Завоювання Нового Світу
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема: “Великі географічні відкриття: зустріч цивілізацій” Урок : “Завоювання Нового Світу” учитель історії вищої категорії Звання “Старший учитель” Краматорської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів № 10 з профільним навчанням Краматорської міської ради Рябко Наталія Анатоліївна
Мета уроку: показати, яким чином відбувалося захоплення європейцями нових земель, як держави Європи ставали великими колоніальними державами; прослідкувати, як Великі географічні відкриття впливали на світовий економічний розвиток; вдосконалювати навички учнів у встановленні причинно-наслідкових зв’язків, підготовці повідомлень, роботі з історичними картами; формування вмінь учнів всебічно оцінювати історичні події і явища; виховувати у учнів негативне відношення до колоніальної політики, виховування їх в дусі толерантності
Тип уроку: традиційний з використанням інтерактивних технологій Обладнання: підручник з всесвітньої історії 8 кл., хрестоматія, стінна карта «Великі географічні відкриття», атлас з всесвітньої історії 8 клас, презентація Основні поняття і терміни: колонія, метрополія, Новий Світ, конкістадори, «живий товар», світова торгівля, «революція цін» Основні дати: 1507р.-Новий Світ назвали Америкою, 1606р.-відкриття А.Торресом Австралії
Актуалізація опорних знань: Питання: 1. Назвіть причини Великих географічних відкриттів 2. Які держави першими здійснили Великі географічні відкриття? Показати їх на карті 3. В чому полягав подвиг Х.Колумба та його супутників? 4. Які події відбулися у 1487р. ,1492р., 1494р., 1497-1498рр., 1519- 1522рр. Показати на карті шляхи і місцевості. Яке значення мали кожне з відкриттів?
Мотивація діяльності учнів Ми вивчили, коли і як європейці відкрили нові цивілізації. А на цьому уроці ми розглянемо, як проходило завоювання Нового Світу. На Еспаньолі (о. Гаїті) Колумбом було закладено м. Різдва, де він залишив 39 своїх моряків – перших європейських поселенців Нового Світу. 1493р. до берегів Індій (Америки) відправили 17 кораблів. Епоха конкісти розпочалася… «Вони йшли з мечем у руці й ненаситною жагою золота у серці»,- писав єпископ Лас Касас.
В чому причина фантастичних перемог конкістадорів? Дійсно, свою роль відіграли і розрізненість індійців, і більшість у завойовників зброї, краща організація їх війська. Але ще одна «перебільщість» - у коварстві і жорстокості. Свідок згадує: «Вступая в селение, они не оставляли в живих никого, участи этой подвергался и стар и млад. Христиане бились об заклад о том, кто из них одним ударом меча разрубит человека надвоє, или отсечет ему голову, или вскроет внутренности. Иных обертывали соломой, привязывая ее к телу, а затем, подпалив солому, сжигали их. Другим отсе Vкали обе руки, и руки эти подвешивали к телу, говоря индейцам: «Идите с этими письмами и распространяйте вести среди беглецов, укрывавшихся в лесах». А так как иногда при этом – мала и редко, и по справедливой причине – индейцы убивали кого-либо из христиан, то последние сговаривались между собой, что за одного христианина, котрого убьют индейцы, христиане должны убивать сто индейцев.» Дані переліку населення о. Еспаньоли 1495р. – 1100 тис. індійців, 1510р. – 46 тис. 1514р. - 14 тис до 40-х рр. ХVІ ст.. корінне населення Еспаньоли було зничтожено повністю
Тема уроку та очікувані результати: Завоювання Нового Світу (напис на дошці) Після цього уроку: учні зможуть давати визначення понять: конкістадор, колонія, метрополія, «революція цін», мануфактура; вказувати дати основних подій цього часу; показувати на карті головні європейські країни та етноси, основні географічні відкриття та напрямки подорожей європейців; нові торговельні шляхи; міста-центри світової торгівлі; висловлювати судження щодо характеру і значення Великих географічних відкриттів, змін у соціально-економічному житті
План вивчення нового матеріалу 1. Утворення перших колоніальних імперій. Конкістадори в Новому Світі 2. Положення в колоніях. Перетворення населення у рабів і знищення індейців 3. Торгівля рабами 4. Розвиток світової торгівлі. 5. Значення для Європи Великих географічних відкриттів. «Революція цін». Мануфактури. 6. Розвиток наукових знань.
Конкістадори, завойовуючи нові землі, знищували цілі цивілізації, перетворюючи завойовані країни в свої колонії Колонія – території, які втратили незалеж- ність і потрапили під гніт з боку завойов- ників Метрополія – країна, яка володіла колонією
Португалія першою вийшла на океанські простори в пошуках шляху в далекі країни Сходу, захопивши прибережні міста Індії, Аравії, Східної Африки і стала першою колоніальною імперією
Утворення перших колоніальних імперій. Конкістадори в Новому Світі Смерть Колумба стала поворотним моментом в історії географічних відкриттів європейців. Керівники експедицій переслідували, здійснюючи подорожі, як особисту мету, (збагачення), так і загальнодержавні (відкриття нових торговельних шляхів, насадження християнства серед туземців-язичників) У ХVІ ст. подорожі здійснювали люди абсолютно іншого складу. Їх називали конкістадорами (від іспанської «завойовник»).
Підсумки уроку Наслідки Великих географічних відкриттів Торгівля Промислове виробництво Положення класів та верств населення Наукові знання
Значення Великих географічних відкриттів 1. Зустріч двох цивілізацій – європейської та американської призвела до тяжких наслідків для останньої ( розподіл земель європейцями, рабство, змушення переходити в християнство, знищення населення). Утворення перших колоніальних імперій 2. Розвиток світової торгівлі. Змінилися основні торговельні шляхи у світі. Антверпен, Амстердам та Лондон стали центрами світової торгівлі 3. Падіння цін на золото та серебро. «Революція цін» 4. Різке прискорення процесу «первинного накоплення». Швидке зростання промисловості та торгівлі в Західній Європі 5. Поява нових знань. Зміна уявлень про Землю. Розвиток науки і техніки
Перевірка знань і вмінь Історичний диктант 1.Перші колоніальні імперії ХУІ ст.. … 2.Найбільшими колоніальними імперіями ХУІ ст. стали: а) Франція та Італія, б) Іспанія та Італія, в) Португалія та Італія, г) Іспанія та Португалія, д) Франція і Португалія. 3. Найбільші колонії вивченого періоду…
Домашнє завдання 1. Опрацювати текст підручника. 2. Закінчити заповнення таблиці. 3. Підготувати повідомлення про поширення наукових знань внаслідок Великих географічних відкриттів.
Схожі презентації
Категорії