виникнення та розвиток педагогіки
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Педагогічні знання систематизувались у вигляді висновків, порад, рекомендацій та існували в народних звичаях, обрядах, традиціях, народній творчості.
Цей своєрідний звід правил і нормативів став джерелом розвитку соціальної поведінки людини: сповіді працелюбності, гостинності, любові до природи, взаємодопомоги, милосердя, поваги до старших, миролюбства, — того, що пізніше увійшло до кодексу життя цивілізованого суспільства, стало першоосновою педагогічної науки й практики.
Спроби узагальнити досвід виховання, виділити теоретичні начала виховання були розпочаті в найрозвиненіших державах стародавнього світу :
крилаті афоризми: «Ніхто не досягне ні мистецтва, ні мудрості, якщо не буде вчитися», «Природа і виховання подібні. А саме: виховання перебудовує людину і, перетворюючи, створює природу», «Учіння виробляє прекрасні речі лише на основі праці», «Більшість багатознайок не має розуму».
Істину можна пізнати і засвоїти лише через знаходження протиріч у своїх вчинках, думках, поняттях.
Маєвтикою Сократ називав мистецтво видобування за допомогою вмілих проблемних питань прихованого в людині правильного знання. Іронією - манеру прикидатися дурнем перед невігласами, які вважають себе знавцями і мудрецями, для того, щоб вони могли із власних відповідей дізнатися про свою дурість і спрямувати свої зусилля на істину.
Істина - це ідеал виховання: поєднання благородства, багатства, фізичних і духовних здібностей. Але осягання істини не може дати постійного знання, бо пізнання людини обмежене чуттєвим сприйманням.
Арістотель виховання є державною функцією і зводиться до формування в особистості необхідних довершеностей.
Перший «штатний» педагог Марк Квінтіліан який навчав юнаків-патриціїв ораторському мистецтву; автор 12-томної книги «Дванадцять книг риторичних настанов», власне, першої педагогічної книги;
Ян Амос Коменський «Велика дидактика», «Материнська школа»; Ідея творів - людина є «найдосконалішим, прекрасним творінням»; школа — «майстернею гуманності»;
Джон Локка Сконцентрував свої зусилля на теорії виховання джентльмена — людини впевненої в собі, що поєднує широку освіченість з діловими якостями, вишуканість манер з міцністю моральних переконань
Йоган Генріх Песталоцці запропонував учителям прогресивну теорію морального виховання учнів
Фрідріх Адольф Дістервег Ідея про активізацію навчальної діяльності учнів, посилення їх самостійної роботи, а також думки про підготовку народних учителів, які повинні базуватися на отриманні наукових знань і прищепленні високих моральних якостей.
Твори, які дійшли до нас з часів Київської русі: «Руська правда» Ярослава Мудрого і «Правда» Ярославичів (його синів), «Повчання Володимира Мономаха», «Житіє Євдокії Полоцької», «Повчання дітям ченця Ксенофонта»
Навчання повинно здійснюватися з урахуванням вікових і психічних особливостей розвитку дитини, організовуватися на основі принципів посильності та послідовності, наступності й систематичності, наочності та емоційності.
В кожну епоху були діячі, що піднімалися вище інтересів свого класу. Вони висували прогресивні педагогічні ідеї, які відмежовувалися від офіційної педагогіки. Саме ці ідеї складають основу наступності в педагогічній теорії і стимулюють її розвиток.
Схожі презентації
Категорії