В.Винниченко
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Тема: Неслухняність чи спосіб утвердження власного Я? (за оповіданнями В.Винниченка «Федько-халамидник» та А.Тарковського «Точильники») © Шапран В.С. http://vitshap.blogspot.com
А.Тарковський “Точильники” В.Винниченко “Федько-халамидник” © Шапран В.С. http://vitshap.blogspot.com
Девіз уроку: Не просто слухати, а чути. Не просто дивитися, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати. © Шапран В.С. http://vitshap.blogspot.com
Сторінка перша: В.Винниченко „Життя, сповнене випробувань…» Група № 1: «Анкета письменника» 1. Коли, де, в якій сім’ї народився В. Винниченко? 2. Скільки в сім’ї Винниченків було дітей? 3. Де навчався письменник? 4. Чиїми творами захоплюється? 5.Як називалось перше оповідання В. Винниченка? 6. З якого оповідання «починається» Володимир Кирилович, як дитячий письменник? 7. Яку посаду обіймав Винниченко в 1917 році після створення Української Центральної Ради? 8. Прокоментуйте щоденниковий запис поета: "Нехай український обиватель говорить і думає, що йому хочеться, я їду за кордон, обтрусюю з себе всякий порох політики, обгороджуюсь книжками й поринаю в своє справжнє, єдине діло — літературу… Тут у соціалістичній совєтській Росії я ховаю свою 18-літню соціалістичну політичну діяльність. Я їду як письменник, а як політик я всією душею хочу померти". 9. Коли помер Володимир Винниченко, де похований? © Шапран В.С. http://vitshap.blogspot.com
Сторінка перша: В.Винниченко „Життя, сповнене випробувань…» Група № 2: «Риси психологічного портрета В.Винниченка» © Шапран В.С. http://vitshap.blogspot.com
Сторінка перша: В.Винниченко „Життя, сповнене випробувань…» Група № 3: «Сенкан»: В.Винниченко: політик/літератор Слово «сенкан» походить від французького слова «п’ять» і позначає вірш у п’ять рядків. 1-й рядок має містити слово, яке позначає тему (зви чайно, це іменник). 2-й рядок — це опис теми, який складається з 2-х слів (два прикметники). 3-й рядок визначає дію, пов’язану з темою; він скла дається з трьох слів (дієслів). 4-й рядок є фразою, яка складається з 4-х слів і виражає ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного. Останній рядок складається з одного слова; у ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок. Слова не повинні повторюватися і бути спільнокоре невими. © Шапран В.С. http://vitshap.blogspot.com
Словникова робота: Халамидник – бешкетник, пустун, урвитель. Незабрукована – вулиця, не вимощена камінням. Розсотувати – розмочувати, розкручувати. Набакир – набік. Проскура – церковний хлібець. Ринва – труба або жолоб для стікання води. Пацати – ляскати по воді. Випещені – доглянуті. Шворка – тонкий мотузок. © Шапран В.С. http://vitshap.blogspot.com
Богоявленська церква 1615 року, коли було засновано Київське церковне братство, воно отримало в подарунок маєток на Подолі поруч із Маґістратською площею. Цей розкішний дар надійшов від далекоглядної жінки Гальшки (Єлизавети) Гулевич; вона поставипа вимогу, щоб ту землю було вжито під монастир, притулок для прочан , під школу для дітей шляхетського і простого роду. Протягом наступних десятиліть Братський монастир і Академія при ньому процвітали, підтримувані поколіннями української шляхти. Особливо сприяв їм гетьман Мазепа; він збудував між 1690-93 роках велику нову кафедральну Богоявленську церкву, а 1703 року почав будівництво кам'яного дому Академії. Комплекс будівель Братського монастиря був водночас і релігійним і освітнім закладом. © Шапран В.С. http://vitshap.blogspot.com
Ми з’ясували, що… Після перемоги більшовизму на Україні Братський монастир було закрито. У 1935 році цю велику й масивну будівлю зруйнували, а її дзвіницю розібрали. Часто перебудовувану трапезну монастиря, сонячного годинника з вісімнадцятого століття і пізніші монастирські будівлі залишено. Цим радянська влада яскраво показала, що радянські планувальники, руйнуючи одну з найбільших пам'яток української історії, не розчищали місце для нових будівель чи парків, але винищували те, що вони вважали небажаними (або навіть більше — шкідливими) українськими національними символами, які перешкоджали створювати нове соціалістичне суспільство. Церква: краса, велич, душевна гармонія = ЗНИЩЕННЯ; Федько: честь, совість, добро = СМЕРТЬ © Шапран В.С. http://vitshap.blogspot.com
«Кольорова феєрія» Чи задоволені ви своєю роботою? Червоний – так Жовтий – ні Зелений – не зовсім © Шапран В.С. http://vitshap.blogspot.com
Домашнє завдання: «Вибери сам»: Достатній рівень: Скласти усний твір «Якби я був Федьком…» Високий рівень: Які моральні цінності роблять людину душевно багатою? © Шапран В.С. http://vitshap.blogspot.com
Схожі презентації
Категорії