі минулого – заради майбутнього. Жодна риса людської натури чи створених людиною інституцій не повинна залишатися поза межами його впливу» Джон Мейнард Кейнс
Зміст: Предмет та завдання спецсемінару. Метод, методологія та особливості їх використання в економічній теорії. Основні етапи розвитку економічної науки та місце в ній кейнсіанства, як одного з магістральних напрямків сучасного етапу розвитку економічної думки. Значення дисципліни для підготовки економістів-теоретиків.
Предмет дисципліни: Економічна теорія кейнсіанців в процесі її виникнення Розвиток та зміни системи поглядів авторів ВИРІШЕННЯ ПРАКТИЧНИХ ПРОБЛЕМ
Метод – це… «усвідомлення форми внутрішнього руху її змісту» Г. В. Ф. Гегель - це засіб розкриття через рух зовнішньої форми схованого за нею змісту, який надає внутрішній формі відповідну їй сутність.
Методологія науки – це… вчення про принципи побудови, форми та способи «наукового пізнання»
Позитивна Нормативна дослідження через опис практичне використання досягнень; пояснення вибору способів побудови теорій
В рамках філософії економічний аспект об’єкт ґрунтовного аналізу пануванням релігійно-філософського світогляду вузькість розмірів ринку як основи економіки
70-ті рр. ХІХ ст. Проблема практики Завдання: відділити закони природи від законів суспільства уточнити загальні аспекти побудови економічної теорії.
70-ті рр. ХІХ ст. Маржиналісти першої хвилі відкинули дві основні теорії цінності в праці та корисності взяли за основу цінності рідкість Теорія граничної корисності
Методологія економічного дослідження Метод аналізу Аналітичний підхід Рух від цілого до послідуючого виокремлення і з’ясування сутності окремих частин Р. Кантільон, А. Сміт, Т. Р. Мальтус, А. Маршалл
Розвиток економічної думки за Марксом Розвиток поверхневих (вульгарних) поглядів 2 - виокремлення економічної думки в окрему царину знань.
Розвиток економічної думки за Марксом 3 Осмислення емпіричного матеріалізму Теорії багатства
Розвиток економічної думки за Марксом 4 Пояснення законів функціонування суспільства Д. Рікардо Дж. Міль Класики Вульгарні
Розвиток економічної думки за Марксом 5 Тісний зв’язку результатів науки і практики А. Маршалл ЕКОНОМІКС
Періодизація за Барром 2. Народження економічної науки 1750 р. 1870 р. А. Сміт Д. Рікардо Ж. Б. Сей Дж. С. Мілль К. Маркс
Періодизація за Барром 3. Відкриття та розробка основних теоретичних принципів 1930 р. 1870 р.
Періодизація за Барром 4. Сучасні дослідження 1930 р. сьогодення Дж. М. Кейнс Дж. В. Робінсон Е. Чемберлін
Вивчення даного курсу дає можливість: поглибити теоретичні й практичні знання; користуватися економічними поняттями, категоріями; бачити зв'язки між економічними явищами; розуміти закономірності розвитку економічних явищ; розуміти появу тієї чи іншої економічної політики; уміти використовувати набуті теоретичні знання; вирішення практичних завдань.
Дуже важливим є те, що після оволодіння даним спецкурсом студенти зможуть удосконалити практичні навички при користуванні джерелами та історіографічними напрацюваннями різних форматів, а також, прогнозуванні та моделюванні перспектив економічного розвитку в світі, та безпосередньо в України.
Схожі презентації
Категорії