X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
фальсифікація

Завантажити презентацію

фальсифікація

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

* М.Фоменко: «Я знаю, як нагодувати народ. Тільки він цього їсти не буде». ТЕМА 4. ІДЕНТИФІКАЦІЯ ТА ФАЛЬСИФІКАЦІЯ ТОВАРІВ План 1. ІДЕНТИФІКАЦІЯ ТОВАРІВ І ПОСЛУГ: ПОНЯТТЯ І ВИДИ 2. ФАЛЬСИФІКАЦІЯ ТОВАРІВ: ПОНЯТТЯ 3. ВИДИ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ ТОВАРІВ

Слайд 2

* Ідентифікація товарів і послуг: поняття і види ІДЕНТИФІКА ЦІЯ: (лат. identifico — ототожнювати) — ототожнення, прирівнювання, уподібнення, розпізнавання. Наприклад, ідентифікація мінералів (англ.mineral identification). ІДЕНТИФІКАЦІЯ  — це процес розпізнавання системою або експертом  (криміналістом, дослідником, операційною системою тощо) іншої системи або об'єкта (товару, предмету, процесу наданої послуги тощо)

Слайд 3

*

Слайд 4

*

Слайд 5

*

Слайд 6

* 2. Фальсифікація товарів: поняття Аналітична інформація з Інтернет мережі Пошукова система Google Фальсифікація харчових продуктів Повідомлень станом на 13.02.2014 на 27.04.2015 на 20. 08.2016 Українською мовою Сторінки з України Перекладені сторінки з мови: російської англійської Книг Відеоматеріалів 258 000 3 630 000 6 780 000 1 150 000 893 573 10 9 000 8 990 193 000 2 080 000 893 577 290 000 8990 17300 18700 888 595

Слайд 7

* Фальсифікація окремих груп харчових продуктів Повідомлень станом на 13.02 На 27.02 На 20.03 Горілчаних виробів Молока Сметани Кефіру Сиру Морозива Соків Кави Чаю Вина Пива Ковбасних виробів Ікри риб'ячої Безалкогольних напоїв 77 300 228 000 420 000 927 000 226 000 10 250 360 000 147 000 721 000 10 700 000 658 000 53 300 18 800 1 800 75 600 218 000 394 000 1080000 240 000 9 470 374 000 123 000 781 000 10 700 000 7 810 000 82 000 22 600 1 150 74 900 1400000 107 000 421 000 143 000 22 300 151 000 76 400 353 000 546 000 2570 000 45 900 23 100 2 130

Слайд 8

* Фальсифікація - дія, спрямована на обман покупця чи споживача шляхом підробки об'єкта купівлі-продажу з корисливою метою. Фальсифікація від лат. ”falsifico” — підробляю

Слайд 9

* Фальсифікати шкодять здоров'ю людини, тому ще в XIX ст. були прийняті закони про боротьбу з підробленими продуктами у країнах: Франції (1851 р.), Німеччині (1879 р.), Італії (1890 р.), Бельгії (1891 р.), пізніше - в Англії, Австрії, Швейцарії. У законах передбачалися заходи покарання за підробку: штрафи, позбавлення прав, арешт й тюремне ув'язнення. Закони України, що регулюють фальсифікацію продуктів «Про захист прав споживачів», «Про якість і безпеку харчових продуктів», «Про технічне регулювання» ,«Про вилучення з обігу, переробку і утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції» , « Про молоко і молочні продукти » тощо.

Слайд 10

* Три групи причин, які призводять до появи фальсифікату: 1. Незнання або непорозуміння робітників підприємства, що задіяні на виробництві продуктів. 2. Недосконалість технологічних рішень або низький рівень інженерно-технічного персоналу. 3. Корисливі цілі.

Слайд 11

* технологічна; передреалізаційна; асортиментна (видова); кількісна; якісна; вартісна; інформаційна. Найбільшу шкоду організму людині може завдати асортиментна й якісна фальсифікація продуктів. 3. ВИДИ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ ТОВАРІВ При фальсифікації продуктів підробляється одна чи декілька властивостей. 7 ВИДІВ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ:

Слайд 12

* ТЕХНОЛОГІЧНА ФАЛЬСИФІКАЦІЯ – це підробка продуктів у процесі технологічного циклу виробництва. Приклади: використання технічного спирту при виготовленні горілок та горілчаних виробів, часткова заміна борошна вищого сорту борошном першого (або навіть другого сорту) при виробництві хліба з борошна вищого сорту.

Слайд 13

Історія фальсифікації пива розвивається з моменту появи напою в Європі. Засоби фальсифікації пива з часом міняються. Мотиви технологічної фальсифікації пива: - висока вартість і дефіцит основної сировини, - велика тривалість технологічного циклу виробництва (від 7 до 42 днів), - швидка нажива. СПОСОБИ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ ПИВА: повна заміна солоду; розбавлення бочкового, баночного, пляшкового пива водою при виробництві, транспортуванні, реалізації; - використання неякісної сировини; - порушення технологічного режиму. РЕЗУЛЬТАТ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ: пиво низької якості; невиражений, пустий смак; недостатня стійкість при зберіганні; знижена піностійкість

Слайд 14

* ПЕРЕДРЕАЛІЗАЦІЙНА ФАЛЬСИФІКАЦІЯ — це підробка продуктів при підготовці їх до продажу або у процесі реалізації. Приклади: реалізація маргарину, спреду замість вершкового масла, заміна етикеток на низькоцінному пиві етикетками з назвою високоцінних, брендових, реалізація м'яса низької категорії, борошна 1 сорту за ціною більш високих. ВІДОМО ТАКІ СПОСОБИ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ: використання замінників, добавок, дефектної продукції, недоважування, не доливання тощо.

Слайд 15

* АСОРТИМЕНТНА ФАЛЬСИФІКАЦІЯ — підробка, яка здійснюється шляхом повної або часткової заміни продукта його замінником іншого виду або найменування зі збереженням подібності однієї або декількох ознак. Для ЗАМІННИКІВ характерні: - значно нижча ціна порівняно з натуральним товаром, - гірші споживні властивості, - ідентичність (подібність) найбільш характерних ознак (зовнішнього вигляду, кольору, смаку, запаху, консистенції) з оригіналом. Залежно від засобів фальсифікації, подібності властивостей замінника і продукту, розрізняють способи фальсифікації: • часткова заміна сухих речовин продукту водою; • додавання до продукту низькоцінного замінника, що імітує натуральний продукт; • заміна натурального продукту імітатором. Усі замінники, що застосовуються при асортиментній фальсифікації, поділяють на дві групи: харчові і нехарчові.

Слайд 16

* ХАРЧОВІ ЗАМІННИКИ — більш дешеві продукти харчування, вони досить подібні до натуральних продуктів за однією або декількома ознаками, але відрізняються низькою харчовою цінністю. Як засоби фальсифікації використовують харчові замінники: • воду — для рідинних продуктів; • інші імітатори натурального продукту, схожі з ним за певними, найбільш характерними ознаками. ВОДА найрозповсюджений замінник рідких продуктів - спирт, горілка, прозорі безбарвні наливки, настоянки, білі вина, мінеральні води. Для зафарбованих напоїв застосовується додаткове підфарбовування води, що допомагає зберегти відтінки кольору натурального продукту. Наприклад, при фальсифікації коньяку, рому, рожевих і червоних вин, пива, квасу, зафарбованих безалкогольних напоїв воду підфарбовують цукровим колером (підсмаженим цукром). Вода застосовується й при якісній фальсифікації, коли натуральний продукт розбавляється водою у незначній кількості або зволожується тим чи іншим способом (наприклад, цукор, сухофрукти та інші сухі продукти переміщують у вологе приміщення, де продукти внаслідок сорбційних процесів поглинають воду з навколишнього середовища).

Слайд 17

* СПОСОБИ АСОРТИМЕНТНОЇ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ заміна однієї групи пива іншою. Наприклад, пиво з екстрактивністю початкового сусла 13% може видаватися за пиво з початковою екстрактивністю сусла 18% і більше; порушення рецептурного складу (зменшення рецептурних компонентів; введення добавок, що не передбачаються рецептурою); додавання води. Методи виявлення фальсифікованого пива визначення густини - ареометром, визначення кількості екстрактивних речовин - рефрактометром, розбавлення водою понад 30% - виявляється на смак.

Слайд 18

* КІЛЬКІСНА ФАЛЬСИФІКАЦІЯ — це обман споживача за рахунок значних відхилень параметрів товару (маси, обсягу, довжини), що перевищують гранично припустимі норми. Фальсифікація пов’язана з недоваженням або обмірюванням. Неточні засоби вимірювання — це фальшиві міри і прилади без повірочних клейм і свідоцтв, відсутня чи прострочена дата повірки. Причиною відхилень є: - несправні прилади і фасувальне обладнання, якими користуються виробники або продавці, - неправильні методи вимірювання, що застосовуються продавцем чи виробником. До кількісних методів обману покупця належать:  1. Обман при підрахунку вартості покупки - обрахунок.  2. Обман при розрахунку з покупцем.  3. Обман при зважуванні або відмірюванні товару - обважування.

Слайд 19

СПОСОБИ КІЛЬКІСНОЇ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ ПИВА: - недолив (допустима норма відхилення від об'єму ±3,0%), інтенсивне утворення піни при + поверхнево-активних речовин (в якості піноутворювачів + пральний порошок). СПОСОБИ ЯКІСНОЇ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ ПИВА: підмішування мінеральних речовин (залізного купоросу), додавання відвару гірких, шкідливих рослин (папоротника, полину, алое, квассеі ), додавання шкідливої пікринової кислоти, розфасування дешевих, «масових» сортів пива у ПЕТ-фляшку, використання дешевої етикетки, простий спосіб проклеювання. РЕЗУЛЬТАТ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ: однокомпонентну пробку легко відкрити й повторно закрити; одержання виробниками великих прибутків; втрата якості пива в пластику протягом 1 місяця.

Слайд 20

* МЕТОДИ ВИЗНАЧЕННЯ ПІДРОБЛЕНОГО ПИВА а) відвару із сторонніх гірких речовин: + оцтову кислоту доки не почне випадати осад. Якщо рідина після виділення осаду гірчить – це фальсифікат. 2) Пиво прокип'яти, охолодити. Якщо гострий гіркий смак і неприродний запах зникнуть в результаті випаровування вугільної кислоти і спирту - пиво оригінальне. б) пікринової кислоти: Протягом 10 хв. у пиві кип'ятять білу шерстяну тканину. Чим швидше жовтіє тканина, тим більше пікринової кислоти у пиві - продукт підроблений.

Слайд 21

* СПОСОБИ ВАРТІСНОЇ ФАЛЬСИФІКАЦІЇ ПИВА: використання “чужого” рецепту, наслідування чеських різновидів, наприклад, пиво американсчьке «Будвайзер» виробляється в м. Чеське-Будєйовіце (Чехія) ЕЛЕМЕНТИ ЗАХИСТУ ПИВА ВІД ФАЛЬСИФІКАЦІЇ: оригінальний дизайн етикеток, забарвлення і форма пробок, наявність голограм, фірмовість упаковки.

Слайд 22

* ІНФОРМАЦІЙНА ФАЛЬСИФІКАЦІЯ — це обман за допомогою неточної , перекрученої інформації про товар. Засоби фальсифікації: надання неточної інформації в товарно-супровідних документах, на маркуванні , в рекламі. ПРИКЛАДИ: якщо на маркуванні жиру “До сніданку" вказано, що це "масло", тоді продукт фальсифікований, фактично це маргарин. Термін "масло" вживається тільки для продукту, одержаного із молочних вершків (вершкове або коров'яче масло). білкова чорна ікра підроблена якщо на маркуванні, у товарно-супровідних документах або на ціннику буде зазначене найменування "Ікра чорна". Якщо скрізь буде написана дійсна назва даного продукту — "Білкова чорна ікра", то звинувачення у фальсифікації буде не обґрунтованим. - введення консервантів, антибіотиків, антиокислювачів для продовження терміну зберігання продуктів не передбачених стандартами або у великих кількостях, ніж це передбачено гігієнічними нормами, - неподання інформації про використання у виробництві продуктів генетично модифікованої сировини

Слайд 23

* На жаль, сьогодні випадки фальсифікації харчових продуктів почастішали. Сьогодні арсенал засобів підробки дуже великий, продовжує поповнюватися. Дякую за увагу!

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Читання