П’єр Безухов. Пошук змісту життя
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета: систематизувати і поглибити знання учнів про шляхи пошуку мети життя П. Безухова, вчити працювати з текстом, вибирати головне, правильно ставити питання, виробляти навички літературного аналізу. Обладнання: ілюстрації книги, "Війна і мир" в театрі і кіно. Тип уроку: урок-інтерв'ю, прес-конференція.
Великі письменники подібні до Колумба. Творячи свій безсмертний подвиг, вони відкривають нам нові світи, нове бачення і світосприйняття, відстоюють свої принципи, узагальнюють, систематизують і попереджують помилки, підтримують, чи отримають певні філософські думки, чи висвітлюють свої, вкладаючи всі монологи, ліричні відступи в уста героїв. Уявимо, що сьогодні у нас в гостях на уроці присутній сам П. Безухов, Н. Ростова, А. Болконський, сам автор. Ми ж відчуємо себе журналістами-репортерами. Дійові особи: Л. Толстой, А. Болконський, Н. Ростова, П'єр Безухов, Е. Курагіна.
Питання для роздумів: Що було характерним, на ваш погляд, для епохи, в якій жив ваш герой? (питання до автора) Що хотіли ви показити в образі П'єра? (питання до автора) Як ставились представники вищого світу до Вас, коли ви тільки приїхали з Франції?(питання до П'єра) Як змінилось ставлення їх до вас і чому? (питання до П'єра)
Інтерв'ю з П. Безуховим 1. Розкажіть як ви одружувалися з Елен, що ви відчували до неї, чи можна це назвати коханням? 2. Що вам дало одруження? 3. Де вирішили ви знайти себе? (в масонстві) 4.Чому ви прийняли участь у дуелі, адже ви навіть не вміли зарядити пістолі, людина далека?
Інтерв’ю з А. Болконським 1. Чому ви подружились з П'єром? 2. Чим він вас приваблює? 3. Про що вас просив П'єр на балу? 4. Чому до П'єра понесли свою радість-кохання?
Інтерв'ю з Н. Ростовою 1. Чи давно ви знали П'єра? 2. Які стосунки склалися спочатку? 3. Хто з усіх зрозумів ваше хвилювання на балу? 4 Хто підтримав вас, коли переживали розчарування в історії з Анатолієм Курагіним? 5.Що вас зблизило і зародило кохання? 6.Чи дав П'єр вам справжнє жіноче щастя? 7.В чому ж воно? 8. Які сімейні відносини склалися у вас?
Інтерв’ю з Єлен 1. Чому ви вийшли заміж за П'єра? 2. Яке життя вели? 3 Як сприйняли дуель? 4. Чому вернулись до П'єра? 5. Як жили в домі П'єра?
Питання до П. Безухова (Бородінський бій): Що спонукало вас з'явитись на полі Бородіна? Що ви побачили там? Як вас сприймали прості солдати? Що ви відчували на полі бою? Як поводили ви себе в бою? Чому ви кинулись рятувати дівчинку? Як попали в полон? Яку роль зіграла зустріч з Платоном Каратаєвим? Як змінився ваш світогляд?
П'єр і Н. Ростова Що зблизило їх, які риси характеру? Де знаходить джерело мудрості і пізнання П’єр ? Як вчить нас Біблія, що вона говорить про любов? Відкриваємо цю святу книгу і що ми там прочитаємо? І послання Ап.Павла до коринтян 13 і зробимо схему, виділивши головне
БІБЛІЯ: Любов не чинить зла, Любов - виконання Закону: Любов - понад усе! Отже, нас Біблія закликає: Дбайте про любов, і про духовне пильнуйте! любіть один одного коріться своїй владі не осуджуйте ближнього пильнуйте мир що не від віри, те гріхи остерігайтесь тих, хто чинить незгоду
Зробимо висновки: Чи співзвучні ці думки поглядам Толстого і його героя П'єра Безухова? Чи можна Н.Ростову також назвати тут? В чому ж бачить зміст життя П'єр Безухов? (любити людей, служити народу, боротись зі злом, жити за законами Біблії) 4. Що допомогло йому знайти правильні орієнтири духовного життя? (Біблія)
Дружні поради П'єра Безухова: Біблія - це духовна криниця, це джерело пізнання, це священна книга людства. Прочитавши Послання Св.Павла до римлян гл.12, я багато чого відкрив для себе і хочу дати вам дружні поради і закликаю вас дотримуватись їх 1. Не платіть нікому злом за зло, дбайте про добро перед всіма людьми. 2. Тіштесь з тим, хто тішиться, і плачте з тим, хто плаче. 3. Живіть у мирі зо всіма людьми. 4. Любов нехай буде не лицемірна. 5. Ненавидьте зло, та туліться до доброго.
То ж намагайтесь жити за цими Законами, і життя буде прекрасне на землі. Адже недарма поет сказав: Є в кожного зернина щастя Й таланту всім на майбуття, І життєдайне зелен – листя, Буяло, квітло щоб життя Зігріймо ж мрію калинову Теплом душі, її добром, І щастя проросте ізнову Любові золотим зерном
Домашнє завдання Підготовка творчої групи екскурсоводів до уроку-екскурсії в картинну галерею. Створення власних ілюстрацій на тему
Схожі презентації
Категорії