"Теорія життєвого циклу товару та її практичне використання в підприємницькій діяльності"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Теорія життєвого циклу товару та її практичне використання в підприємницькій діяльності Підготувала учениця 11-Б класу Прохоренко Анастасія
Життєвий цикл товару визначає послідовність періодів існування товару фірми на ринку та характеризує зміну обсягів продажу та прибутку від його реалізації.
Етап впровадження - це період появи нового товару на ринку і поступового збільшення обсягу продажу. Основні цілі щодо просування товару - поінформованість перших споживачів про новий товар і стимулювання пробних купівель, для чого вдаються до таких заходів: • використання безплатних зразків товару; • публічна демонстрація продукції, участь у виставках-ярмарках.
Етап зростання відбувається з моменту, коли фірма починає отримувати прибуток, що супроводжується швидким зростанням обсягу продажу і свідчить про те, що товар схвалено споживачами. Зростаюча активність конкурентів вимагає модифікації окремих характеристик товару, вдосконалення упаковки, сервісу.
Етап зрілості Темпи приросту збуту на цьому етапі уповільнюється. Щоб довше втримати товар на етапі зрілості, застосовують такі стратегії: • модифікація ринку, тобто його розширення; • пошук нових способів використання товару; • модифікація товару, тобто зміна його характеристик, поліпшення дизайну; • модифікація комплексу маркетингу, зокрема зміна цінової політики, каналів розподілу, акцентів у рекламній компанії, поліпшення сервісу тощо.
Етап спаду У цей період споживачі переходять на використання нового товару. Кількість конкурентів зменшується, обсяги реалізації і прибуток знижуються. На етапі занепаду підприємство може використовувати різні стратегії: • припинити випуск застарілої продукції; • якщо товар ще рентабельний, різко скорочувати витрати на його маркетинг; • укласти контракти на його виробництво з дочірніми підприємствами в інших країнах чи регіонах.
Теорія життєвого циклу товару справедлива для описової моделі, але не у випадку складання прогнозованої моделі. Тому, незважаючи на те, що деякі товари відповідають своєму життєвому циклу, маркетинг, що має силу уяви, дозволяє іншим товарам надати новий і досить прибутковий строк життя, у той час як строге проходження нашої теорії "пророкує" занепад.
Практика маркетингу, з метою продовження життєвого циклу товару, використовує такі кроки: • постійне вдосконалення надійності та зручності виробів; • використання сучасних матеріалів у конструкції; • удосконалення функціональних властивостей пакувальних матеріалів; • підтримання високого рівня післяпродажного обслуговування; • розширення спектру застосування споживчих якостей товару; • аналіз розвитку ринку з метою пристосування товару до мінливих уподобань споживачів; • пошук шляхів зниження цін на товари.
Схожі презентації
Категорії