Науково-методичні засади розвитку технологічної культури учнів на уроках обслуговуючої праці
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Науково-методичні засади розвитку технологічної культури учнів на уроках обслуговуючої праці обласний семінар керівників районних ( міських ) методичних об’єднань вчителів обслуговуючої праці
Дидактика Чого навчати (зміст) Як навчати (форми) Як вчитися (методи) Традиційна система (Я.Коменський, Й. Песталоцці, Й.Гербарт) Навчання трактується з позиції вчителя Учні – об'єкти його педагогічних впливів Ефективність навчання залежить від методів і прийомів діяльності вчителя Особливості пізнавальної активності учнів до уваги не беруться Прагматична філософія Джона Дьюї Головний аспект – діяльність учня Дитина пізнає нове не заради самих знань, а заради діяльності Вона цікавиться саме тим, що може зробити сама
"матеріальний" напрямок освіти - був розроблений англійським філософом - позитивістом, психологом i педагогом Г. Спенсером (1820 -1903 рр.) Завдання школи, вважав Г. Спенсер, полягає в тому, щоб озброїти людину знаннями, пов'язаними з основними видами її дiяльностi. Таких видів дiяльностi людини він нараховував п'ять. Вони були нацiленi на самозахист, отримання коштів на життя, виховання нащадків, виконання соціальних обов'язків i органiзацiю дозвілля. Саме до них школа й повинна готувати молодь. Беззаперечно позитивним у його поглядах було те, що він відстоював ідею реальної освіти, виховання людини, підготовленої до життя. "Матеріальний" пiдхiд до підготовки кадрів був широко розповсюджений у США та Нiмеччинi на початку ХХ століття й отримав назву так званої "американської" моделі освіти
Ідея побудови навчання на активній основі (Дж. Дьюї) “Метод проблем ”20-ті роки ХХ ст. США Проектна технологія Проектно-технологічна діяльність у Трудовому навчанні Проблема мусить бути з реального життя , знайома і значуща для дитини
Державний стандарт освітньої галузі “Технологія” Мета: формування технічно, технологічно, графічно та інформаційно освіченої особистості Змістова лінія стандарту “Людина у технічному середовищі” Технологічна діяльність людини Графічна культура людини Людина й інформаційна діяльність Проектна діяльність у сфері матеріальної культури
Методика проектування завдання вимоги властивості матеріалів, конструкція, кольорова гама технології обробки
Фокальний об'єкт: знімний комір. квітка сонце капюшон мереживо Утворення підказок ідей: комір у вигляді квітки, комір-сонце, мереживний комір, комір-капюшон. Квітка: різнобарвна, кругла, із пелюсток, із тичинками. Сонце: золоте, тепле, кругле, із променями. Мереживо: ажурне, із дірочками, нитяне. Капюшон: захищаючий, в'язаний, плетений, шитий, класичний, романтичний. Генерація ідей першого порядку: комір із квіток, комір теплий великий, комір ажурний, комір в'язаний, комір-капюшон романтичний, комір плетений
Комбінування Назва виробу: знімний літній комір-капюшон. Стиль виробу: романтичний. Комір для захисту від сонячних променів, ніжного кольору, у вигляді пелюсток із в'язаними квітками, золотою вишивкою та застібкою-прикрасою Види, асортимент матеріалів: тканина - поплін, бавовняна нитка для в'язання, бісер, металеві золоті нитки. Види обробки деталей: використані різні техніки, які надають оригінальності, привабливості та естетичності, а також забезпечують високу якість обробки. Перш за все це пошиття, в’язання гачком ланцюжка і квітів бісерною ниткою, вишивання золотими нитками, виготовлення штучних квітів – плетіння із бісеру.
Технологічна культура забезпечується науковим рівнем розвитку суспільства. технологічна культура – це рівень розвитку перетворювальної діяльності людини, яка дає змогу ефективно долучатися до сучасних технологічних процесів на засадах гармонійної взаємодії з природою, суспільством і технологічним середовищем. забезпечує формування наукового світогляду, навичок культури праці, технологічного мислення, основ технологічної естетики, готовності до інновацій і новаторства
Схожі презентації
Категорії