Інформаційно-просвітницька робота серед учасників виховного процесу в системі превентивного виховання
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Підготувала: Кузьменко Дар’я Миколаївна, заступник директора з виховної роботи грудень 2012 р. м. Нова Каховка
СХЕМАТИЧНА МОДЕЛЬ ПРЕВЕНТИВНОГО ВИХОВАННЯ НВК№2 Адміністрація - організація; контроль; методичний супровід; координування (взаємозв’язок школи, сім’ї, суспільства). Соціально-педагогічна служба - вивчення та корекція розвитку особистості учнів в усіх сферах його діяльності; проведення заходів превентивного спрямування; залучення спеціалістів Класоводи та класні керівники - створення умов для розвитку особистості учня; проведення заходів превентивного спрямування; залучення спеціалістів Вчителі-предметники - виховна робота під час проведення предметних тижнів; допомога у проведенні заходів превентивного спрямування. Учнівське врядування - залучення до проведення загальношкільних заходів; просвітницька робота серед однолітків; ведення моніторингу участі класів у загальношкільних заходах. Служби міського виконкому, СССДМ Кримінальна міліція Позашкільні заклади освіти Громадські організації Батьки Рада профілактики Наради при директору Педагогічна рада ШМО класоводів та класних керівників Рада учнівського врядування
Очікуваний результат: Створення цілісної системи превентивного виховання в закладі Розвиток соціальної компетентності батьків з питань запобігання негативній соціалізації у родині Забезпечення відповідних умов для розвитку фізично та психічно здорової особистості . Підвищення соціальної, психологічної, фізичної адаптації учнів у суспільстві. Підвищення рівня правової свідомості, щодо запобігання протиправній поведінці та негативним проявам у суспільстві
Мета роботи: забезпечення постійної відповідальної поведінки, сформованості імунітету до негативних впливів соціального середовища
Основні завдання превентивного виховання: створення умов для формування позитивних якостей особистості в процесі різноманітних видів трудової, навчальної, позашкільної й іншої діяльності, що сприяють інтелектуальному, морально-етичному, естетичному розвитку, виробленню стійкості до негативних впливів середовища; забезпечення соціально-психологічної, педагогічно-зорієнтованої діяльності для запобігання залучення дітей і молоді до негативних ситуацій; стимулювання дітей і молоді до здорового способу життя і позитивної соціальної орієнтації, сприяння розвитку здоров’язбережувального навчально-виховного процесу, навчанню з раннього віку навичкам відповідальності за власне життя і здоров’я; профілактика дитячої безоглядності; формування правової свідомості, проведення просвітницької роботи щодо запобігання протиправній поведінці, шкідливим звичкам, захворюванням та хворобам.
Застосовані принципи превентивного виховання : - принцип гуманістичної орієнтації превентивного виховання - принцип врахування вікових, гендерних та індивідуальних особливостей дітей - принцип стратегічної цілісності; - принцип наступності ; - принцип виховання в колективі; - принцип індивідуалізації; - принцип соціальної адекватності; - принцип соціального партнерства;
Функції превентивного виховання: Діагностично-прогностична функція полягає в аналітичній роботі зі з'ясування причин і умов відхилень у поведінці дітей; у передбаченні тенденцій їхнього розвитку; у виявленні шляхів і способів превентивного втручання в соціальну ситуацію розвитку особистості. Корекційно - реабілітаційна функція ставить за мету узгодження виховного процесу з реальними умовами соціалізації дитини і пов'язана із втручанням у негативну ситуацію її розвитку на рівні знань, емоцій, поведінки, використання оптимальної коригувальної допомоги, перевиховання та подолання негативних проявів у поведінці, налагодження стосунків для позитивного способу життя. Освітньо-консультативна функція передбачає використання сучасних технологій надання оптимальної освітньої, консультативної інформації. Організаційно-методична функція ставить за мету опрацювання і реалізацію міжгалузевих науково-дослідних проектів із проблем превентивного виховання; дослідження соціально-гігієнічних та медико-біологічних факторів розвитку схильності неповнолітніх до негативної поведінки та розробку заходів щодо їі профілактики. Інтнегрaтивно - просвітницька функція передбачає збір, аналіз, адаптацію узагальнення та впровадження вітчизняного й зарубіжного досвіду превентивної практики, інтеграцію у світовий превентивний процес у роботі з дітьми і молоддю.
Напрямки превентивного виховання Формування навичок здорового способу життя Морально-правове виховання Правове та правоосвітнє виховання
залучення до проведення загальношкільних заходів; просвітницька робота серед однолітків; ведення моніторингу участі класів у загальношкільних заходах
Залучення батьківської громадськості Просвітницька робота в системі ПВБ: Лекції “Насильство над дитиною” ; “Жорстоке поводження з дітьми. Профілактика та уникнення” “Подружні конфлікти та проблеми дітей” “Діти в Інтернеті: реальні ризики віртуальних занурень” Семінари “Як запобігти появі шкідливих звичок” “ Агрессія: її причини та наслідки” “ Молодіжна субкультура і ваше ставлення до неї” “ Виховання сексуальної культури” Зустріч за круглим столом, обмін досвідом “Культура спілкування підліткив, чому діти лаяться? ” “Вираження гніву в сімї, як це впливає на почуття вини ” “Дозвілля і відпочинок дитини ” “Підлітки в сімї та дитячому колективі ” Зустріч зі спеціалістами “Здорові діти у здорових батьків” “Профілактика шкідливих звичок серед неповнолітніх” “ Профілактика алкоголізму серед неповнолітніх” “Профілактика наркоманії серед неповнолітніх” “Старшокласники. Інформаційний мінімум про СНІД”
Відсутність сформованих шкідливих звичок у дітей та підлітків. Під час проведення рейдів «Палінню – ні!» не виявлено жодного курця. Про відсутність шкідливих звичок в учнів свідчать і результати анкетування на визначення рівня вихованості, де одним з критеріїв є наявність шкідливих звичок. Відсутність скоєння злочинів та правопорушень учнями НВК.
Достатній рівень соціальної активності учнів. У школі ведеться моніторинг участі класів у загальношкільних заходах (в тому числі й превентивного спрямування). Учні НВК є учасниками та переможцями міських, обласних, Всеукраїнських конкурсів.
Схожі презентації
Категорії