Телепіньська школа
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Телепинська загальноосвітня школа І- ІІІ ступенів ПРОЕКТ НА ТЕМУ: “ Ф.М. ДОСТОЄВСЬКИЙ – ПСИХОЛОГ ДУШІ ЛЮДСЬКОЇ” учасники проекту - учні 10 класу керівник проекту- Штанько Л.І. Тип проекту- навчальний
: МЕТА ПРОЕКТУ: 1. Познайомити учнів з основними віхами життя і творчості М. Ф. Достоєвського, його світоглядними позиціями та морально –етичними переконаннями . 2.Допомогти учням усвідомити ідейно –художній зміст, проблематику роману “ Злочин і кара”. 3.Простежити розвиток образу Раскольнікова , визначити авторське та своє ставлення до його ідей. 4.Відмітити майстерність автора у показі складності духовного світу людини. 5. Розвивати логічне мислення учнів, їхнє зв’язне мовлення , вміння добирати потрібний цитатний матеріал для підтвердження своїх думок. 6. Виховувати повагу до загальнолюдських життєвих цінностей, прагнення їх дотримуватися.
І.Тема: “Ф.М. Достоєвський. Роман “Злочин і кара” як вираження нового,поліфонічного типу художнього мислення.”
Мета : 1.Допомогти учням усвідомити ідейно-художній зміст, проблематику роману. 2.Розвивати навички переказу частин твору ,їх коментування та аналізу, вміння висловлювати свої думки з приводу почутого та прочитаного. 3.Виховувати учнів в кращих гуманістичних традиціях.
Епіграфи 1. Світ потрібно перебороти,почнемо з себе(Ф.Достоєвський). Неосповедимы пути ,которыми Бог находит человека(Ф.Достоевский). Самым крупным литературным явлением последнего времени был,без сомнения,роман Достоевского “Преступление и наказание”(“Отечественные записки”)
Актуалізація знань учнів Запитання для учнів. Назвіть періоди життя і творчості відомого всьому світові російського письменника Ф.М.Достоєвського. Що вам відомо про початок його літературної діяльності ? Назвіть відомі вам твори письменника? Чи прочитали ви роман “Злочин і кара”? Яке враження на вас справив цей твір?
Мотивація навчальної діяльності .Історія створення роману “Злочин і кара”. Роман написаний під впливом побаченого на каторзі:автор знайомиться з “сильними особистостями”,каторжниками-вбивцями,які зневажали усякі муки та покарання і не бояться нічого на світі. Роман був задуманий автором як сповідь каторжника.
1850 р.-вперше з‘явилась думка про створення образу “ідейного ” злочинця. 1865р.-розпочав роботу над романом “Злочин і кара” у Венбседені.Після повернення до Перетбургу автор пишу весь твір спочатку-і весь спалює. 1866-знову працював над романом,який і був надрукований. Роман створювався на підставі сумних роздумів над найважливішими проблемами часу: а) моральні наслідки повсюдного збіднення; б) зростання злочинності й народного пияцтва; в) подальший роздум капіталістичного хижацтва.
Зміст назви твору. Слово “преступление”з російської –це не тільки злочин,а й пере-ступ,перехід через межу,через яку людині переступати не можна,тобто через моральні,”неписані закони”.
Новий тип художнього мислення в романі. Поліфонічний. Поліфонічність- множинність самостійність і незлитих голосів та свідомостей,незалежність художніх світів,що відображують свідомість героїв.
Жанр роману “Злочин і кара” : детективний роман; авантюрний роман; психологічний роман; поліфонічний роман; побутовий роман; реалістичний роман; соціалістичний роман; романтичний роман.
Проблематика роману а) зростання злочинності та трагедія “маленької” людини; б) падіння моральності членів суспільства; в) роль сімейних цінностей в житті людства.
Закріплення вивченого матеріалу Чи відображаються в романі “Злочин і кара”такі вислови Достоєвського: а) “Я не хочу і не можу вірити,щоб зло було нормальним станом людей”; б) “Добро залишається завжди,тому що воно є потребою особистості”.
Домашнє завдання. 1. Скласти план-характеристику образів Роскольникова і Соні Мармеладової. 2. Дібрати потрібний цитатний матеріал для характеристики героїв. 3. Підготувати доповідь “Тема страждань в романі”.
Схожі презентації
Категорії