X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Літературний процес ХХ століття

Завантажити презентацію

Літературний процес ХХ століття

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Художньо-стильові напрями й течії в літературі

Слайд 2

Модернізм – загальна назва сукупності літературних тенденцій нереалістичного характеру на межі ХІХ – ХХ ст. у мистецтві Основна риса: експериментатарство Ключові ознаки: спростування натуралізму і реалізму; перевага інтуїтивного, ірраціонального над логічно-раціональним; вищість таланту й мистецтва; звільнення мистецтва від практичних цілей Виник у Франції (Ш. Бодлер, А. Рембо, П. Верлен, М. Метерлінк, В. Брюсов, О. Блок) !!! Від постмодернізму відрізняється конструктивністю, вірою в прогрес та гуманістичні ідеали.

Слайд 3

Літературні течії у межах модернізму: Символізм Імпресіонізм Експресіонізм Футуризм Авангардизм (деякі вчені вважають авангардизм окремим явищем через його деструктивну направленість) Сюрреалізм Неоромантизм Екзистенціалізм Неореалізм

Слайд 4

СИМВОЛІЗМ Михайло Врубель «Царівна-либідь» Хуго Сімберг «Поранений ангел»

Слайд 5

СИМВОЛІЗМ— течія модернізму Основна риса: конкретний художній образ перетворюється в багатозначний символ Основна проблема: войовничий бунт проти консервативної суспільної моралі Світогляд: асоціативне мислення Виник у Франції в 70-х рр. ХІХ ст.

Слайд 6

Поетика символізму вирізнялася глибоким культом “слова як такого” (“світ слова”), великою увагою до музичності, ускладнених образів,асоціацій

Слайд 7

Одним із найважливіших принципів символістської поезії є сугестія (натяк, навіювання). Поети дають змогу своїм читачам самим “домислити і завершити написане”

Слайд 8

Визначальні риси символізму: - войовничий бунт проти надто консервативної і регламентованої суспільної моралі; - підкреслене естетство (захоплення витонченою поетичною формою і недооцінка змісту); - культ екзотичних і заборонених тем, хвороблива увага до позасвідомого; - спроби вирватися за рамки повсякденного, прив'язаного до матеріальності буття, зазирнути до «світу в собі»

Слайд 9

Перший осередок українського символізму був створений в Києві 1918 р., за участі поетів Я.Савченка, О.Слісаренка, М.Семенка, П.Тичини. Силами цієї групи був виданий “Літературно-критичний альманах” П.Тичина ”Сонячні кларнети”; Т.Осьмачка “Круча”; Лесь Курбас і його “Молодий Театр” (1917-1919 рр.)

Слайд 10

ІМПРЕСІОНІЗМ

Слайд 11

Імпресіонізм—напрямок модернізму Основна риса: передача безпосереднього миттєвого враження від реальності

Слайд 12

Визначальні риси імпресіонізму: психологізм у змалюванні персонажів; прагнення відтворити найтонші зміни в настроях; збільшена увага до кольорів, звуків і яскравих деталей; відмова від великих соціальних проблем; суб’єктивізм; основний мотив – невдала любов, самотність, ностальгія найпоширеніший жанр - НОВЕЛА

Слайд 13

В українській літературі поетика імпресіонізму відбилася у творчості М. Коцюбинського («Intermezzo”, “Цвіт яблуні”) П. Тичини («Арфами, арфами…», «О панно Інно…», «Ви знаєте, як липа шелестить…», «Одчиняйте двері…», «Пам’яті тридцяти») Є. Плужника (“Для вас, історики майбутні…”, “Річний пісок…”, “Вчись у природи творчого спокою…”, “Ніч…а човен – як срібний птах”) Г. Косинки (“В житах”)

Слайд 14

ЕКСПРЕСІОНІЗМ - напрямок модернізму Едвард Мунк “Крик” 1893 р.

Слайд 15

ЕКСПРЕСІОНІЗМ сформувався в Німеччині на початку 20 ст.

Слайд 16

Основний принцип —відображення загостреного суб’єктивного світобачення через авторське ”Я”, напругу його переживань та емоцій, бурхливу реакцію на дегуманізацію суспільства

Слайд 17

Визначальні риси експресіонізму: відображає особисті переживання під впливом настрою; яскравість і гострота сюжету, напруженість, іноді трагічність образів і конфліктів; увага до маленької людини у великому байдужому місті; рівні права потворного і прекрасного, контрастність зображення; пошуки витоків людського зла; заперечення реального світу

Слайд 18

Український експресіонізм започаткував Василь Стефаник, який від декадентських поезій у прозі перейшов на засади експресіонізму. Класичний експресіонізм утвердив Осип Турянський повістю «Поза межами болю». У стильову течію експресіонізму частково вписується творчість Миколи Куліша («97»), частково — Миколи Бажана (збірка «17-й патруль»), а особливо проза Миколи Хвильового (зокрема твір "Я (Романтика)"), твори Івана Дніпровського, Юрія Липи, Тодося Осьмачки.

Слайд 19

НЕОРОМАНТИЗМ-течія модернізму Основна риса: відображення пориву до ідеального, виняткового; використання фантастичних ситуацій; дослідження внутрішнього світу людини; увага до почуттів та емоцій людини Виник в українській літературі на початку ХХ ст. (О. Кобилянська “Людина”). Представники: Леся Українка, Олександр Олесь, П. Тичина, М. Хвильовий, Ю. Яновський, Є. Маланюк

Слайд 20

НЕОРЕАЛІЗМ - течія модернізму Основні риси: поглиблений психологізм; прагнення достовірно відобразити життя людини; заглиблення у внутрішній світ Розвинувся з класичного реалізму Представники: В. Винниченко, Г. Косинка, В. Барка

Слайд 21

ЕКЗИСТЕНЦІАЛІЗМ- течія модернізму Основна риса: у творах розглядається так зване “екзистенційне” переживання (“крихкість буття”, “біг до смерті”) Основна проблема: пошуки специфічно людського способу буття (“екзистенції”) Вирішення проблеми: людина вільно створює себе саму; людина – це її воля (свобода) і творчість Представники: В. Підмогильний (“Місто”)

Слайд 22

АВАНГАРДИЗМ (назва ряду течій модернізму) Виникає у кризовий період ( в українській літературі двічі - 20-ті рр, кін. 80-х–поч.90-х рр. ХХ ст.) Головна функція – деструктивна Мета – “очищення шляху” для нового НАПРЯМИ АВАНГАРДИЗМУ: Футуризм (акцент на мовотворенні) Експресіонізм (емоційність) Сюрреалізм (акцент на підсвідомості) Кубізм (акцент на геометричних формах)

Слайд 23

Дякую за увагу!

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська література