Реалізація завдань освітньої галузі «Технології» у процесі навчання предмета «Трудове навчання»
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Реалізація завдань освітньої галузі «Технології» у процесі навчання предмета «Трудове навчання»
Метою “Трудового навчання” в початковій школі є формування і розвиток в межах вікових можливостей предметно-перетворювальної компетентності учнів, яка дає можливість їм самостійно вирішувати предметно-практичні та побутові задачі.
1. Формування в межах вікових можливостей узагальнених способів (алгоритмів) предметно-перетворювальної діяльності з дотримання безпечних прийомів ручної праці та економного використання матеріалів; 2. Розвиток творчих здібностей, елементів графічної грамоти, вмінь працювати в команді та навичок виконання операцій з ручних технік обробки матеріалів; Для досягнення зазначеної мети передбачається виконання наступних завдань:
3. Набуття досвіду предметно-перетворювальної та побутової практичної діяльності, алгоритмів і способів предметно-практичних дій ручними техніками для оволодіння в основній 4. Виховання в учнів ціннісного ставлення до себе як суб’єкта предметно-перетворювальної діяльності, шанобливого ставлення до людей праці та їх професії, трудових традицій українського народу та інших народів світу.
1. Ручні техніки обробки матеріалів; 2. Технічна творчість; 3. Декоративно-ужиткове мистецтво та самообслуговування. Зміст «Трудового навчання»
1) Навчальний матеріал диференціюється за видами діяльності (згинання, складання, різання, ліплення тощо) та конструкційними матеріалами (папір, картон, пластилін, природні та штучні матеріали та ін.), які ускладнюються в кожному класі залежно від просторово-предметних характеристик виготовлення виробів (за шаблоном на площині, за шаблоном на площині з елементами творчості, об’ємні, об’ємні з елементами творчості); 2) Види практичної діяльності диференціюються впродовж навчального року залежно від календарних свят (держаних і релігійних), регіональних традицій і звичаїв, які ускладнюються в кожному класі через добір об’єктів праці з врахуванням вікових особливостей учнів. Принципи побудови програми
1. Матеріали, рекомендовані до використання програмою трудового навчання в початкових класах, з якими всі вчителі зобов'язані працювати на своїх уроках. 2. Нетрадиційні матеріали, які використовують з метою підвищення розвивального потенціалу своїх уроків. Матеріали, з якими працюють учні на уроках трудового навчання, можна розділити на дві великі групи:
Вступ Папір. Види і властивості паперу Рвання паперу Різання паперу Симетричні форми Згинання і складання паперу Аплікація з паперу Робота з природними матеріалами Прикраси з паперу Робота із пластиліном Самообслуговування Комбіновані роботи Екскурсії Резерв Орієнтовна сітка розподілу навчальних годин за темами програмового матеріалу 1 клас
Матеріал: різнобарвний пластилін. Основа для ліплення (в якості основи можна використовувати звичайні розмальовки або чорно-білі малюнки з контурами). Порядок виконання роботи: такі кулі, розміром з горошину, катають на долоні пальцем, а потім розкладають на основі, трохи придавлюючи. Цілі: сприяти розвитку дрібної моторики і навичок володіння власними руками. Розвивається фантазія, образне й просторове мислення, творчі й конструкторські здібності. Вихідною формою мозаїки з пластиліну є - маленька куля.
Цілі: зміцнювати дрібні м'язи пальців рук, розвивати взаємодію рук, показати, що старі газети можна використовувати для виготовлення виробів. Матеріал: старі газети, картон, клей, фломастери. Порядок виконання роботи: 1) На білому папері намалювати барана, зафарбувати фломастерами наступні частини тіла: голову, роги і ноги, приклеїти на картон. 2) Від газети відривати шматочки і скачувати їх у грудочки (3х5 см). 3) Готові газетні грудки приклеювати на тулуб барана поруч один з одним.
Цілі: вчити заповнювати простір, зміцнювати дрібну моторику пальців, розвивати посидючість і терпіння, формування естетичного смаку. Матеріал: картон, шаблон «сердечко», аркуш червоного гофрованого паперу, атласна стрічка, олівець, стрижень, клей ПВА, дерев'яний шампур. Порядок виконання роботи: 1) Зі смужок гофрованого паперу наріжте на око квадрати зі стороною приблизно 1-1,5 см. 2) Тупим кінцем стрижень кладеться в середину квадратика. Зімніть квадрат і прокатайте стрижень між пальцями. 3) Вийміть стрижень. Кожну наступну торцовочку приклеюємо поряд з попередньою.
Схожі презентації
Категорії