В. Скомаровський "Чому в морі вода солона"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
І. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Яким був Птахолов? А Ходитут? Чи справедливим було рішення птахів викликати свідка – вогнисту пір'їну? Що автор засуджує у цій казці? Чого вона вчить?
ІІ. ВПРАВИ НА ВДОСКОНАЛЕННЯ НАВИЧОК ЧИТАННЯ 1. РОЗЧИТУВАННЯ. СА СО АС ВИ ВУ ІВ КЕ КО ИК РЄ РЯ ЯР
1. РОБОТА НАД СКОРОМОВКОЮ. НА СТОЛІ СТОЇТЬ СІЛЬНИЦЯ. У СІЛЬНИЦІ СІЛЬ СОЛИТЬСЯ. ПОВІЛЬНО ШВИДКО ЩЕ ШВИДШЕ СКОРОМОВКОЮ
1. ГРА «ДОПОВНИ РЕЧЕННЯ» ДЕРЕВО ВИСОКЕ, А КУЩ - НИЗЬКИЙ. ЦУКОР СОЛОДКИЙ, А СІЛЬ - СОЛОНА. ОЗЕРО МІЛКЕ, А ОКЕАН - ГЛИБОКИЙ. СІЛЬ БІЛА, А ВУГІЛЛЯ - ЧОРНЕ. ДОРОГА ШИРОКА, А СТЕЖКА - ВУЗЬКА. РІЧКА ПРІСНА, А МОРЕ - СОЛОНЕ.
ІІІ. ПІДГОТОВКА ДО ЧИТАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ - Чи задумувались ви коли-небудь,чому у морі вода солона, хоча річки, які в нього впадають – прісні? Багато народів світу створювали казки, які так і називались «Чому в морі вода солона?». Адже наші предки не могли пояснити того, що відбувалося навколо них з наукової точки зору і тому створювали казки, в яких все діялося за допомогою чар. - Пройшов час, людина розкрила багато таємниць природи, і те, що колись було таємничим, стало відомим, тому казкові пояснення зараз видаються смішними. Але казка все ж залишається цікавою та повчальною.
ІV. ПРО ЩО СЬОГОДНІ БУДЕМО ЧИТАТИ НА УРОЦІ - Сьогодні на уроці ми прочитаємо, як пояснює, чому в морі вода солона, український письменник Вадим Скомаровський. КАЗКА «ЧОМУ В МОРІ ВОДА СОЛОНА» Вадим Скомаровський
2. ПЕРЕВІРКА ПЕРВИННОГО СПРИЙМАННЯ. Хто головні дійові особи казки? Де вони жили? Яким був старший брат? А молодший? Що знайшов молодший брат? То чому ж у морі вода солона? 3. ЧИТАННЯ “СХОДИНОК” СЛІВ. сіті скелі брат жорна дрібка базар доволі млинці бідняк умовний мудрість байдужа неповторна загуркотіли молодший
4. СЛОВНИКОВА РОБОТА. Гарні, вродливі – Водоплавний птах з чорним оперенням – Невелике парусне судно – Велике судно з веслами – Дерев'яний будинок для тимчасового житла – БАКЛАН БАРКАС БАРАК ГОЖІ ФЕЛЮГА
5. ВИБІРКОВЕ ЧИТАННЯ. Прочитайте, якими були брати, коли жили з батьком. Чим вони відрізнялися? Яке горе спіткало братів? Як молодший брат сприйняв біду? А як старший? Як жив після загибелі батька старший син? Прочитайте, як жилося меншому брату? Чому молодший брат не вельми зрадів жорнам? Прочитайте, яку народну мудрість він згадав? Як став використовувати юнак ці жорна? Як ви думаєте, чому старший брат вирішив завітати до молодшого? Чи погодився молодший брат віддати старшому жорна? Прочитайте. Прочитайте, як жорна працювали у старшого брата. Чому він їх не спинив? Прочитайте, де зараз жорна і що вони роблять?
6. ХАРАКТЕРИСТИКА ГОЛОВНИХ ДІЙОВИХ ОСІБ. Яким змальовано у творі старшого брата? Яка риса була головною у його ставленні до життя? Свої думки підтвердить текстом. А що сказано про молодшого брата? Яким було його відношення до життя? Свої думки підтвердить текстом.
7. ВПРАВИ НА РОЗВИТОК ШВИДКОСТІ ЧИТАННЯ. а) Гра “ Дочитай прислів'я з казки ”. В такого …. Нема зерна - …. Неждана вість …. навіщо жорна. не випросиш узимку снігу. жадана вість. б) Гра “Чи були такі речення в казці” . “Літа спливали день за днем за чарівним календарем”. “Мовчить бйдужа глибина, віщує лихо таїна”. “Міркуючи і сяк і так, на базар пішов хлопак”. “А жорна слухались наказу і мололи сіль одразу”. “До моря потім завернули, у воду – плиг і потонули”. Ні Так Ні Ні Так
в) Гра “Знайдіть порівняння. Хто швидше?” . Приріс, немов …. Жив, немов …. Жорна, як …. Біліє сіль, як …. торішній мох до скелі жебрак живі сніг серед зимових піль
VІ. ПІДСУМОК УРОКУ Що у цій казці є чарівним? Чого вчить ця казка? Які риси людського характеру засуджуються, а які схвалюються? ЯКЩО ВАМ ЦЕ ЦІКАВО, то знайте, що казки з подібним сюжетом про жорнова, що мелють сіль, є у карельського, філіппінського, японського, китайського, нікарагуанського, корейського народів і всі вони називаються “Чому у морі вода солона?”
Схожі презентації
Категорії