X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Ф.М.Достоєвський. Система образів роману «Злочин і кара». Розкриття складності духовного світу людини.

Завантажити презентацію

Ф.М.Достоєвський. Система образів роману «Злочин і кара». Розкриття складності духовного світу людини.

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

3. Тема Ф.М.Достоєвський. Система образів роману «Злочин і кара». Розкриття складності духовного світу людини.

Слайд 2

Мета Допомогти учням глибше усвідомити ідейно-художні особливості твору, майстерність автора у показі складності духовного світу людини. Розвивати навички аналізу художнього твору,вміння порівнювати літературних героїв, спираючись на цитатний матеріал. Виховувати повагу до загальнолюдських життєвих цінностей , прагнення їх дотримуватися.

Слайд 3

Епіграф до уроку Погано стане всім людям,коли кожен вимагатиме свого. Езоп

Слайд 4

Актуалізація знань учнів Запитання та завдання для учнів. Назвіть та проаналізуйте, спираючись на текст, основні етапи розвитку образу Раскольнікова. Прокоментуйте значення і символіку назви роману “Злочин і кара”. Поміркуйте, в чому “правда Раскольнікова” і “правда Соні?”

Слайд 5

Мотивація навчальної діяльності Запитання та завдання для учнів Визначити двійників Раскольникова та його “антиподів”. Поясніть,чому саме так ви згрупували героїв?

Слайд 6

Слайд 7

Групова робота (група 1) Соня-втілення людського страждання. Що розповідає Мармеладов про Соню в I частині твору? Як схарактеризована вона автором в II частині,в епізоді смерті Мармеладова? Знайдіть портрет Соні в III частині. Які деталі цього портрету допомагають розкрити її характер?

Слайд 8

Соня біля постелі помираючого батька. Худ.І.Грабарь.1894р.

Слайд 9

Групова робота (група №3) продовження. Заради чого Соня жертвує собою? Соня веде гріховне життя. А який її внутрішній світ? Яку роль в її житті відіграє Євнгеліє? Чому дівчина читала саме легенду про воскресіння Лазаря? Що спонукало Соню поїхати за Раскольніковим? Чому каторжники любили більше Соню, ніж Раскольнікова?

Слайд 10

Висновок Достоєвський проповідує в образі Соні: душевну чистоту; смирення; співчуття; терпіння; покору; самопожертву.

Слайд 11

Соня Худ.Д.Шмаринов.1945р.

Слайд 12

Раскольніков зізнається Соні в убивстві Худ. М.Добужинський.20-і роки XX ст.

Слайд 13

Групова робота(група 2) Соня-втілення людського страждання(продовження). З якою метою Соня приходить до Раскольнікова? Як вона себе поводить? Як сталося,що герой побачив у Соні страждання?

Слайд 14

Робота з цитатним матеріалом За цитатним матеріалом визначте героя «Возлюби, перше за все, одного себ ,бо все на світі на особистому інтересі основане… Вигідно брати дружину з убогості , щоб потім над нею володарювати.» «Якщо мені, приміром, до цього часу говорили “Возлюби, ”і я возлюбляв, то що з цього виходило?...виходило те, що я розривав жупан навпіл ,ділився з ближнім, і обидва ми залишалися голими…»

Слайд 15

Лужин Худ.П.Боклевський.початок 80-х років XIX ст.

Слайд 16

Робота над образом Лужина Яким чином герой став багатим? Чому він вирішив одружитися з Дунею? Яке значення прізвища героя? Чи справдилися надії Лужина щодо Дуні?

Слайд 17

Висновок Лужин-хижак нового часу, капіталістичного. Не зупиняється ні перед чим заради багатства і влади. Гроші-його бог і совість. Це перспективний підприємець, що переносить свої справи до столиці.

Слайд 18

Робота з цитатним матеріалом (продовження) Визначте героя за цитатним матеріалом. “У розпусті є щось постійне,основане на природі…”. “Я нічиєю думкою особливо не цікавлюсь…”. “Хто я такий,ви знаєте: дворянин ,служив два роки в кавалерії ,потім тут у Петербурзі омивався ,потім одружився з Марфою Петрівною та жив у селі.”

Слайд 19

Свидригайлов Худ.Д.Шмаринов.1945 р.

Слайд 20

Висновки Свидригайлов - аморальний і злочинний, не знає докорів сумління, граючи життям та людьми для свого задоволення.

Слайд 21

Робота з цитатним матеріалом (продовження) Визначте героя за цитатним матеріалом. “Вийшло таки – підло ,але ви все ж таки не безнадійний негідник”. “Але от що скажіть:як же відрізнити отих незвичайних від звичайних?...Бо ,погодьтесь, коли виникне плутанина і хтось з одного розряду,почне думати , що він належить до другого розряду , і почне “ усувати всі перешкоди ”…то тут уже…”; “ Страждання…велика річ…У стражданні є ідея!”

Слайд 22

Порфирій Петрович Худ.Д.Шмаринов.1955 р.

Слайд 23

Висновок Слідчий і психолог. Він стоїть на стороні законів, намагається розібратися в людській душі і допомогти.

Слайд 24

Робота з цитатним матеріалом Визначте героя за цитатним матеріалом. “ Треба, щоб у кожної людини, було б місце, де її пожаліли б ”, “ Бідність - не порок. Убозтво є пороком ”, “ Я – тварюка ”, “ Для того і п’ ю, що в мистецтві йому співчуття шукаю. ”

Слайд 25

Мармеладов Худ.К.Трутовський.50-ті роки XIXст.

Слайд 26

Висновок Мармеладов втрачає людську подобу, деградує, ламається від труднощів життя.

Слайд 27

Дуня

Слайд 28

Дуня Худ.П.Боклевський.початок 80-х років XIX ст.

Слайд 29

Висновок Дуня живе реальним життям, часто жертвує собою заради інших.

Слайд 30

Підсумок уроку Слово вчителя. Отже, автор в романі виступає як психолог, він досліджує таємниці психології героїв , їх внутрішній світ, боротьбу їх ідей та поглядів на життя. І разом з цим він виступає як гуманіст, проповідує любов до ближнього, засуджує Раскольнікова за його гординю і стверджує право кожної людини на життя. А якщо комусь заманеться змінювати світ,то, як говорить письменник, хай розпочинає ці зміни в собі, з себе.

Слайд 31

Інтерактивна вправа “ Мікрофон ” Закінчити речення. Твір Достоєвського близький сьогодні тим,що…

Слайд 32

Слайд 33

Домашнє завдання Скласти хронологічну таблицю “ Життя і творчість Л.М.Толстого ”. Прочитати роман “ Анна Кареніа ”. Поміркувати над тематикою і проблематикою роману.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Зарубіжна література