Габрієль Гарсія Маркес
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Габрієль Гарсія Маркес народився в місті Аракатака, провінція Магдалена, Колумбія, жив у Мексиці та Європі, тепер переважно живе в Мехіко. Дата народження: 6 березня 1927 (86 років)
У 1940 році, в 12-річному віці, Ґабрієль отримав стипендію і почав навчання в єзуїтському коледжі містечка Сіпакіра, що за 30 км на північ від Боготи.
З 1954 року Маркес працював у газеті «Ель Еспектадор», публікуючи невеличкі статті і рецензії на фільми. Як кореспондент цієї газети він побував в Італії, Польщі, Франції, Венесуелі та США.
Поряд із кореспондентською діяльністю Маркес почав писати оповідання і кіносценарії. У 1961 році він опублікував повість «Полковнику ніхто не пише», у 1966 році — роман «Лиха година». Світове визнання йому приніс роман «Сто років самотності» (1967)
У 1982 році Маркесу присуджено Нобелівську премію з літератури: «за романи і оповідання, в яких фантазія і реалізм, поєднані у світі уяви, що віддзеркалює життя і конфлікти цілого континенту». Однак гроші (цього року лауреати отримали по $1 млн 412 тис.) пролежали у швейцарському банку 16 років. Маркес забув про них. "Присягаюсь, це правда", - переконував пізніше журналістів письменник.
У 1989 році у письменника виявили ракову пухлину в легенях, яка, ймовірно, розвинулась через його звичку курити під час роботи. Після операції 1992 року розвиток пухлини призупинився. Медичне обстеження у 1999 році виявило в нього іншу форму раку — лімфому. Йому довелося двічі оперуватися в США і Мексиці.
2002 року вийшла друком перша книга з запланованої біографічної трилогії — «Жити, щоб розповісти про це», що стала бестселером в іспаномовному світі.
В серпні 2004 року Маркес продав права на екранізацію свого роману «Кохання в час холери» голівудській кінокомпанії «Stone Village Pictures». Бюджет кінострічки склав 40 млн. доларів США. Фільмування проходило в 2006 році в Картахені, що на карибському узбережжі Колумбії.
«Магічний реалізм» – це реалізм, у якому органічно поєднуються елементи реального та фантастичного, побутового та міфічного, дійсного та уявного, таємничого.
Роль магічного реалізму полягає у знаходженні в реальності того, що є в ній дивного, ліричного й навіть фантастичного
Особливості поетики магічного реалізму Переплетення дійсного і фантастичного, відсутність межі між реальним і магічним. Фантастичні елементи не пояснюються, а персонажі приймають і не оспорюють логіку магічних елементів. Герой - дивак, «не від світу цього», часто - самотня особа. Міфологізація, гіперболічністю, іронія, символіка. Спотворюється протягом часу. Воно циклічно або здається відсутнім, даний часто повторює чи нагадує минуле. Міняються місцями причина і наслідок - наприклад, персонаж може страждати до трагічних подій. Містяться елементи фольклору, притчі, міфу.
Елементи магічного реалізму Герої приймають та не заперечують логіки магічних елементів. Численні деталі сенсорного сприйняття. Часто використовуються символи та образи. Емоції та сексуальність людини як соціальної сутності описується дуже докладно. Широко використовують фольклор і міфологію. Минуле контрастує із сучасним, астральне - з фізичним, персонажі - один з одним.
Латиноамериканський роман першої половини ХХ століття гострий викривальний пафос, прагнення відтворити основний соціальний конфлікт, локальна проблематика, яка не піднімалася до охоплення загального сенсу буття.
Ідея «інтегруючого» («тотального») роману Гарсіа Маркеса роман відтворює всю цілісність буття; поліфонізм світосприйняття, яке заперечує всяку догматизувалися картину світу; твердження багатомірності життя, необмеженість можливостей її розвитку.
Фантастичний елемент у романтизмі Романтична концепція заснована на ідеї двоемірія: фантастичне і реальне існують, як правило, окремо, взаємодіючи, але не зливаючись
Фантастичний елемент у романтизмі використовувався як щось виняткове, що може освітити реальність під новим кутом зору допускався як результат потьмарення свідомості, марення і т.п.
Фантастична дійсність стверджує себе як єдина і справжня реальність, причому узята в самому земному, повсякденному, побутовому і навіть приземленому вимірі. Фантастичне і реальне сплавлено воєдино: найнеймовірніше відбувається в буденному, тривіальної обстановці. Чудо оформляється як природна річ, що не викликає ні в кого подиву.
Габріель Гарсіа Маркес про основну ідею роману: Про «Сто років самотності» написані тонни і тонни паперу, говорилися дурості, висловлювалися блискучі ідеї, однак ніхто не торкнувся тієї думки, яка більш за все мене цікавила, коли я писав книгу. Це думка про те, що самотність - протилежність солідарності, і ця думка є сутністю, основою книги. Це пояснює поразки Буендіа, одного за іншим, і крах Макондо.
Колись Маркес так пояснив успіх своїх літературних прийомів: "Якщо повідомити, що слони летять по небу, то люди вам точно не повірять. А ось якщо сказати, що летять 425 слонів, то вони напевно піднімуть голови".
Ніколи не припиняй усміхатися, навіть коли тобі сумно, - хтось може закохатися в твою усмішку.
Для цілого світу ти можеш бути всього лише людиною, але для однієї людини ти можеш бути цілим світом!
Схожі презентації
Категорії