X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Інфляція: основні аспекти

Завантажити презентацію

Інфляція: основні аспекти

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Інфляція: основні аспекти

Слайд 2

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 1. Які методологічні проблеми існують при розрахунку інфляції? Методика підрахунку ІСЦ Держслужбою статистики відповідає світовим стандартам Існують методологічні проблеми (загальносвітові), які не мають однозначних методів рішення: ефект зміщення: зміна якості товару чи послуги, а також новий товар або послуга ефект заміщення: перерахунок набору товарів та послуг кожні 5 років За результатами роботи комісії Боскіна, ІСЦ в Сполучених Штатах Америки щорічно було завищене на 1-1.5 відсоткових пункти. В Україні, враховуючи значні структурні зміни в економіці, зміщення оцінок ІСЦ може бути навіть більше, як в бік завищення так і в бік заниження.

Слайд 3

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 2. Які є основні цінові індикатори та в чому їх особливість? Індекс споживчих цін (ІСЦ) - показник зміни загального рівня цін на товари та послуги, які купує населення для невиробничого споживання Базовий ІСЦ - розраховується на базі ІСЦ та має на меті визначення стійкої динаміки цін з виключенням короткострокових нерівномірних змін цін, викликаних шоками пропозиції, сезонними факторами, адміністративним регулюванням тарифів та цін. Індекс цін виробників промислової продукції (ІЦВ) - показник зміни цін у сфері промислового виробництва Дефлятор ВВП - показник зміни цін всіх товарів та послуг, що були вироблені на території країни Вимоги до цінових індикаторів: Репрезентативність Зрозумілістьвирахування та сприйняття громадськістю Оперативність розрахунків індикатора Дефлятор ВВП ●●●●o ●●ooo ●●ooo ІСЦ ●●●oo ●●●●● ●●●●● Базовий ІСЦ ●●●oo ●●●oo ●●●●● ІЦВ ●●ooo ●●ooo ●●●●●

Слайд 4

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 2.1. Які є основні цінові індикатори та в чому їх особливість? Динаміка основних цінових показників Значне перевищення темпів зростання цін виробників над споживчими цінами свідчить про зниження торгових надбавок, але в той же час, така тенденція створює ризики по додатковому тиску на ІСЦ в майбутньому. Небазова інфляція після досягнення максимуму в червні 2011 року завдяки високому врожаю стрімко зменшувалася, що обумовило зміну небазового ІСЦ у річному вимірі -4.6% за станом на кінець квітня. Базова інфляція уповільнюється більш стримано: з кінця III кварталу 2011 року знизилася з 8.8% до 4.7% у річному вимірі. Вузька базова інфляція та зростання цін на інші компоненти БІСЦ (послуги) з середини 2010 року стабілізувалися на рівні нижче 4% та продовжують знижуватися. Це обумовило продовження процесу зниження споживчої інфляції в річному вимірі, що триває з другого півріччя 2011 року: у квітні вона становила 0.6%.

Слайд 5

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 3. Чому висока інфляція (дефляція) небезпечна для економіки? Внаслідок високої інфляції: Погіршуються інфляційні очікування Спотворюються цінові сигнали та знижується ефективність розміщення ресурсів Ресурси зміщуються з виробничої сфери в фінансову як засіб страхування проти подальшої інфляції Спотворюються ціни контрактів та запасів в економіці, а також ціни ресурсів (відсоткові ставки) Втрачається цінова конкурентоспроможність Посилюються витрати "стоптаних черевиків" та "витрати меню" Зростає економічна, соціальна та політична нестабільність

Слайд 6

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 3.1. Чому дефляція як і висока інфляція небезпечна для економіки? Дефляція (процес стійкого тривалого зниження цін по широкій номенклатурі товарів): Суттєво знижує стимул до виробництва (нові вироблені товари аналогічної якості будуть коштувати дешевше) Погіршує положення існуючих боржників

Слайд 7

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 4. Як інфляція впливає на цінову конкурентоспроможність? Прискорення інфляції (за стабільного курсу) призводить до вищих внутрішніх цін та, відповідно, зростання попиту на імпортні товари країн, де інфляція нижча Відбувається погіршення поточного рахунку платіжного балансу (за інших рівних умов) Це призводить до погіршення економічного зростання всередині країни

Слайд 8

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 4.1. Як інфляція впливає на цінову конкурентоспроможність? Реальний Ефективний Обмінний Курс (РЕОК) - Індикатор цінової конкурентоспроможності країни Враховує різницю між зростанням внутрішніх цін та цін країн-партнерів Враховує динаміку обмінного курсу

Слайд 9

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 5. Які особливості основних режимів монетарної політики центральних банків? Монетарні режими Таргетування обмінного курсу Монетарне таргетування Інфляційне таргетування

Слайд 10

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 6. На що орієнтуються центральні банки при проведенні монетарної політики (крім споживчої інфляції)? 1. Цінова стабільність (низькі прогнозовані темпи інфляції). 2. Фінансова стабільність (стабільність ринків, банківської системи тощо). В разі форс-мажорних обставин вона стає пріоритетом №1 для монетарної влади. 3. Економічна активність (зростання реального ВВП). У випадку ризиків рецесії, центральний банк може пом’якшити свою політику навіть якщо це може призвести до тимчасового підвищення інфляційного тиску.

Слайд 11

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 7. Як оцінюється вплив факторів попиту (пропозиції) на інфляцію? Базова інфляція є найкращим індикатором впливу попиту на динаміку споживчої інфляції, оскільки в значній мірі відображає інфляційний тренд з мінімізацією тимчасових та сезонних коливань цін

Слайд 12

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 7.1. Як оцінюється вплив факторів попиту (пропозиції) на інфляцію?

Слайд 13

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ “Розрив” ВВП - відхилення ВВП від свого рівноважного рівня

Слайд 14

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ Оцінка тиску зі сторони попиту – розрив ВВП 7.2. Як оцінюється вплив факторів попиту (пропозиції) на інфляцію?

Слайд 15

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ Оцінка тиску зі сторони попиту – монетарні умови в розширеному індексі монетарних умов використовується значна множина монетарних змінних (монетарні агрегати, рівень кредитів, процентні ставки). За допомогою РІМУ можна оцінити стан монетарної політики (“+” – стимулююча, “-” – стримуюча) 7.3. Як оцінюється вплив факторів попиту (пропозиції) на інфляцію?

Слайд 16

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ Оцінка тиску зі сторони попиту – фіскальна політика структурний баланс державного бюджету – різниця між видатками та доходами за вирахуванням впливу на них поточного циклу ділової активності. Відображає стан фіскальної політики (“+” – стимулююча, “-” – стримуюча) 7.4. Як оцінюється вплив факторів попиту (пропозиції) на інфляцію? Лаг впливу – 3 квартали

Слайд 17

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 7.5. Як оцінюється вплив факторів попиту (пропозиції) на інфляцію? Фактори пропозиції: рішення уряду щодо підвищення тарифів, урожай (ціни сирих продуктів), ціни енергоносіїв, форс-мажорні обставини

Слайд 18

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ Оцінка тиску зі сторони пропозиції – врожай зернових базується на побудові регресійної залежності між зміною врожаю зернових та овочевих культур та цінами на сирі продукти 7.6. Як оцінюється вплив факторів попиту (пропозиції) на інфляцію?

Слайд 19

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ Оцінка тиску зі сторони пропозиції – паливо базується на побудові авторегресійних залежностей між зміною цін на паливо та іншими компонентами споживчої інфляції 7.7. Як оцінюється вплив факторів попиту (пропозиції) на інфляцію?

Слайд 20

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 8. В чому складність впливу на інфляцію монетарними інструментами для НБУ? Трансмісійний механізм монетарної політики Вплив монетарної політики на ціни здійснюється шляхом вплив на сукупний попит, ціни імпорту, а також на інфляційні очікування Інструменти політики Довгострокові процентні ставки Обмінний курс Інфляція Сукупний попит Внутрішній інфляційний тиск Інфляційні очікування Ціни імпорту

Слайд 21

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 8.1. В чому складність впливу на інфляцію монетарними інструментами для НБУ? В українському споживчому кошику висока питома вага продовольчих товарів (близько 50%, сирих – близько 28%) Ціни на продовольчі товари суттєво залежать від урожаю, вплив монетарної політики на динаміку цін цих товарів незначний Поведінка цін та тарифів на адміністративно-регульовані товари та послуги залежить від рішень уряду щодо їх підвищення Ціни в Україні в значній мірі залежать від динаміки світових цін на основні товари наприклад, імпортні непродовольчі товари, продовольчі товари, що вільно торгуються

Слайд 22

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ Обмінний курс є номінальним якорем, який в значній мірі впливає на динаміку девальваційних та інфляційних очікувань. Необхідність стримування різких коливань обмінного курсу може зменшити ефективність впливу відсоткових ставок на інфляцію Необхідність більш тісної координації з урядом. Чи завжди бюджетна політика має антициклічний характер? 8.2. В чому складність впливу на інфляцію монетарними інструментами для НБУ?

Слайд 23

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 9. Наскільки значимою є залежність інфляції в Україні від динаміки світових цін? Економіка України характеризується відносно малим масштабом (0.4% по ПКС) та високою відкритістю (експорт та імпорт складають більше 100% ВВП) Внаслідок цього ціни товарів чутливі до змін цін на світових ринках і повторюють їх динаміку Виключення: окремі види товарів, ціни на які на внутрішньому ринку регулюються адміністративним шляхом через пряме встановлення цін (природний газ для населення, продукти першої необхідності тощо) або ж квот на обсяги зовнішньої торгівлі (наприклад зерно) Україна не є монополістичним постачальником товарів на світовий ринок, попит на внутрішньому ринку не здійснює впливу на світовий через масштаби економіки, а тому на міжнародній арені не може виступати price-maker’ом, а є лише price-taker’ом. Тому всі імпортовані товари надзвичайно чутливі до змін цін на світових ринках і практично повторюють їх динаміку. Схожа ситуація з товарами, що експортуються, з врахуванням особливостей їх цінового регулювання (адміністративним чином) на внутрішньому ринку.

Слайд 24

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ Динаміка цін на продукцію на світових ринках та на внутрішньому Експорт Імпорт

Слайд 25

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ Динаміка цін на харчову продукцію

Слайд 26

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 10. В чому різниця між цілями та прогнозами і чому вони можуть не співпадати? Ціль – бажана траєкторія розвитку. Прогноз – оцінка траєкторії розвитку за заданих припущень. Ціль може бути у вигляді конкретного значення, діапазону значень та може змінюватися в часі (стрибкоподібно або плавно) Точні значення цілей практично ніколи не є досяжними, зважаючи на динамічний важко передбачуваний розвиток середовища, а також існування окремих подій які практично неможливо передбачити Національний банк Чехії

Слайд 27

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ 10. В чому різниця між цілями та прогнозами і чому вони можуть не співпадати? Фактори, які впливають на якість прогнозу: Припущення щодо вхідних даних зовнішні (ціни на метали, нафту, газ; інфляція економічна активність торгових партнерів; обмінні курси дол./євро, руб./дол.; внутрішні (зростання цін на ЖКГ послуги, урожай, фіскальна політика) Якість прогнозного апарату якість прогнозної моделі судження членів прогнозної групи (оскільки жодна модель не в змозі повністю врахувати всі процеси що відбуваються) Політика пасивна (незмінність поточної політики) активна (направлена на досягнення цілей)

Слайд 28

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ Додатки

Слайд 29

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ Споживча інфляція До ІСЦ включено ціни 335 компонентів Для детального аналізу інфляційних процесів в складі ІСЦ виділяються групи споріднених компонент Для аналізу монетарного впливу на розвиток інфляційних процесів використовується показник базової інфляції

Слайд 30

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ Розрахунок середньорічної інфляції /слайд Д.1.2/ Пояснення до відмінностей між 12-місячною інфляцією (4.6%) та середньорічною (8.0%). /в додатки/

Слайд 31

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ Таргетування обмінного курсу Обмінний курс виступає ціновим якорем, приводячи в дію прямий ефект контролю за цінами товарів, які торгуються Обмінний курс є індикатором, за яким легко спостерігати і який сприймається громадськістю як правило монетарної політики Відносна простота застосування зазначеного підходу Особливості: практична відсутність незалежної монетарної політики

Слайд 32

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ Режим монетарного таргетування... базується на кількісній теорії грошей (кількісна проміжна ціль за певним грошовим агрегатом використовується як номінальний ціновий якір). є можливість узгоджувати монетарну політику із розвитком внутрішньої макроекономічної ситуації більша свободу дій у випадку флуктуації економічного зростання монетарні цілі можуть практично негайно подавати громадськості і бізнесу сигнали про дії монетарної влади щодо утримання інфляції під контролем. практично моментальна підзвітність монетарної політики, Дві передумови, які важко досягати: -попит на гроші має бути стабільним або передбачуваним; -центральний банк має безпосередній вплив на пропозицію грошей

Слайд 33

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ Інфляційне таргетування – це... ...концептуальна система монетарного устрою, яка характеризується публічним проголошенням офіційної кількісної цілі щодо інфляції (або інтервалу) на середньострокову перспективу чітким розумінням і впевненістю в тому, що низька і стабільна інфляція є основною ціллю монетарної політики у довгостроковому періоді.

Слайд 34

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ Система інфляційного таргетування передбачає публічне (як правило, закріплене законодавчо) проголошення стратегії щодо досягнення цінової стабільності в середньостроковому періоді та значення проміжної інфляційної цілі) інституціональне зобов’язання у формі правил та процедур, за якими має діяти центральний банк, а також - повна операційна незалежність стратегічну визначеність щодо того, як саме монетарна політика шляхом зміни відсоткової ставки може доводити рівень інфляції до рівня цільового показника чітку і комплексну систему комунікацій центрального банку з усіма економічними агентами посилення підзвітності центрального банку створення досконалої системи економічного аналізу та прогнозування для прийняття рішень у сфері монетарної політики

Слайд 35

30.05.2012 Департамент економічного аналізу та прогнозування НБУ За інфляційного таргетування ... рівень інфляції, що таргетується, виступає у ролі монетарного якоря і монетарна, і фіскальна політики спрямовані на досягнення інфляційної цілі на ефективність монетарної політики не впливає рівень залежності інфляції від динаміки грошових агрегатів (як це спостерігається за режиму монетарного таргетування), а також не впливають проблеми, пов’язані із фіксацією курсу монетарна політика за інфляційного таргетування фокусується більшою мірою на внутрішньому розвитку економіки і має “вбудований стабілізатор” як внутрішніх, так і зовнішніх шоків

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Економіка