Бути, як Дбайко. Тамара Коломієць «Дбайкова пісенька в дорозі», «Хто розсипав роси»
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Девіз уроку: Хто багато читає, той багато знає. Хто швидко читає, той багато зробити встигає. Народна мудрість.
Перевірка домашнього завдання Про що розповідається у вірші А. Костецького « Бюро знахідок»? Виразне читання вірша по частинах
Як ти думаєш, чи визнав хлопчик помилки в своїй поведінці? Доведи. Кого називають роззявами? Який фразеологізм використано в цій частині вірша? Як про це пише автор? Що означає «загубити час у школі»? Яка головна думка цієї частини вірша? Яка знахідка « лежить і страждає»? Яких дітей ми називаємо чемними? Діти, які риси характеру належать до позитивних, а які до негативних? Що ви взяли корисного для себе з цього вірша? Яку знахідку не можна повернути? Чому?
Читання вірша Розсипає сонце Рушив Дбай вранці Голубий взув зруч осідлав аж миг по гіллі позолоту. ко по землі на роботу. одяг берет, ні сандалі, велосипед, тять педалі
Т. Коломієць народилася 1935 року в м. Корсунь - Шевченківський на Черкащині. Мама тяжко працювала, тому вихованням дівчинки займалася бабуся. Неписьменна баба Ганна знала напам'ять майже весь «Кобзар» і часто його цитувала дівчинці. Після школи Тамара навчалася на факультеті журналістики Київського університету. Ще бу -дучи студенткою, вона вже стала відомою поетесою. Нею написано для дітей багато віршів, казок, небилиць, лічилок, які ввійшли в такі збірки: «Починаються дива», «Жмурки», «Пісенька про гнома», «Пісня джерельця», «Дощик - накра -пайчик».
Словникова робота путь друга дорога гукніть квилить клопітка відпочиває велосипед кружля – петля зупинилось
Словникова робота Доберіть синоніми до слів друг, гукніть. Які слова є близькими за значенням? Продовжіть цей ряд своїми синонімами. Поясніть значення слів: квилить, клопітка, кружля - петля. Доберіть синоніми до слів зупинилось, відпочиває.
Аналіз змісту вірша. Вибіркове читання. Хто у Дбайка помічник і друг? Прочитайте опис велосипеда. Кому допомагав Дбайко? Прочитати. Чи відпочиває хлопчик? Доведіть словами тексту. Чому в нього таке ім'я - Дбайко? Які риси характеру має цей хлопчик? Створіть словесний портрет Дбайка. Який епізод вірша зображено на малюнку? В якому віршику ви читали про хлопчика, який тримав у долонях пташку? Чого вчить нас цей віршик?
1. Мовчазне читання вірша учнями . 2. Відповіді на запитання. Назвіть героя вірша. Які ще імена є у Дбайка? Прочитайте, за що Дбайка назвали Посипайком, Поливайком, Політайком. Невидайком? Як ще названо Дбайка? Чому? Якими новими справами він займався?
І група Оберіть правильні твердження. О У Дбайка був друг - велосипед. О Ім'я Дбайко походить від слова «дбайливий» О Дбайку був потрібен велосипед, щоб встигати робити добрі справи. О Дбайку був потрібен велосипед, тому що хлопчик дуже любив кататися на ньому. О Дбайко допомагав тільки дітям. О Дбайко - друг природи.
ІІ група Від яких слів утворилися інші імена Дбайка? З'єднай лініями. Посипайко літати Поливайко потішка Політайко сипати Невидайко лити Поспішайко сміх Посмішайко спішити Потішайко видіти
ІІІ група Тож на кожній пелюстинці між квіток, Мов у шапці - невидимці, сто казок. Ой і хитра казка ця, бо не видно їй кінця. Доки дід на світі житиме, то усе обід варитиме. Ой, вітриську, робиш шкоду! Угамуйся хоч мить! От дарунок так дарунок! От малюнок так малюнок! Мишка глянула з нори: - Дуже гарні кольори! Хто назве їх по порядку, той відчинить диво - хатку.
4 група Складіть строфу вірша «Дбайкова пісенька в дорозі» О Така робота копітка - О Зламав хтось клена - малюка - О ну як мені без друга? О перебинтуєм туго.
5 група Роз'єднайте слова і прочитайте строфу. Згніздечкавипалопташа іквилитьзпереляку. Велосипеде, поспішай! - Підсадимнагілляку.
Підсумок уроку «Мікрофон» Про кого ми читали на уроці? Чому у хлопчика таке ім'я? Для чого ми це читали? Хто автор віршів про Дбайка? Що ти дізнався про Т. Коломієць?
Схожі презентації
Категорії