Михайло Коцюбинський
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета: -- ознайомитися із життям і творчістю письменника,історичною основою твору “Дорогою ціною” ,компаративним аналізом,психологічним навантаженням,викликати зацікавленість; -- допомогти усвідомити зміст повісті “ Дорогою ціною ” та особливості художнього зображення в ній; -- розвивати навички виділення головного, сприймання інформації на слух, виразного читання та коментування прочитаного; -- виховувати прагнення до самопізнання та самовдосконалення на прикладах життя і діяльності видатних людей.
Закінчив дворічну народну школу в м. Барі. Їде до Шаргорода навчатися в духовній семінарії – бурсі.
Михайло виїжджає із Вінниці в село, щоб навчати панських дітей. Починає писати власні твори.
Друком виходять твори у львівському журналі “ Дзвінок ”.Перші оповідання були для дітей і про дітей – “ Харитя ”, “ Ялинка”, “ Маленький грішник”.
На місцевому матеріалі Михайло Коцю-бинський написав оповідання “ Для загального добра ”, “ Пе -коптьор” , “ Відьма ”, “ В путах шайтана ”, “ На камені ”, “ Під мінаретами ”.
Працює в житомирській газеті “ Волинь” ,потім оселяється в Чернігові, й служить у земській управі. Згодом стає головою чернігівської “Просвіти”.
Подорожує Європою. Після повернення пише оповідання “ В дорозі ”, “ Коні не винні ” ,новели “ Іntermezzo ”, “Persona grata ”, повість “Fata morgana”.
Іван Франко запрошував Коцюбинського до свого карпатського краю. Як результат захоплення Гуцульщиною, з'явилася чудова, глибоко лірична повість “Тіні забутих предків”.
Повість –значний за розміром епічно –прозовий твір, у якому сприймається, осмислюється, оцінюється та відображається життя якоїсь людини, а тому ставляться й розв’язуються проблеми й питання особистісного плану.
Ознаки повісті 1. Насиченість подіями, наявність кількох провідних тем або сюжетних ліній.2. Характери перебувають у розвитку, оскільки заторкнуті значні історично-часові межі.3. Охоплення відносно великого відрізку життя героя.
Оповідання – невеликий за розміром епічно –прозовий твір, у якому змальовано один чи кілька епізодів з життя однієї чи кількох осіб.
Ознаки оповідання1. Однолінійність, чітка побудова сюжету.2. Характери показані у сформованому вигляді.3. Сюжет заснований на певному епізоді з життя одного або невеликої кількості персонажів.
Риси пригодницького жанру1. Невелика експозиція, в якій окреслюється історична атмосфера часу.2. Динамічність розгортання подій.3. Велика кількість пригод, несподіваних поворотів сюжету.4. Прийом переодягання Соломії у парубка.5. Пригоди і несподіванки під час подорожі: переховування біля переправи через Дунай, у плавнях, зустріч пораненого Остапа із вовком, екзотична сім'я циган.6. Несподівана кінцівка: загибель Соломії і виживання Остапа, незважаючи на поранення і пізніші випробування, про що дізнаємося з епілогу.
Риси психологічного твору1. Боротьба за своє кохання — основний мотив поведінки Соломії.2. Жіночність і мужність, винахідливість і рішучість головної героїні.3. Пейзаж як засіб відтворення переживань героїв.4. Зображення внутрішнього стану під час двобою Остапа із вовком.
Чому з – поміж кількох варіантів назв майбутньої повісті , а саме «На волю!», «Дорога воля», «З неволі», «За дорогу ціну», «Воля» Коцюбинський зупинився саме на назві «Дорогою ціною»?
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯПрочитати та переказувати ІІ та ІІІ частини, аналізувати і частину.---Історики – підбирають заголовки до частин.---Психологи – складають план прочитаного до іі частини.---Компаративісти – складають цитатний план прочитаного до Ііічастини.---Літературознавці – малюють ілюстрації до прочитаного(пролог, і,Іі,ііі частини)
Схожі презентації
Категорії