X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
"Композитори-романтики"

Завантажити презентацію

"Композитори-романтики"

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Композитори-романтики:Шопен,Ліст

Слайд 2

Романтизм Це музичний стиль початку ХІХ ст. Критик Ванслов у своїй книзі сказав «Для будь-яких проявів романтизму характерна глибока незадоволеність дійсністю. Докорінне не співпадання уявлень про те, який повинен бути світ і який він є насправді.» Романтичне світосприйняття: світ – це живе динамічне ціле, в якому все взаємопов’язано та взаємодіє в спонтанному русі. Композитор романтики по-іншому відноситься до протиріч світу: протиріччя світу це джерело розвитку всього живого. Без страждань не буває радості, без темряви не буває світла і т.д. До композиторів-романтиків відносяться Ф.Шуберт(Австрія), Ф. Шопен(Польща), Ф.Ліст(Угорщина),Ф. Мендельсон-Бартольді(Німеччина),Р. Шуман(Німеччина) та ін. В музиці композитори намагаються передавати внутрішній стан людини, її спілкування з природою, а також риси автобіографічності. З появою романтизму в музиці відбувається багато змін: з’являються нові жанри –  Лірична інструментальна мініатюра, романтична симфонія, інструментальна балада, ноктюрни, та музичні експромти. Також відбувається зміна музичної форми: зжатість або розширення форми симфонії, а також переплетення різних форм, та як результат, поява нової.

Слайд 3

Фрідріх Шопен(1810-1849рр.) Шопен самобутній композитор-романтик, який обмежив свою творчість лише ф-ними жанрами, але через цей інструмент він розкрив багатогранність людської природи, душевного світу людини. З одного інструменту він вичерпував палітру кольорів цілого оркестру. Новаторство Шопена 1. Переосмислив жанр прелюдії 2. Переосмислив жанр етюду 3. Переосмислив танцювальні жанри мазурки та полонезу 4. Створив інструментальну баладу 5. Створив скерцо,як самостійний твір Творчість Шопена суто національна, всі твори об’єднує тема батьківщини. Характерною рисою його творчості є взаємопроникнення різних жанрів: в прелюдію вводяться риси мазурки, в скерцо – риси колискової і т.д. Шопен був методистом, мелодії мають пісенне начало та спираються на народно-пісенні інтонації польської музики.

Слайд 4

Прелюдії Шопена Шопен вніс вагомий внесок в розвиток цього жанру. В музичну епоху барокко (Бах) прелюдія виконувала роль вступу до фуги. Шопен докорінно змінює її призначення: 1. Прелюдія – це самостійний твір, який має свій художній образ 2. Головні риси прелюдії: імпровізаційність та лаконічність 3. Головний принцип розвитку циклу:образний та ладо тональний контраст Шопен створив цикл із 24 прелюдій, які написані по тональностям кварто-квінтового кола. Мета: показати красу кожної тональності. Головні завдання: створити своєрідний музичний щоденник, де кожна прелюдія – це окрема сторінка, в якій відображається внутрішній світ людини та її почуття. Прелюдія № 4(e-moll) В ній втілено образ страждання,самотності,відчаю. Ця прелюдія належить до сторінок самої скорботної та гостро емоційної музики Шопена – в ній втілено образ туги за батьківщиною. Мелодія побудована на речових інтонаціях, які нагадують розгублене та невпевнене запитання. Прелюдія закінчується примиренням та покірливістю. Прелюдія № 7 (a-dur) Ця прелюдія пронизана мелодичними та ритмічними зворотами мазурки. Начебто виникає образ батьківщини – образ просвітлений, ніжний, тендітний. За зовнішньою простотою мелодії приховується глибока продуманість всіх деталей: Витонченість та гнучкість мелодичного малюнку, поява хрома