Навчально-методичне забезпечення викладання математики у 5–11 класах
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Навчально-методичне забезпечення викладання математики у 5–11 класах загальноосвітніх навчальних закладів в 2013-2014 н.р. Міністерство освіти і науки України Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти Управління освіти Хмельницької міської ради Науково – методичний центр 2013-2014 н.р. www.themegallery.com
Навчання математики у 2013-2014 н.р. Навчання математики в 5 класах загальноосвітніх навчальних закладів буде реалізовуватись за новою навчальною програмою для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (авт.. М.І. Бурда, Ю.І. Мальваний, Є.П. Нелін, Д.А.Номіровський, А.В.Паньков, .А.Тарасенкова, М.В.Чемерис, М.С. Якір.), розміщеною на сайті www.mon.gov.ua. В 6-9-х класах загальноосвітніх навчальних закладів буде здійснюватися за програмами, надрукованими у збірнику “Програми для загальноосвітніх навчальних закладів “Математика 5-12 класи”, видавництво “Перун”, Київ, 2005р., надруковані у науково-методичному журналі “Математика в школі” (№2,2006), “Математичній газеті” (№№9,10, 2009р).
Поглиблене вивчення «Програма з математики для учнів 5-7 класів загальноосвітніх навчальних закладів з класами фізико-математичного профілю» (авт. Харік О.Є.) втратила свою чинність, і у 5-му класі вона не дійсна. Однак навчальні заклади, які розпочали поглиблене вивчення за цією програмою у 6-7 класах, продовжують її використання (Збірник програм для допрофільної підготовки та профільного навчання. Частина І. Допрофільна підготовка / Упоряд. Н.С. Прокопенко, О.П. Вашуленко, О.В. Єргіна. – Х.: Вид-во «Ранок», 2011. – 384 с.).
Поглиблене вивчення 8-9 класи (поглиблене вивчення) – Математика. 8-9 класи. Програма для класів з поглибленим вивченням математики // Інформаційний збірник МОН України, 2008.– № 16-17 та розміщена на сайті Міністерства освіти і науки України www.mon.gov.ua.
Нормативне забезпечення Шкільний курс математики у 2013-2014 навчальному році у 10-11 класах вивчатиметься за програмами надрукованими у посібнику “Збірник програм з математики для допрофільної підготовки та профільного навчання видавництво “Ранок”, Харків, 2011р . та розміщених на сайті Міністерства освіти України www.mon.gov.ua
Навчання математики Програмно-методичні матеріали щодо вивчення курсу математики (орієнтовне календарне планування для загальноосвітніх та профільних класів, завдання для підсумкового тематичного оцінювання) – у Інформаційних збірниках МОН № 13-14, 2006-2009 рр., журналі «Математика в школі» (№6, 2006-2009 рр.), журналі «Математика в школі» № 6, 7-8 2011 року, «Математика в школах України» № 19-21 2011 року, № 22-24 2012 року, газеті «Математика» №26-27, 46-47 2011 року, №29-31 2012 року.
Профільна школа Збірник навчальних програм курсів за вибором і факультативів для профільної школи у 2-х частинах У частину 1 включено: 11 програм курсів за вибором для 8-9 класів; 4 програми спеціалізованих закладів освіти; 16 програм факультативів для 5-9, 8-11 класів; програму гуртка з математики ууУ У частину 2 включено: 4 державні програми з математики (рівні: стандарту, академічний, профільний, для класів з поглибленим вивченням математики); 26 програм курсів за вибором; 7 програм факультативів для старшої школи
Програми курсів містять: Обов’язково Пояснювальну записку (мета, завдання курсу, цільова аудиторія, рекомендації з режиму вивчення, очікувані результати) Навчально-тематичний план (перелік розділів і тем з їх стислою анотацією та вимоги до рівня навчальних досягнень учнів) Список літератури Додатково Орієнтовне календарно-тематичне планування Методичні рекомендації до викладання курсу (опис засобів організації навчального процесу, вказівки до опрацювання основних змістових ліній курсу, дидактичні матеріали, рекомендації по оцінюванню результатів навчання) Набір дидактичних вправ
Навчально-методичне забезпечення вивчення математики в 11-х класах «Математика. 11 клас» (автори О. М. Афанасьєва, Я. С. Бродський, О. Л. Павлов, А. К. Сліпенко); 2) "Математика. 11 клас" (автори М.І. Бурда, Т.В. Колесник, Ю.І. Мальований, Н.А. Тарасенкова); 3) “Математика. 11 клас”(автори Бевз Г.П., Бевз В.Г.) Рівень стандарту Підручники
Навчально-методичне забезпечення вивчення математики в 11-х класах «Алгебра і початки аналізу. 11 клас» (автори А.Г. Мерзляк та ін.); 2) “Алгебра і початки аналізу. 11 клас"(автори Є.П. Нелін та ін.); 3) “Алгебра і початки аналізу. 11 клас”(автори М.І.Шкіль та ін.); 4) “Алгебра і початки аналізу. 11 клас”(автори Г.П.Бевз та ін.); Академічний і профільний рівні (алгебра) Дворівневі підручники
Навчально-методичне забезпечення вивчення математики в 11-х класах “Геометрія. 11 клас” (автори М.І. Бурда та ін.); 2) “Геометрія. 11 клас”(автори Г.П. Бевз та ін.); 3) “Геометрія. 11 клас”(автори А.П. Єршова та ін.); 4) “Геометрія. 11 клас”(автор Г.В. Апостолова); 3) “Геометрія. 11 клас”(автор В.О.Тадєєв) Академічний і профільний рівні (геометрія) Дворівневі підручники
Поглиблений рівень Підготовлено «Алгебра і початки аналізу. 11 клас» (автори А.Г.Мерзляк та ін.) Навчально-методичне забезпечення вивчення математики у 11-х класах Підручники
www.themegallery.com Таблиця розподілу годин на вивчення математики за різними рівнями змісту освіти Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах Рівень стандарту Академічний рівень Профільний рівень Поглиблене вивчення 10 11 10 11 10 11 10 11 Математика 3 3 - - - - - - Алгебра та початки аналізу - - 2 3 5 5 5 5 Геометрія - - 2 2 4 4 4 4 www.themegallery.com
Програма поглибленого вивчення математики розрахована на вивчення математики у 8-11 класах (навчальні заклади, які розпочали вивчення математики в 8 класі на поглибленому рівні, продовжують поглиблене вивчення у 10-11 класах) Наступність у поглибленому вивченні математики
Вивчення предмету математики У класах відповідних профілів, замість предмета «Математика» можуть вивчатися окремі курси – «Алгебра та початки аналізу» (із розрахунку 2 години на тиждень в 10 класі і 3 години на тиждень в 11 класі) і «Геометрія» (із розрахунку 2 години на тиждень в 10 класі і 3 години на тиждень в 11 класі) за рахунок часу, відведеного на профільне і поглиблене вивчення предметів, введення курсів за вибором, факультативів.
Звернути увагу на: удосконалення підготовки та проведення уроків математики з використанням активних форм організації діяльності учнів; диференційоване навчання та індивідуальну роботу з учнями; використання нових інформаційних технологій у поєднанні з традиційними засобами навчання;
Звернути увагу на: практичну спрямованість навчання математики: моделювання життєвих ситуацій; аналіз кількісних даних, що представлені у різних формах; відсоткові розрахунки; пропорційні відношення; дії з дробами; розвиток логічного та креативного мислення.
Програмне забезпечення варіативної складової: для 5-9 класів - Збірник програм для допрофільної підготовки та профільного навчання. Частина І. Допрофільна підготовка / Упоряд. Н.С. Прокопенко, О.П. Вашуленко, О.В. Єргіна.– Х.: Вид-во «Ранок», 2011.; для 10-11 класів - Збірник програм для допрофільної підготовки та профільного навчання. Частина ІІ. Профільна підготовка / Упоряд. Н.С. Прокопенко, О.П. Вашуленко, О.В. Єргіна. – Х.: Вид-во «Ранок», 2011. Наголошуємо, що учитель може самостійно корегувати розподіл годин між темами обраних курсів за вибором та факультативів.
До уваги!!! В організації навчально-виховного процесу загальноосвітнім навчальним закладам дозволено використовувати лише навчальні програми, підручники та навчально-методичні посібники, що мають гриф МОН або схвалення відповідною комісією Науково-методичною радою з питань освіти для використання у загальноосвітніх навчальних закладах.
Перевірка зошитів Вимоги до перевірки зошитів регламентуються методичним листом Міністерства освіти і науки України від 27.12.2000 р. № 1/9-529 «Орієнтовні вимоги до виконання письмових робіт і перевірки зошитів з природничо-математичних дисциплін у 5-11 класах» (окрім кількості контрольних робіт).
Домашні завдання Вимоги щодо обсягу домашніх завдань регламентуються методичним листом Міністерства освіти і науки України від 29.10.07 р. № 1/9-651 «Про обсяг і характер домашніх завдань учнів загальноосвітніх навчальних закладів» www.themegallery.com www.themegallery.com
Оцінювання навчальних досягнень учнів Оцінювання навчальних досягнень учнів з математики здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.04.2011 № 329) та критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з математики, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 30.08.2011 р. № 996 «Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти з предметів інваріантної складової навчального плану» (додаток 11). www.themegallery.com
Робота з обдарованими учнями ІІ, ІІІ, ІV етапах Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики; Всеукраїнському конкурсі-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України; Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру»; Internet-олімпіаді; Рекомендації щодо роботи з обдарованими учнями подані у інформаційному збірнику «Математичні олімпіади Хмельниччини» 2012, 2013р.р.. Рекомендуємо залучати школярів до участі у: заочному математичному конкурсі «Золотий ключик»; Всеукраїнському турнірі юних математиків; Всеукраїнському турнірі юних математиків імені професора М.Й.Ядренка.
Книга містить рекомендації щодо змісту, оформлення, комплектування і використання кабінету математики в середній школі. Надані нормативні документи, бланки робочої документації, матеріали щодо планування й організації роботи вчителя і, в цілому, предметної кафедри (ШМО). Рекомендовано для вчителів математики загальноосвітніх шкіл. Розділ 2. Нормативні документи з охорони праці в кабінеті математики Розділ 3. Навчальний кабінет — творча лабораторія педагога Кабінет математики / Укладач О. М. Перехейда.— X.: Вид. група «Основа», 2007.— 160 с. Кабінет математики Розділ 1. Нормативні документи з організації навчально-виховного процесу та навчально-методичної бази кабінету
Обладнання кабінету математики Державні документи про освіту, навчальні програми, програми факультативних занять, гуртків, спецкурсів, курсів за вибором. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з математики. Графік проведення тематичних атестацій. Методична література для вчителів та методичні листи, рекомендації методкабінету, інституту післядипломної педагогічної освіти, передового педагогічного досвіду з методики проведення уроків, рекомендації з питань впровадження нових навчальних технологій. Матеріали періодичної преси, журнали, роздаткова література для учнів. Картотека наявних у кабінеті матеріалів, інвентарна книга, діатека навчальних діафільмів, діапозитивів.
Необхідно спланувати роботу зі створення такої навчально-методичної документації: оснащення технічними програмовими педагогічними засобами навчання (складання диктантів, підбір матеріалів для слайдів, кодопозитивів, діафільмів, відеофільмів, відеокамери, навчальних програм для мультимедіа); підбір методичних статей; розробки уроків учителів, а також навчальної, довідкової і методичної літератури, розробка і своєчасне оновлення тематичних контрольних робіт; розробка матеріалів до стендів, плакатів, до оснащення методичного куточка або видання вісника; робота щодо систематизації матеріалів навчально-методичного комплексу в кабінеті. Навчально-методична робота кабінету математики
Методичну роботу з педагогічними кадрами спрямувати на: – підвищення кваліфікації та професійної майстерності кожного педагогічного працівника, розвиток творчого потенціалу педагогічних колективів , досягнення позитивних результатів навчального процесу; – організацію науково-методичного супроводу вивчення математики у зв’язку з оновленням змісту математичної освіти; – формування інноваційної культури вчителя математики; – вдосконалення підготовки та проведення уроків математики з використанням активних форм організації діяльності учнів; – використання новітніх інформаційних технологій, електронних підручників, програмних засобів навчання; – активізацію роботи з молодими вчителями математики; – вивчення та розповсюдження перспективного педагогічного досвіду.
Потрібно зауважити, що реалізація стандарту потребує змін у діяльності вчителя, виконання нових функцій у процесі професійно-педагогічної роботи в сучасній школі: функції сприяння навчанню учнів (створення умов для прояву самостійності, творчості, відповідальності учня в освітньому процесі та формування у нього мотивації безперервної освіти); функції проектування (проектування спільно з учнем індивідуального освітнього маршруту); управлінської функції (координації діяльності суб’єктів освітнього процесу
Схожі презентації
Категорії