Робота з обдарованими дітьми
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
У кожній людині є сонце. Тільки дайте йому світити. Сократ Підготувала: учитель фізики та математики Великобубнівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Кащенко Л.К.
Обдарованість – це високий рівень здібностей людини, що дозволяє їй досягти особливих успіхів у певній галузі діяльності. Обдаровані діти наділені високим творчим потенціалом і високим рівнем розвитку здібностей.
Характерні особливості обдарованих дітей надзвичайно ранній вияв високої пізнавальної активності й допитливості; швидкість і точність виконання розумових операцій, що зумовлене стійкістю уваги та оперативною пам’яттю; сформованість навичок логічного мислення; багатство активного словника; швидкість і оригінальність вербальних (словесних) асоціацій; виражена установка на творче виконання завдань; розвиток логічного мислення й уяви; володіння основними компонентами уміння вчитися.
Принципи взаємодії вчителя з обдарованими дітьми: формування взаємин на основі творчої співпраці; організація навчання на основі особистісної зацікавленості учня, його індивідуальних інтересів і здібностей; превалювання ідеї подолання труднощів, досягнення мети в спільній діяльності педагога та учнів, самостійній роботі учнів; вільний вибір форм, напрямів, методів діяльності; розвиток системного, інтуїтивного мислення, вміння "згортати” і деталізувати інформацію; гуманістичний, суб'єктивний підхід до виховання; створення нового педагогічного середовища.
Форми роботи з обдарованими дітьми: Індивідуальна та диференційо- вана робота Інтерактивне навчання, ділові ігри Участь у конкурсах різних рівнів Участь у предмет- них олімпіадах Розв’язання нестандартних завдань на уроках і в позаурочний час
Методи навчання обдарованих дітей: самостійна робота; пошуковий; дослідницький. Контроль за їх навчанням повинен стимулювати поглиблене вивчення, систематизацію, класифікацію навчального матеріалу, перенесення знань у нові ситуації, розвиток творчих елементів у їх навчанні. Домашні завдання повинні мати творчий, диференційований характер.
Організація роботи з обдарованими дітьми Виявлення обдарованих дітей: враховуються відомості про досягнення дитини в певній сфері діяльності, надані батьками й педагогами. Можуть бути використані також результати групових тестувань, соціологічних опитувань.
Організація роботи з обдарованими дітьми Створення умов для розкриття їх потенційних можливостей на уроках: пропозиція таким учням індивідуальної програми та творчих задач; включення їх у роботу класу в ролі консультантів під час розв’язування задач підвищеної складності; включення таких дітей у роботу класу в ролі дослідників при вивченні нового матеріалу.
Організація роботи з обдарованими дітьми Узагальнення: аналіз досягнутих результатів; визначення шляхів подальшої роботи.
Висновки 1) Підтримувати в обдарованих дітей постійний інтерес до предмета шляхом пропозиції розв’язання нестандартних завдань (школярам, як правило, цікаві завдання, для розв язку яких необхідно застосувати нетрадиційний спосіб або використати знання, що виходять за рамки шкільних підручників) і спонукати до вивчення позапрограмового матеріалу. 2) Здійснювати індивідуальний підхід до кожної обдарованої дитини, допомогати в самовизначенні й розвитку її особистості, а також формувати в учнів методологічні знання.
Схожі презентації
Категорії