Порівняльний аналіз казок
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Привіт. Ось і знову зустрілися… Сьогодні наша команда пропонує вам зробити захоплюючу екскурсію у світ порівняльного аналізу творів з подібним сюжетом Обіцяємо, що буде так само весело і цікаво як при вивчені казки “Снігова Королева”
Фольклорні казки Літературні казки Створені народом і відображають народні уявлення та ідеали; Створені конкретним автором, присутність якого відчувається в тексті (у його ставленні до героїв, оцінках подій тощо); для них характерне чітке розмежування героїв на позитивних та негативних; для них характерне складне поєднання вад та чеснот у характері героя, цей характер більшою мірою, ніж у фольклорних казках, наближений до життя; дія в них відбувається в умовному казковому часі та просторі. часто в них вказуються конкретний час та конкретне місце подій.
Словацька народна казка “Про дванадцять місяців” –фольклорна П’єса-казка “Дванадцять місяців” С.Я. Маршака - літературна
В основі п’єси-казки “Дванадцять місяців” - народний словацький переказ про дівчину, яка зустріла у зимовому лісі усіх дванадцять місяців разом. Спочатку С.Маршак переклав цей твір російською мовою, а потім написав п’єсу-казку. С.Я. Маршак
Як і в казках інших народів, у словацьких люди прагнули до світла, знань, справедливості, до розгадування таємниць життя і смерті.
Бо народ споконвіку мріяв творити вільне, щасливе життя. Тому уславляв своїх героїв, тому висміював вередливих принцес, жадібних багатіїв, лукавих людців, виступав за рівність людей і справедливість.
Семуель Реус Збирання й дослідження словацьких народних казок почалося порівняно пізно. По суті, першим почав збирати та обробляти народні казки в Словаччинні Самуель Реус зі своїми трьома синами – Густавом, Адольфом та Людовіком.
Б. Немцова Марко Вовчок Божена Немцова, з іменем якої ви знайомі ще з початкової школи, переказала словацьку народну казку чеською мовою. Українська письменниця Марко Вовчок написала свій варіант французькою мовою.
Один із різновидів ліро-епічного жанру, невеликий алегоричний, здебільшого віршовий твір повчального змісту, дійовими особами якого, поряд з людьми виступають тварини, рослини, неживі предмети, котрі уособлюють певні ідеї та людські характери. Розповідь супроводжується на початку або в кінці твору прямо сформульованим повчальним висновком, що надає твору алегоричного звучання. Відомими авторами цього жанру є Езоп, Федр, Лафонтен, Іван Крилов.
Літературний твір, у якому відтворюються події не за допомогою їх художнього опису, а через вчинки і розмови (діалоги, монологи) персонажів. Основна форма розповіді – діалог. Персонажі називаються дійовими особами (від слова – діяти). Твір поділяється на дії та картини. Наявні ремарки – слова автора для опису місця дії і пояснення характерних особливостей героїв. Твір призначений для читання і постановки на сцені. Відомими авторами даного жанру є Мольєр, Бертольд Брехт.
В основі такого твору — захоплива розповідь про вигадані події і явища, які сприймаються і переживаються як реальні. Він походить від народних переказів; порівняно коротка розповідь про фантастичні події та персонажі, такі, як феї, гноми, велетні тощо. Один з основних жанрів народної творчості, переважно прозовий твір чарівного, авантюрного чи побутового характеру усного походження з настановою на вигадку. Крім того, чимало авторів збирали такі твори чи створювали нові на основі традиційних. До творців даного жанру можна віднести Г.К. Андерсена, О.Вайльда, Ш. Перро.
Літературний жанр, найбільш поширений у ХVІІІ-ХХ століттях; великий за обсягом, складний за будовою твір, у якому широко охоплені життєві події, глибоко розкривається історія формування характерів багатьох персонажів. Головними елементами твору є розповідь та творений нею уявний світ, населений персонажами, наповнений подіями, укладеними в сюжет. Крім оповіді або розповіді, твору властива пряма мова персонажів, описи, авторські відступи. У своїй сучасній формі цей жанр почав зароджуватись у середині ХІІ століття. В цьому жанрі працювали М. Сервантес, В. Скотт, Дж. Свіфт. Пам’ятайте про час! У вас є 1 хвилина
Опрацювати опорні схеми. Письмово визначити тему та ідею казок. 3. “Переліт на машині часу”.
Схожі презентації
Категорії