«Заповіт» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбуття свого народу, віра в нього.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема уроку «Заповіт» - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбуття свого народу, віра в нього.
План уроку Перевірка домашнього завдання Виступи учнів-дослідників Виразне читання “Заповіту” Перегляд презентації за змістом поезії Прослуховування “Заповіту” у виконанні Б. Гмирі Визначення теми та головної думки поезії Визначення художніх засобів, використаних у “Заповіті” Закріплення вивченого на уроці матеріалу (метод “мікрофон”)
Мотивація навчальної діяльності Сьогодні на уроці ми ознайомимося з одним із найвизначніших поетичних творів великого поета Т. Г. Шевченка. Цей твір відомий не лише в Україні, а й далеко за її межами, про це свідчить той факт, що ”Заповіт” перекладений п’ятдесятьма мовами світу. А про що ж цей твір, яка його головна думка і в чому полягає його унікальність ми і дізнаємося впродовж уроку.
Випереджальне завдання. вдумайтесь у зміст твору і дайте відповіді на питання: Які асоціації стосовно ліричного героя твору у вас виникнуть (хто звертається й до кого з рядками поезії)? Які почуття виникають у вас, коли слухаєте цей вірш?
Змістовні частини “Заповіту” 1 частина: заклик поета поховати його на Україні, любов до рідної країни, її широка картина. 2 частина: заклик до боротьби, до повалення існуючого ладу, ненависть до кріпосників. 3 частина: мрії про нове суспільство після знищення кріпацтва.
Тема поезії: зображення почуттів поета, викликаних суспільним становищем України (кріпацтвом).
Головна думка: заклик до українського народу знищити існуючий лад й побудувати нове, вільне суспільство на Україні. Це є життєвим кредо поета. (Кредо – провідні думки, переконання).
Художні засоби в поетичних творах Епітет – художнє означення Метафора – перенесення ознак одного предмета на інший за схожістю чи подібністю Метонімія – перенесення ознак одного предмета на інший за реально існуючим між ними зв'язком
Художні засоби твору. Робота в групах: І група – знаходять в тексті твору епітети, зазначаючи, які з них виражають любов, а які ненависть. ІІ група – виписують метафори ІІІ група – визначають метонімію ІV група – знаходять тавтологію
Закріплення вивченого матеріалу (використовується метод “Мікрофон”) Що нового ви дізналися про Т. Шевченка та його творчість? Скількома мовами був перекладений ”Заповіт”? Які події відбулися в житті поета, що він вирішив написати цей твір? Яка головна думка твору?
Підсумок уроку Помер Т. Г. Шевченко в Петербурзі, де й був похований на Смоленському кладовищі. Але в тому ж 1861 році був перепохований на Україні поблизу міста Канева. І видно йому тепер і Дніпро, і кручі, і широкополі лани. Отже, «Заповіт» Тараса Шевченка – програмний твір поета, неповторний поетичний заповіт у світовій поезії, з яким він звернувся до народу. До 1845 року історія української поезії не знала такого прямого заклику до боротьби проти царизму. Напевно, ви відчули і в цьому творі, як Т. Г. Шевченко ненавидів панів-кріпосників, як його обурювала вся кріпосницька система. Цей твір надзвичайно точно підтвердив його життєве кредо – не коритись панам, боротись проти проклятого панства, проти всього ладу.
Домашнє завдання: Вивчити “Заповіт” напам‘ять Додаткове завдання: Підготувати повідомлення про перепоховання Т. Шевченка на Чернечій горі
Схожі презентації
Категорії