Джон Кітс "Про коника та цвіркуна". Поетизація образу природи у вірші, його ідея
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Розділ ІІ Природа і людина Підготувала вчитель світової літератури Луб’янської ЗОШ І-ІІ ступенів Король Л.Г.
ДЖОН КІТС – АНГЛІЙСЬКИЙ ПИСЬМЕННИК (1795-1821) Природа — вічний зразок мистецтва, а найвизначніший та найблагородніший предмет у природі — людина. В. Бєлінський
ЗАПИС У ЗОШИТИ 1795р. – народився в Лондоні Джон Кітс; 1804 р.- в результаті нещасного випадку загинув батько Кітса; 1803 р. - Джон поступив вчитися в приватну закриту школу преподобного Джона Кларка; Березні 1810р. - від туберкульозу померла мати Кітса; у 1817 р. – опублікована перша збірка його поезій;
Теорія літератури Вірш – 1) Рядок віршованого твору ,що характеризується ритміко-інтонаційною завершеністю, яка спричиняє обов'язкове відокремлення від іншого рядка кінцевою паузою; 2) Цілісний текст – віршований твір; 3) Антонім поняття проза, синонім поняття поезія.
Характерні ознаки вірша: Вираження людських почуттів, настроїв, думок Невеликий або середній обсяг Єдність і неподільність змісту Особлива організація (рядків, пауз) Ритм (за рахунок чергування, упорядкованого руху складів, суголосся звуків
Пейзаж – опис природи будь-якого незамкненого простору зовнішнього світу; види пейзажу різноманітні за змістом і призначенням у творі
БЕСІДА 1. Про що йдеться в цьому вірші? 2. Назвіть пори року, зображені у творі. Доведіть це цитатами з тексту. 3. Які картини поставали перед вами в процесі читання твору? 4. Які переживання, думки, почуття втілено в пейзажних замальовках Дж. Кітса? 5. Чиї голоси пронизують картини природи, створені поетом? 6. Як ви думаєте, чому саме цих «персонажів»о брав письменник для своїх пейзажів? 7. Які настрої викликали у вас картини природи, змальовані Дж. Кітсом у вірші? До яких роздумів вони вас спонукали?
ІІ частини вірша Літо Зима Поміркуйте та знайдіть у кожній частині рядки, у яких виражено головну думку твору.
Творче завдання Опишіть картину літнього (зимового, весняного, осіннього) дня (ранку, вечора)
Художні засоби змалювання краси природи Епітети – невтомний голосок, довгий танок, мовчання крижане Метафори – мовчать птахи, зима поля заковує, поезія землі не вмре Антитеза – образ літа та зими
Прийом “Мікрофон” Поезія для мене — це (що?) ... . Поетичні твори ми читаємо для того, щоб (з якою метою?) ... . У віршах ми знаходимо (що?) ... .
Висновки У цьому сонеті кітс Виразно передав своє світле Сприйняття руху життя та красу природи
Домашнє завдання 1. Виразне читання та аналіз сонета “ Про Коника та цвіркуна ” 2. Написати міні-твір “ Чим мене захопив сонет Джона Кітса? “
Схожі презентації
Категорії