Мистецтво Високого Відродження в Італії
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Учасники проекту Гошовська Роксолана Вінчерська Яна Лаврович Вікторія Сеньків Роман Юхман Ростислав Кирьяков Дмитро Тимків Максим Бодлак Богдан КЕРІВНИК ПРОЕКТУ : Косик Марта
Мета проекту : - Навчальна : Формування наукових (методологічних) знань із історії мистецтва в Італії епохи Високого Відродження; прагнення учнями до поглибленого вивчення джерел з дисципліни «Історія світового мистецтва»;уміння дискусії (діалогу) з проблеми становлення мистецтва у добу Високого Відродження;
- Розвивальна : Передбачає розвиток мистецтвознавчого мислення (уміння відображати факти і явища мистецького життя, встановлювати зв’язки між ними, аналізувати полотна митців), розвиток мови учнів акторів (особливо під час вивчення нової термінології), розвиток уміння аналізувати, порівнювати тощо. - Виховна : Спрямовується на виховання в учнів культури сприйняття, етичної культури, гарного смаку тощо.
Гуманізм (від латин. humanus – людський , людяний ) - рух епохи Відродження , спрямований на утвердження моральних прав людини на земне щастя , чуттєві радощі та вільний вияв її прагнення і бажань .
Представниками Італійського мистецтва стали : Донато Браманте ; Леонардо да Вінчі ; Рафаель Санті ; Мікеланджело Буонарроті ;
Донато Браманте (1444 - 1514) Донато Браманте - італійський архітектор епохи ренесансу, народився в місті Урбіно. Справжнього визнання митець досяг , ставши головним архітектором Рима . Браманте створив ряд споруд , які вважаються вершиною Високого Відродження.
Робота Д.Браманте Собор Святого Петра (італ. Basilica di San Pietro; Базиліка Святого Петра) - католицький собор, який є найбільш важливою спорудою Ватикану і до останнього часу вважався найбільшою християнською церквою в світі. Це одна з чотирьох патріарших базилік Риму і церемоніальний центр Римської католицької церкви.
Леонардо да Вінчі (1452–1519) Леонардо да Вінчі– один із найвидатніших діячів італійського Відродження. Він народився в містечку Вінчі , неподалік Флоренції , у родині нотаріуса .Жодна людина не змогла досягти таких висот у різних галузях: живописі, науці, інженерії, архітектурі, музиці, поезії. Уже в 20 років його визнали й поважали як видатного художника..
Роботи Леонардо да Вінчі : Таємна вечеря (1495 -1497 рр.) зображена на стіні одного з монастирів Мілана .У цьому творі Леонардо зобразив повний глибокого драматизму епізод з Євангелія про те , як за святковою вечерею Ісус Христос звернувся до своїх учнів зі словами :”Один із вас мене зрадить “. Митець уміло передав сум'яття і суперечливі почуття , які викликали слова Христа і душі кожного з присутніх . Фреска “ Таємна вечеря “ збереглась до нашого часу .
Роботи Леонардо да Вінчі Мона Ліза(Джоконда)1503р.Це один із найвідоміших і найзагадковіших образів Мони Лізи надає обличчю тонких , майже невловимих нюансів душевних порухів і опромінює всю картину таємничим сяйвом . Жінка зображена на фоні дивного пейзажу , що нагадує якесь зачароване місце поза часом і простором . Здається , що Джоконда змінюється , як жива : вона то весела , то сумна , то замріяна , то іронічна .
Рафаель Санті (1483–1520) Рафаель Санті — видатний представник Високого Відродження в Італії. Його коротке життя було напрочуд легким, сповненим успіхів і загального визнання. Духовну красу людини Рафаель передавав у портретах, численних зображеннях Мадонни.
Роботи Р.Санті Сікстинська Мадонна(1515-1519рр) написана для Св. Сікста в П’яченці . Це велика вівтарна картина зображує не просто Божественну Матір і Божественного Немовляти, а диво явища Небесної Цариці, несучої людям свого Сина як спокутну жертву. В обрамленні зелених завіс на світлих хмарах йде Марія з немовлям на руках. Її погляд спрямований як би крізь глядачів. Цьому поглядові доступно те, що приховано від інших. В образі Немовляти Христа вгадується щось не по - дитячому напружене і провісне.
Роботи Р.Санті Афінська школа (1509-1510рр.) – на ній Рафаель зобразив Платона й Аристотеля в оточені уславлених філософів і вчених давнини – Архімеда , Геракліта , Діогена , Сократа та ін. Вони зібралися у величному класичному храмі . Другим справа знизу на фресці Рафаель зобразив і себе – допитливого юнака в чорному береті .
Мікеланджело Буонарроті (1475-1564р.) Мікеланджело Буонарроті— флорентійський живописець, скульптор, архітектор. Головною темою його творчості стала ідея боротьби. Мікеланджело брав участь у будівництві собору Св. Петра в Римі. Саме він розробив величезний купол цієї споруди.
Роботи М.Буонарроті П’єта (оплакування Христа )1499р.- скульптура зберігається в соборі Св. Петра в Римі. Богоматір молода, наче це не Мати і Син, а сестра, що оплакує передчасну смерть брата. У неї спокійне обличчя, опущені очі. Скорбота її виражена схиленою головою, втілюючи собою спокій і біль. Мертве тіло Христа здається невагомим, і його оголеність контрастує із пишним, багатим одягом Богоматері. Його замучене тіло не спотворено смертю, тільки руки, ноги та бік проколоті:
Роботи М.Буонарроті Мойсей XVIст. – У Римі стоїть уславлена скульптура Мікеланджело "Мойсей". "Мойсей" був створений після флорентійського " Давида", і в ньому образ героя збагачується новими рисами. Його визначають насамперед мудрість і владна сила. Небезпідставно припускають, що "Мойсей" - втілення мрії про героя-вождя, людину, здатну звільнити і возвеличити Італію.
Роботи М.Буонарроті Сивілла Дельфійська (1509 р.) – натхненна юна дівчина , з широко відкритими очима, задивленими в майбутнє. Ця діва може витримати світ на своїх плечах
Висновки Культура епохи Відродження засвідчила високий злет людської думки у всіх сферах діяльності: науці, мистецтві, літературі, музиці, сфері виховання, освіти. Сформувалися нові суспільні відносини, головним об'єктом яких виступає людина як особистість з усіма її сильними і слабкими сторонами. Це була розвинута культура перехідного періоду між епохою середньовіччя й епохою Нового часу.
Схожі презентації
Категорії