X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Роль родинного виховання в умовах загальнолюдських цінностей школяра

Завантажити презентацію

Роль родинного виховання в умовах загальнолюдських цінностей школяра

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Роль родинного виховання в умовах загальнолюдських цінностей школяра

Слайд 2

Слайд 3

Сім’я – природний і найбільш стійкий елемент людського суспільства. Природна і постійно діюча ланка виховання людини на всіх стадіях життя.

Слайд 4

Слайд 5

Основні функції сім‘ї Економічна функція – забезпечує статус сім'ї як повноправної виробничо-господарської одиниці і є необхідною умовою добробуту, фізичного, мораль-ного й духовного розвитку усіх її членів, здійснення громадських свобод і прав. Репродуктивна функція сім'ї буде успішною в тісному взаємозв'язку з економічною, що забезпечить достатню народжуваність дітей, матеріальні умови їх зростання і виховання. Виховна функція – це здійснення за сучасних умов первинної соціалізації дітей і виховання їх до соціальної зрілості.

Слайд 6

Методи сімейного виховання Особистий приклад батьків розповідь; пояснення; бесіда; настанова; порада. Заохочення вимогливість; об'єктивність. Покарання виявлення поваги до особистості.

Слайд 7

Слайд 8

Слайд 9

Народні звичаї і традиції день пам'яті (проводи) померлих людей; загиблих воїнів; День Перемоги; День Матері; Новий рік; Різдво; Великдень; Вербна неділя; Зелені свята; Івана Купала; свято Знань; День Національної незалежності.

Слайд 10

Дати родинного календаря день родини; дні народження кожного члена сім'ї; сімейні ювілеї; родинні свята; Національно-обрядові

Слайд 11

Стимулюючі методи педагогічна вимога; громадська думка; орієнтація на очікувану радість; змагання; похвала; заборона; нагорода; застереження; навіювання; заохочення; покарання.

Слайд 12

ПОМИЛКИ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ ЯК ПРИЧИНА «ВАЖКИХ» ШКОЛЯРІВ Класифікація типів міжособистісних стосунків у родині Гармонійна родина – родина, в якій стосунки будуються на основі взаємної довіри, соціальні ролі взаємно допов-нюють одна одну, кожен виконує визначені функції. Деструктивна родина – родина, в якій відсутня спіль-ність у рішенні життєвих проблем, немає взаємності в емоційних контактах, простежується автономія в пове-дінці окремих членів родини, що перешкоджає прийнят-тю сімейних колективних рішень. Родина, що розпадається, – характеризується наявністю конфліктної ситуації, яка полягає у фактичному розлученні батьків, що продовжують жити разом. Родина, що розпалася, – родина, в якій один з батьків залишив родину, живе окремо, але певною мірою зберігає контакти з родиною і виконує частину своїх сімейних функцій. Неповна родина – родина, в якій у силу якихось обставин відсутній хто-небудь з батьків.

Слайд 13

Взаємна домовленість - запорука успішності педагогічного альянсу Спільні справи Психолого-педагогічна просвіта

Слайд 14

Типи неправильного сімейного виховання Гіпопротекція (від грец. hyper - над + лат. protecto - охрана, захист)– це нестача опіки і контролю за поведінкою, яка іноді досягає повної бездоглядності полягає в зниженому рівні опіки за дитиною з боку старших. Виявляється недоліком опіки і контролю, відсутністю інтересу батьків до захоплень і переживань дитини; крайня форма такого типу виховання – повна бездоглядність, у результаті чого відсутній елементарний догляд за дитиною (не нагодована, погано і неохайно одягнена, відсутні необхідні умови для виконання домашніх завдань).

Слайд 15

Прихована гіпопротекція контроль за поведінкою дитини відрізняється формалізмом; заборони і заохочення, сформульовані самими батьками, легко і швидко ними ж і забуваються; дитина знає: те, чого не можна зробити зараз, у дану хвилину, можна буде зробити завтра; виконання батьківських обов'язків перетво-рюється на формальну необхідність, що їм нав'язує суспільство.

Слайд 16

Потураюча гіпопротекція пов'язана, з одного боку, з безконтроль-ністю і вседозволеністю, а з іншого боку, з бажанням батьків захистити дитину від покарань учителів; як правило, у цьому випадку рівень опіки за дитиною незначний, а ступінь задоволення її потреб високий.

Слайд 17

Домінуюча гіперпротекція з одного боку: дріб'язкова опіка дітей, твердий контроль за їх поведінкою, захист їх від якихось небезпек; з іншого: в усьому дітям нав'язується своя думка, своя воля, придушуючи в підлітків у такий спосіб самостійність, ініціативність, почуття відповідальності.

Слайд 18

Потураюча гіперпротекція дитина – в центрі уваги всіх членів родини, об'єкт загального милування; вчинки дитини сприймаються без критики; батьки намагаються захистити дитину від можливих труднощів, заохочують її егоїзм.

Слайд 19

Явне і приховане емоційне відкидання батьки пов'язують свою дитину з якимись негативними моментами в їхньому житті; діти відчувають себе перешкодою на шляху здійснення батьківських планів; у своєму крайньому прояві такий тип виховання одержав назву виховання за типом «Попелюшки»; може супроводжуватися жорстоким поводженням з дитиною.

Слайд 20

Тест: „Особливості взаємин у родині” (англійського психолога Г.Пейна) 1. Кого ви бачите у своїх дітях? а) людей, рівних вам; б) тих, хто допоможе вам заново пережити ваше дитинство, юність; в) маленьких дорослих; г) тих, хто постійно відчуває потребу у ваших радах. 2. Діти запросили в гості однолітків, і ви: а) дозволяєте їм залишитися самим: нехай роблять, що хочуть; б) складаєте їм компанію, намагаючись триматися на рівних; в) складаєте дітям компанію і запитуєте, чи вважають вони своїх батьків так само веселими, як вас; г) ні в що не втручаєтеся, але натякаєте, що ви завжди поруч, на випадок, якщо щось трапиться. 3. Коли ви намагаєтеся поводитися, начебто ви не старші від своїх дітей, то ви робите це для: а) підтримувати з дітьми гарні стосунки; б) скоротити різницю у віці; в) утримати родину довше разом; г) для вас це природно. 4. Ваша дитина-підліток вимагає переключити телевізор з фільму, що вам дуже подобається, на музичну програму. Що ви робите? а) виконуєте прохання дитини і дивитеся передачу разом; б) відповідаєте, що треба почекати, поки, закінчиться ваш фільм; в) обіцяєте найближчим часом купити телевізор у кімнату своїй дитині; г) записуєте фільм на відеокасету, а дитині дозволяєте дивитися передачу, яка її цікавить. 5. Якою буде ваша реакція, коли ви побачите, що ваша дитина-підліток зробила пірсинг? а) вважаю, що це її (його) особиста справа; б) почну жартувати; в) скажу, що це модно, не бажаючи, щоб мене вважали старомод ним; г) зроблю собі те саме.

Слайд 21

6. У разі виникнення суперечки з дітьми ви: а) рідко говорите, що вони помиляються, побоюючись, як би вони не стали відкидати вас зовсім; б) погоджуєтеся змінити позицію, тому що подальша суперечка марна; в) залишаєте останнє слово за дитиною, не бажаючи з нею сваритися; г) погоджуєтеся з дитиною, якщо вона дійсно права. 7. Ваша дитина-підліток вмикає на повну потужність музику, а ви: а) затикаєте уші ватою і займаєтеся своїми справами; б) зменшуєте голосність; в) миритеся з цим, якщо вже так дитині хочеться; г) висловлюєте своє незадоволення голосною музикою. 8. Поговоримо про ваш вік. а) ви прагнете не помічати і не підкреслювати різниці у віці між вами і вашою дитиною; б) Ваша дитина знає, скільки вам років; в) ви приховуєте свій вік від дитини; г) у розмові часто підкреслюєте, що знаєте більше за дитину, тому що ви старші. 9. Як ви вдягаєтеся? а) не приділяєте увагу своїм убранням; б) вибираєте той одяг, що найбільше пасує вам; в) намагаєтеся додержуватися стилю своєї дитини, вважаючи, що це допоможе установити більш тісний зв'язок між вами; г) додержуєтеся молодіжної моди, тому що так ви почуваєте себе молодше. 10. Свої стосунки з дітьми ви будуєте так: а) поводитеся з ними, як з дорослими; б) поводитеся з ними, як з маленькими; в) намагаєтеся бути їх приятелем; г) поводитеся так, як повинні поводитися батьки.

Слайд 22

1. а) 3; б) 2; в) 1; г) 0. 2. а) 1; б) 3; в) 2; г) 0. 3. а) 3; б) 2; в) 1; г) 0. 4. а) 3; б) 0; в) 2; г) 1. 5. а) 0; б) 1; в) 2; г) 3. 6. а) 3; б) 1; в) 2; г) 0. 7. а) 1; б) 0; в) 2; г) 3. 8. а) 3; б) 1; в) 2; г) 0. 9. а) 2; б) 0; в) 3; г) 1. 10. а) 2; б) 1; в) 3; г) 0.

Слайд 23

Обробка результатів. Знайдіть суму ваших балів. 20–30 балів. Ви взяли на себе роль приятеля власних дітей, забувши про свою роль наставника. Однак бути просто приятелем недостатньо, бо діти відчувають пот-ребу в керівництві. Треба зрозуміти, що з різницею у ві-ці зробити нічого не можна, тож важливо усвідомити, що саме ви повинні бути опорою своїм дітям. 11–19 балів. Ваші діти не знають, як їм з вами поводи-тися. З одного боку, ви явно намагаєтеся їм в усьому потурати, а з іншого, прагнете виконувати роль батька. Коли ви наполягаєте на чомусь, то це викликає в дітей розгубленість, гнів і непокору. Ваші стосунки можна змінити, ви маєте припинити грати в приятеля і стати для дітей взірцем зрілої і відповідальної поведінки. І нехай вас не турбує, що діти не зрозуміють вас. 0–10 балів. Так тримати! Ви відчайдушно намагаєтеся зрозуміти й оцінити настрій своєї дитини. Ви досить розумні і знаєте, як будувати стосунки з дітьми за вашими, а не за їхніми умовами. Сварки неминучі, однак діти вас поважають і люблять, а головне — бачать у вас надійного і люблячого батька.

Слайд 24

У сімейному житті найважливіший гвинтик - це любов. (А.Чехов)

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Виховна робота