X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
МАТЕМАТИКА – ЦАРИЦЯ НАУК

Завантажити презентацію

МАТЕМАТИКА – ЦАРИЦЯ НАУК

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

МАТЕМАТИКА – ЦАРИЦЯ НАУК

Слайд 2

МАТЕМАТИКА Рахунок і обчислення – основа порядку в голові. Йоганн Генріх Песталоцці Математика... Наук цариця недосяжна, Могутня, щедра і прекрасна, Блискуче розум розвиває, І вірно мислити навчає.

Слайд 3

МОВА І МАТЕМАТИКА Будь-яка мова складається зі звуків, символів, букв, слів, речень, правил, своєї історії. Це ж саме має математика. І навіть більше! У людства є намагання створити універсальну мову, мову всього світу. Есперанто, англійська... Не треба винаходити велосипед! Такою мовою є математика! Її слова, речення, правила однаково зрозуміють і українці, і китайці й інші народи. Причому, якщо недоліком нашої звичайної мови спілкування є те, що ми не завжди один одного розуміємо, то в математиці такого немає! Звісно, коли говорять люди на одній «мові», які вивчили цю «мову». Тут питання в тому, щоб просто її вивчити.

Слайд 4

Які тільки прекрасні поезії подарували людству Тарас Шевченко, Олександр Пушкін та інші. Їхні твори перекладено багатьма мовами світу. Ми пропонуємо вам переклад їх поезій на мову математичну! МОВА І МАТЕМАТИКА Т. Г. Шевченко О. С. Пушкін Садок вишневий коло хати, Хрущі над вишнями гудуть, Плугатарі з плугами йдуть, Співають ідучи дівчата, А матерівечерятьждуть. Т.Г.Шевченко Япомнючудноемгновенье: Передомнойявиласьты, Какмимолетноевиденье, Какгенийчистойкрасоты. О. С. Пушкін 13 9 48 15 8 43 512 38 16 30 23 17 30 48 140 10 01 126 138 140 3 501

Слайд 5

МАТЕМАТИКА – ПОЕЗІЯ ДУШІ Багато задач написано нашими пращурами у віршованій формі. Візьмемо для прикладу стародавні задачі Метродора, які входили в рукописні збірники і в свій час були дуже поширені. Неможливо бути математиком, не будучи в той же час поетом у душі. С. Ковалевська Метродор, давньогрецький філософ Відповідь: 28 учнів Піфагоре благородний, Геліконськихмуз потомку, На моє скажи питання, Скільки учнів гідних Маєш ти в своєму домі, Що, немов борці на площі, Раді преміїдобиться? «Радо скажу,Полікрате. Бачиш, учнів половина Математику вивчає, А натомість четвертина Набезсмертнуюприроду Свої досліди звертає; Сьомачастьніщо не робить, Лиш приховує мовчання, Знай, ховаючи навчання. Ще додай до тих три жінки, Що встають не дуже рано, Серед них найвизначніша МоялюбаяТеано. Ось і всі, яких по змозі Я по мудрості довожу…

Слайд 6

Хоч би яку науку ви вивчали, хоч би до якого вузу вступили, хоч би в якій галузі працювали, якщо ви хочете залишити там який-небудь слід, то для цього скрізь необхідне знання математики. М. І. Калінін ПРАЦЯ+МАТЕМАТИКА=КОХАННЯ МАТЕМАТИКА І ПРАЦЯ

Слайд 7

Задача. Для прикладу, вирахуємо, скільки потрібно цегли, щоб обкласти будинок довжиною 12 м, шириною 10 м, висотою 3 м. БУДУЄМО БУДИНОК Довжина - 12 м Ширина - 10 м В и с о т а - 3 м Вікна – 8 штук Двері – 1 штука

Слайд 8

БУДУЄМО БУДИНОК Візьмемо цеглину, яка має такі розміри 25*12*9 (довжина 25 см, ширина 12 см, висота 9 см ) Тоді 1м2 = 44 цеглини (100 : 25 = 4 (шт.) 100: 9 ≈ 11; 11* 4 = 44 (шт.)) Стіна 12м * 3м буде становити 36 м2 (12 *3= 36 м2 - S ). Друга стіна 10 м * 3м буде становити 30м2 (10 * 3 = 30м2 - S ). Тоді всі 4 стіни матимуть площу 132 м2 (36 + 30 = 66 ; 66 * 2 = 132 м2 ). Це без врахування площі, яку займають вісім вікон та одні двері. Вікно має розміри 1м * 1,2м = 1,2м2, а двері 1м 20см* 2м 20см. S8 вікон. = 1,2 * 8 = 9,6 м2, S двері 1,2 * 2,2 = 2,64 м2. Загальна площа 12,24 м2 (S8 вікон + S дверей = 9,6+2,64 = 12,24 м2) Далі від всієї площі віднімаємо цю площу, що одержали (132 - 12,24 = 119,76 м2). А тепер помножимо кількість цеглин, яка міститься в 1м2 на цю площу 119,76 * 44 = 5269,44 = 5270 цеглин.

Слайд 9

Геній складається з 1% натхнення і 99% праці Едисон Навіщо праця математиці? Томас Едісон Американський винахідник ПРАЦЯ І МАТЕМАТИКА

Слайд 10

Єдиний Світовий океан поділяється на чотири океани: Тихий (п’ятдесят відсотків площі), Атлантичний (двадцять п ’ ять відсотків площі), Індійський (двадцять один відсоток площі) і Північний Льодовитий (чотири відсотка площі). Межі океанів проводять по береговій лінії материків і островів, а у водних просторах умовно по меридіанах мисів. Тепер виокремлюють п ’ ятий океан – Південний. У нього входять води південної півкулі Землі між Антарктидою і південними краями материків Південної Америки, Африки і Австралії. МАТЕМАТИКА І ГЕОГРАФІЯ Ви думаєте, що математика тут непотрібна? Уявимо, як би ми, без втручання математики, вивчали тему “Океани”. Матеріал підручника виглядав приблизно так: Вражає такий набір символів і більше НІЧОГО?

Слайд 11

МАТЕМАТИКА І ГЕОГРАФІЯ Єдиний Світовий океан поділяється на чотири океани. Межі океанів проводять по береговій лінії матеріків і островів, а у водних просторах умовно по меридіанах мисів. Тепер виокремлюють 5-тий океан – Південний. У нього входять води південної півкулі Землі між Антарктидою і південними краями материків Південної Америки, Африки і Австралії. Світовий океан (1. Таблиця. 2. Кругова діаграма) 1. 2. Тихий океан Атлантичний океан Індійський океан Північний Льодовитий океан 50% 25% 21% 4%

Слайд 12

МАТЕМАТИКА І ГЕОГРАФІЯ Задача 1. Атмосферний тиск у місті А на узбережжі моря становив 740 мм. На вершині гори у цьому самому місті через годину тиск встановився на позначці 660 мм. Який атмосферний вихор зайшов на територію, якщо висота гори 1200 м, а атмосферний тиск знижується в середньому на 10 мм через кожні 100 м висоти? Географія є вчення математичне… Вареніус Задача 2. Супутник Землі робить перший оберт за 1 годину і 40 хвилин, а другий – за 100 хвилин. Як це пояснити? Розв’язок 1 год. 40 хв. = 60 хв. + 40 хв. =100 хв. Розв’язок Знайдемо різницю атмосферного тиску між рівнем моря і вершиною гори: 1200 м * 10 мм / 100 м = 120 мм 2. Знайдемо атмосферний тиск, який між рівнем моря і вершиною гори: 660 мм+120 мм=780 мм Відповідь: На територію зайшов антициклон, оскільки тиск підвищівся до 780 мм

Слайд 13

На питання «для чого вивчають математику?» дуже влучно відповів ще у XIII столітті англійський філософ та природодослідник Роджер Бекон: «Той, хто не знає математики, не може знати жодної іншої науки і навіть не може дізнатися про своє неуцтво».   Хімія - наука не лише природнича, а й точна. Тому без міцних знань з математики гарним хіміком не станеш. Роджер Бекон, англійський математик Задача 1. Семикласник Сашко дізнався, що для того, щоб 1 вересня прийти до школи повним сил і здоров'я, йому потрібно з'їдати з молочними продуктами  1г кальцію щодня. Яку масу сиру повинна зробити бабуся Сашка впродовж літа, якщо корова Маруська дає молоко, в якому масова частка кальцію складає 0,14%, а з трьох літрів молока виходить 600 г чудового сиру? Густина молока від корови Маруськи - 1,032 г/л. МАТЕМАТИКА І ХІМІЯ

Слайд 14

Знайдемо масу 3 л молока: 3*1,032=3096 г (1,032 – густина молока) Знайдемо масу кальцію (Са) в 3 л молока: 3096*0,0912=3,7 г Знайдемо масу сиру, що повинна приготовити бабуся за літо (92 дні) 600 г сиру – 3,7 г Са х г – 92 г Са Відповідь: Впродовж літа (92 дні за календарем) бабуся Сашка повинна зробити ≈15 кг сиру РОЗВ’ЯЗОК Математика і хімія

Слайд 15

До розуміння того, що для описування природи потрібно використовувати мову математики, учені прийшли давно. Точніше — навпаки: математика була створена для того, щоб описувати природу стислою й доступною мовою. Так з’явилася векторна алгебра, необхідна для теоретичних досліджень величин, які мають напрямок (наприклад, сили та швидкості). Для визначення миттєвої швидкості, роботи змінної сили, об’єму тіла неправильної форми й т. ін. була створена математика нескінченно малих величин (диференціальне та інтегральне числення). Для наочнішого описування багатьох фізичних процесів навчилися будувати графіки функцій, а для швидкої обробки результатів експерименту придумали методи наближених обчислень. Дивовижна придатність мови математики для формулювання законів фізики – це чудовий дар, який ми не в змозі осягнути й не заслуговуємо. Юджин Вігнер, лауреат Нобелівської премії з фізики МАТЕМАТИКА – МОВА ФІЗИКИ Юджин Вігнер, лауреат Нобелівської премії з фізики

Слайд 16

Тривалість битв, кількість воїнів, наша ера, не наша ера – про це все розповість математика. От, наприклад, історія розказує, що перший крок до створення алгебраїчної символіки зробив ще Діофант, який ввів деякі скорочені позначення. Про Діофанта відомо дуже мало, навіть не відомі роки його життя. На його могильній плиті написано: Подорожній! Поховано тут Діофанта. І числа розкажуть тобі, Який дивний шлях він життєвий пройшов. Шосту частину його становило дитинство. Минула частина дванадцята – І пухом покрилось його підборіддя. Сьому – в бездітному шлюбі прожив Діофант. Минуло 5 років. Ощасливлений був він Народженням первенця – сина. Якому судилась лише половина життя його батька. У глибокій журбі старець закінчив шлях на землі, Ще проживши років чотири з часу, Коли сина не стало. Скажи, віку якого досягши славетний помер Діофант. МАТЕМАТИКА І ІСТОРІЯ ІСТОРІЯ не може без МАТЕМАТИКИ. Частина математичного трактату Діофанта “Арифметика” Діофант

Слайд 17

ВИСНОВОК Чіткої лінії між науками немає. Ми сподіваємось, що за допомогою наведених сьогодні прикладів, нам вдалося переконати скептиків в тому, що математика—це цариця наук, могутнє знаряддя пізнання світу, частиною якого є й сама людина. Будьте різнобічно освіченими! Проникаючи в зоряні далі, В таємниці земної кори, Математика всіх закликає: Ти міркуй, фантазуй і твори! +

Слайд 18

ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ!

Слайд 19

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Математика