X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
СТРАТЕГІЯ ЕФЕКТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Завантажити презентацію

СТРАТЕГІЯ ЕФЕКТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

ТЕМА: “СТРАТЕГІЯ ЕФЕКТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ”

Слайд 2

ТЕМА: “СТРАТЕГІЯ ЕФЕКТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ” Мета уроку: ознайомити учнів з принципами ефективної комунікації сприяти формуванню навичок ефективної комунікації Хід уроку: Вправа “ Коло” (5 хв.) Теоретичний матеріал (20 хв.) Гра “Повідомлення” (10 хв.) Мозковий штурм “Що значить, вміти слухати” (5 хв.) Вправа “Продовжуйте, я вас слухаю” (25 хв.) Тест “Чи вмію я слухати? (10 хв.) Вправа “Зворотний зв’язок” (10 хв.)

Слайд 3

Тема : СТРАТЕГІЯ ЕФЕКТИВНОЇ КОМУНІКАЦІЇ Поняття "ефективної комунікації". Правила "ефективної комунікації". Етапи процесу комунікації. Вміння слухати як умова ефективної комунікації. Правила активного слухання.

Слайд 4

Теоретична інформація Протягом дня пересічний менеджер має близько 500 ділових контактів з підлеглими, колегами, начальством та клієнтами. Та разом з тим при такій насиченості комунікаційної діяльності одна з хронічних хвороб світу бізнесу – невміння спілкуватися. Для прикладу можна навести тисячі “історій хвороби”: тут і втрачені гроші, і змарнований час, і розлючені клієнти, й розірвані угоди та контракти… Тим часом існує нехитрий спосіб профілактики цієї хвороби, який зветься стратегія ефективної комунікації.

Слайд 5

Ефективна комунікація – це забезпечення взаєморозуміння між окремими особами чи групами людей. Без розуміння немає комунікації. Комунікація – ключ до єдності групи, активності і мотивації. Всім відомий епізод із Біблії про будівництво Вавілонської вежі. Будівництво міста і вежі “висотою до небес” здійснювалося успішно до тих пір, поки на всій землі була одна мова. Як тільки система комунікації була зруйнована, будівництво міста припинилося, так як не стало порозуміння і мотивації.

Слайд 6

Комунікація є невід`ємною складовою процесу підприємництва. Це й переговори з партнерами, і спілкування з колегами та клієнтами. А тому для підприємця так важливо оволодіти ефективною стратегією комунікації. Комунікація – це процес, який складається з декількох окремих ступенів, усвідомлення яких, є необхідною умовою удосконалення комунікації. Комунікаційний процес складається з шести кроків. Перші три здійснює той, хто повідомляє якусь інформацію (відправник), три останні – одержувач.

Слайд 7

Відправник повинен: Розробити ясну концепцію того, що необхідно передати. Підібрати для цього відповідні слова і правильний спосіб їх передачі. Побачити комунікаційні бар`єри і звести їх до мінімуму.

Слайд 8

Одержувач повинен: Сприйняти інформацію, уважно слухаючи і спостерігаючи за співрозмовником. Перевести слова і дії, тобто зрозуміти їх значення. Правильно відтворити отриману інформацію.

Слайд 9

Розглянемо кожний з цих кроків більш детально. Перший крок: розробіть чітку концепцію того, що ви бажаєте повідомити та про що довідатися від співрозмовника. Не маючи чіткої концепції розвитку своїх думок і почуттів, не варто очікувати, що вас правильно зрозуміють. Розмова починається з того, що необхідно чітко уявити, що ви збираєтесь повідомити. Необхідно детально продумати, яким чином викласти це повідомлення. Тільки в такому випадку вас зможуть правильно зрозуміти і тільки в такому випадку ви маєте шанси на успіх.

Слайд 10

Анекдот до теми Зустрічаються П’ятачок і Вінні-Пух. П’ятачок їсть яблуко, а Вінні просить: Дай яблуко! Та це не яблуко, це груша… Тоді дай грушу! Та це не груша, це ананас … Ну, дай ананас! Вінні, ти визначся, що ти хочеш, а до мене не приставай!

Слайд 11

Другий крок: підберіть для цього відповідні слова і правильний спосіб їх передачі. Думки і почуття виражаються словами і способом поведінки. Існує вираз: “Слова самі по собі не мають значення, його добавляють до них люди”. А тому при передачі ваших думок і почуттів переконайтеся в тому, що слова, які ви використовуєте, ваша поведінка означає для одержувача те ж, що і для вас.

Слайд 12

Третій крок: вміння побачити комунікаційні бар`єри і звести їх до мінімуму. Найбільш типовими комунікаційними бар`єрами є наступні: ігнорування співрозмовника, коли чуєш тільки те, що бажаєш почути особисті почуття, які перекручують інформацію недовіра до співрозмовника упереджене ставлення до співрозмовника відмінності в системі оцінок і поглядів недостатня готовність до сприйняття інформації, що не співпадає з особистими поглядами багатозначні слова дія, що суперечить сказаному

Слайд 13

Ідеального взаєморозуміння, на жаль, не існує. Однак, кількість комунікаційних бар`єрів і непорозумінь може бути значно зменшена, якщо керуватися наступними правилами: шукайте, по можливості, особистої розмови; користуйтесь простими слова, що відповідають суті вашої розмови (не намагайтеся справити враження високопарною риторикою); заохочуйте співрозмовника до реплік-відповідей; приділіть співрозмовнику весь свій час; ніколи не перебивайте співрозмовника, так як до тих пір поки він не виговориться у нього не вистачить внутрішньої готовності вислухати вас; будьте готові поважати думку іншого незалежно від того, погоджуєтеся ви з нею чи ні. Останні три кроки стосуються ролі того в комунікаційному процесі, хто сприймає інформацію.

Слайд 14

Четвертий крок полягає в тому, щоб сприйняти інформацію, уважно слухаючи і спостерігаючи за співрозмовником. Важливу роль в комунікаційному процесі виконує слухач. Він повинен виявити і подолати численні комунікаційні бар`єри і одночасно спостерігати за мовою і діями партнера.

Слайд 15

П`ятий крок: зворотне тлумачення слів і дій тією людиною, яка отримує інформацію. Цей крок є вирішальним для досягнення взаєморозуміння. В ході цього багато з думок відправника може бути втрачено.

Слайд 16

Шостий крок полягає в тому, щоб правильно відтворити сприйняту інформацію. Якщо думки, які співрозмовник намагався передати на першому етапі, сприйняті на шостому, виникає взаєморозуміння: учасники спілкуються ефективно. Все інше не є комунікацією і призводить до непорозуміння.

Слайд 17

Дуже часто інформація, отримана від однієї людини, зазнає змін в процесі відтворення іншою, причому відбувається це не навмисно. Причина такого явища полягає в тому, що кожна людина по-своєму сприймає інформацію і передає її далі. А тому цей момент треба приймати до уваги в процесі комунікації, а також удосконалювати навички передачі інформації, намагаючись відтворити її якомога точніше. (Гра “Повідомлення”)

Слайд 18

Гра “Повідомлення”(сценарій гри запозичений з книги А.С.Прутченкова “Соціально-психологічний тренінг в школі”). Мета: формування навичок правильного відтворення інформації. Час виконання: орієнтовно 10 хв. Інструкції викладачу Для проведення гри необхідно сформувати малі групи по вісім чоловік. Завдання кожної групи полягає в тому, щоб якомога точніше і швидше передати інформацію “по ланцюжку”. Інформацію отримує перший учасник кожної команди і передає її другому, той третьому і так далі. Перемагає команда, котра передасть інформацію швидше і точніше.

Слайд 19

Хід гри Перед початком гри ніхто з гравців не повинен знати текст повідомлення. Текст, будь-якого змісту але не більше 5 речень, готується вчителем заздалегідь і записується на картках. Щоб всі команди одночасно отримали текст повідомлення і розпочали групи, вчитель може скористатися послугами помічників, які озвучать текст першому члену “ланцюжка” кожної команди. Звичайно ж зміст цього повідомлення ніхто інший з команди чути не повинен, аж поки не настане його черга вислухати інформацію і передати далі. Записами користуватися заборонено. Лише останній учасник повинен записати те, що він почує, і передати записане вчителю.

Слайд 20

Слухання В пошуках причин неправильної комунікації одна фірма провела спостереження за тисячами бізнесменів і вияснила, що більшість непорозумінь виникає через погане слухання. Багато труднощів при слуханні виникає тому, що ми “слухаємо скоріше”, ніж говоримо, а саме, чуємо приблизно від 400 до 600 слів за хвилину, а говоримо лише від 200 до 300. Як наслідок цього, наш розум схиляється до того, щоб під час розмови половину часу зайнятися чимось іншим, а тому трапляється так, що багато інформації проходить “мимо вух”.

Слайд 21

Одна мудра людина сказала, що у нас два вуха і один рот і використовувати їх треба саме в такій пропорції, тобто слухати в два рази більше, ніж говорити. Що вже й казати наскільки важливим є вміння слухати в бізнесі. Не так вже й рідко ділові переговори зриваються через елементарне невміння слухати. Адже необхідно відслідковувати реакцію партнера на кожне слово, бо лише таким чином можна підготуватися до несподіваного запитання, вчасно відреагувати на “сюрпризи”, що можуть виникнути під час переговорів.

Слайд 22

Необхідно пам’ятати, що слухати і чути – це далеко не одне й теж саме. Для прикладу розглянемо таку ситуацію. Ви працюєте над важливою справою. В цей час до вас звертається хтось із ваших колег, щоб порадитися з приводу зовсім іншого питання. Замість того, щоб відкласти свою справу і приділити увагу співрозмовникові, ви намагаєтеся продовжувати свою роботу і слухати колегу. Час від часу ви киваєте головою, деколи дивитеся в очі співрозмовнику і навіть щось ввічливо промовляєте. Але ваша увага весь сконцентрована на вашій роботі і ви лише дуже смутно уявляєте, про що говорить ваш колега.