X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Стратегія розвитку Сумської обл

Завантажити презентацію

Стратегія розвитку Сумської обл

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Слайд 2

Результати управління розвитком Сумської області протягом 2004-2009 років

Слайд 3

Актуальність розробки нової стратегії розвитку Сумської області на період до 2015 року Відсутність стратегічного бачення розвитку області, вірно визначених пріоритетів. Відсутність необхідного рівня консолідації та послідовності влад різного рівня. Нестабільність та непослідовність дій влади в області. Низька ефективність управління господарським комплексом області. Низька ефективність використання бюджетних коштів в соціально-гуманітарній сфері Документ, що розроблявся в 2004 році, базувався на занадто оптимістичних сценаріях і не передбачав міжнародної фінансової кризи та її наслідків для України та регіону. Окремі значення показників, прогнозованих в 2004 році на 2010 рік, вже досягнуто за підсумками 2009 року, зокрема, інвестиції в основний капітал склали 2185,3 млн. грн. при прогнозі на 2010 рік – 793-880 млн. грн.; зовнішньоторговельний оборот за 2009 рік становив 1100,6 млн. дол. CША (прогноз – 695-813 млн. дол. CША); обсяг реалізованих послуг у розрахунку на 1 особу склав 1403,2 грн. (прогноз – 425-455 грн.)

Слайд 4

Стратегія в дії: позитивні зрушення ВАТ “СНВО ім. М.В. Фрунзе” отримало держзамовлення та вже до кінця року вийде на необхідний для інтенсивного розвитку обсяг виробництва. Сумські машинобудівники будуть брати участь у модернізації газотранспортної системи України. Це дуже значне досягнення та визнання їх професіоналізму. Казенний завод «Зірка» також отримав велике державне замовлення на суму понад 6 млн. дол. США. На ВАТ «Сумихімпром» відновлюється виробництво, діяльність підприємства стала рентабельною, у серпні отримано 4 млн. грн. чистого прибутку, за результатами діяльності у вересні планується вже 8 млн. грн. Люди вчасно отримують заробітну плату, з 1 жовтня працівники підприємства перейшли на 40-годинний робочий тиждень За пропозицією Сумської обласної державної адміністрації внесено зміни до закону України “Про режим іноземного інвестування”, якими скасовано інвестиційні рахунки та інші обмеження для інвестування. Відчувши перспективи в діяльності і заручившись підтримкою влади, "Роменському заводу продтоварів" вдалося отримати закордонні замовлення на поставки власної продукції. Підприємство повертається до Сумської області. Восени відкрито цукровий завод у селі Жовтневе Білопільського району. Планується відкриття заводу в селі Угроїди Краснопільського району. Для відкриття третього заводу інвестор підбирає відповідний промисловий майданчик

Слайд 5

Стратегія в дії: позитивні зрушення Уперше в Україні підписано Меморандум про співпрацю з Асоціацією сільськогосподарських товаровиробників та переробників Сумської області. Заключили соціально-економічні договори, прив’язані до конкретних територій. Якщо в минулому році таких договорів було укладено на суму близько 9 млн. грн., то в цьому – 34,5 млн. грн., з них 11 млн. грн. уже виплачено. На підтримку аграрного виробництва витрачено 700 тис. грн. У селі Нижня Сироватка Сумського району введено в дію новий сучасний елеваторний комплекс. Для забезпечення сільськогосподарських товаровиробників області паливо-мастильними матеріалами додатково введено в експлуатацію нові потужності нафтобази ВП «Надєжда» в Сумському районі Відновив роботу стадіон «Ювілейний», який вважався банкрутом. Зберегли професійний футбольний клуб «Суми», команду з настільного тенісу «Локомотив», футзальну команду «Університет». Проводяться змагання на Кубок губернатора із семи видів спорту. Стартував місячник «Спорт проти наркотиків». Результат - Сумщина посідає перше місце в Україні з Олімпійських видів спорту, третє – в літніх та друге – в неолімпійських видах спорту

Слайд 6

Стратегія в дії: позитивні зрушення Залучено додатково 40 млн. грн. за рахунок субвенції з держбюджету, з обласного бюджету виділено додатково 1,2 млн. грн. на завершення будівництва психоневрологічного диспансеру по вул. Ковпака в місті Суми. Прийнято рішення про створення сучасного діагностичного центру в місті Шостка. На це з обласного бюджету виділено додатково 3 млн. грн. Прийнято рішення провести капітальний ремонт операційних блоків онкологічного диспансеру. Для цього з обласного бюджету виділено додатково 1,5 млн. грн. На закупівлю нового обладнання для районних лікарень Сумщини із держбюджету було виділено близько 840 млн. грн. Планується відкриття Центру професійної орієнтації в місті Лебедин. У селі Слобода Буринського району відкрито дитячий садок, який не функціонував останні десять років. Втілюється в життя програма «Шкільний автобус». Сільські школи області отримали 11 автобусів підвищеного комфорту вартістю 3,5 млн. грн. На реконструкцію філіалу СумДУ в місті Шостка отримано 5 млн. грн., до кінця року планується отримати ще 9,5 млн. грн.

Слайд 7

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» Негативні наслідки бездіяльності влади протягом останніх п’яти років. Прогресивні політичні та суспільні зрушення сьогодення вкупі з завданнями програми Президента України «Україна для людей»

Слайд 8

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» Вперше в історії Сумської області чітко сформульована стратегічна мета – підвищення рівня конкурентоспроможності області з-проміж решти регіонів України.  Застосовувалась безпрецедентна відкритість та прозорість - у розробці стратегії приймала участь широка громадськість, експерти, вітчизняні та міжнародні фахівці-практики. Вперше до стратегії включено розділ "Розвиток інформаційного простору». Вперше в Україні та СНД застосовувались методологія кластерного підходу до економічного зростання, концепція регіональної корпорації та метод зняття обмежень. Вперше в Україні стратегія розвитку регіону передбачає створення єдиного управлінського простору на території області, відповідними органами для цього передбачені Рада регіону та Координаційний комітет. Вперше запропоновано підхід комерціалізації потенційно прибуткових сфер (наприклад, енергозбереження) з метою економії  бюджетних коштів та їх перерозподілу на соціальні потреби

Слайд 9

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» Для населення області – міцний соціальний захист, стабільні робочі місця, високі стандарти комунальних та соціальних послуг. Для бізнесу – створення зрозумілих та сприятливих правил для ведення бізнесу, постійний конструктивний діалог з органами виконавчої влади задля визначення існуючих обмежень та їх подолання. Для інвесторів – перелік привабливих для вкладення інвестицій пріоритетних галузей економіки області, контрольований та мінімальний ризик інвестування, дієву інфраструктуру для супроводу інвестицій

Слайд 10

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» Місія області – стати унікальною в Україні територією стрімкого зростання без зайвих обмежень, забезпечити збалансований простір як для інноваційно-підприємницької діяльності, так і для комфортного проживання населення, посилити імідж регіону як привабливого для залучення інвестицій в напрямку випереджаючого розвитку технологій п’ятого і шостого укладів та розвитку людського потенціалу

Слайд 11

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» «Нова Сумщина-2015» розробляється з використанням унікального не лише для України, але й СНД методу зняття обмежень. Сприятливі умови для функціонування ділових одиниць забезпечуються шляхом зняття зайвих обмежень для їх розвитку: розбудови транспортної та логістичної, комунікаційної, комунальної, фінансової інфраструктури; забезпечення сприятливості регуляторного середовища; орієнтації державних послуг для бізнесу на зниження вартості використання місцевих ресурсів. Суть методу зняття обмежень полягає в тому, щоб зробити реєстр факторів, що стримують розвиток регіону, та зняти ці обмеження шляхом підвищення ефективності державного управління, високої відповідальності державних службовців, злагоджених дій різних гілок влади

Слайд 12

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» Пріоритет № 1. Визначити потенціал створення економічних кластерів у окремих підгалузях АПК, націлених на розвиток замкнутого високотехнологічного агропромислового виробництва та створення екологічно чистої, конкурентоздатної продукції, розробити механізми розвитку та підтримки кластерних структур. Пріоритет № 2. Визначити потенціал створення економічних кластерів у будівництві, базуючись на існуючому в області досвіду, націлених на створення замкнутих циклів від виробництва будівельних матеріалів до будівництва готового житла та його обслуговування. Пріоритет № 3. Впровадження ресурсо- і енергозберігаючих технологій як у пріоритетних галузях при створенні економічних кластерів, так і на підприємствах машинобудування, хімічної галузі, підприємствах житлово-комунального господарства.

Слайд 13

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» Пріоритет № 4. Створення необхідної для залучення інвестицій інфраструктури, єдиного інформаційного простору, зміцнення іміджу регіону як привабливого для інвесторів і націленого на інновації та застосування прикладних наукових розробок. Пріоритет № 5. Стимулювання розвитку малого та середнього бізнесу в пріоритетних напрямках в галузі деревообробки, садівництва, по створенню туристично-рекреаційних кластерів, активізації транскордонного співробітництва, по наданню інформаційних послуг при супроводженні інвестицій, по інноваціям у застосуванні ресурсо- і енергозберігаючих технологій. Пріоритет № 6. Розвиток соціально-гуманітарної сфери щодо покращення рівня життя в області за рахунок кардинальних змін в системі управління освітою, охороною здоров’я, духовного виховання та ідеологічної свідомості населення.

Слайд 14

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» На базі найбільш розвинених підприємств цих галузей планується створення чотирьох кластерів: зерновий кластер – розширення на 10% площі посіву за рахунок ріллі, що не використовується на сьогодні; підвищення урожайності на 30-40% для учасників кластеру; підвищення якості продукції за рахунок застосування новітніх технологій; бурякоцукровий кластер – розширення на 15% площі посіву за рахунок ріллі, що не використовується на сьогодні; підвищення урожайності цукрового буряку на 15-20%, відновлення експлуатації Угроїдського цукрового заводу; молочний кластер – збільшення поголів'я корів у підприємств учасників кластеру на 5-7% щорічно; будівництво молочних комплексів потужністю 20 тис. голів корів і більше (наявні вільні земельні ділянки, достатній трудовий потенціал, достатні потужності для його переробки); кластер свинарства – збільшення поголів'я свиней у підприємств учасників кластеру на 6-8% щорічно.

Слайд 15

Очікуваний результат: залучення до співробітництва зовнішніх інвесторів; збільшення обсягів будівництва доступного житла, реалізація учасниками кластеру державної програми будівництва доступного житла; ефективне функціонування кожного структурного підрозділу: збільшення обсягів виробленої продукції, скорочення строків будівництва до одного року, гарантії в потребі своєї продукції та послуг, впевненість у своєчасному отриманні якісних будматеріалів; потужність кластеру дозволяє щорічно будувати до 200 тис. кв. м житла; наближення до ринків, економія за рахунок масштабів виробництва, зниження собівартості будівельної продукції Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» Для забезпечення потреби в житлі по області треба будувати щорічно приблизно 350 тис. кв. м житла, у тому числі у відповідності до урядової програми «Доступне житло» передбачено побудувати 1,2 млн. кв. м. Потенціал існуючого кластеру зможе забезпечити до 40% запланованого будівництва на рік. Решта обсягів будівництва розподілиться між іншими будівельними компаніями області, для яких також є важливим перейти до кластерної моделі для підвищення ефективності

Слайд 16

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» Зменшення обсягів використання паливно-енергетичних ресурсів та оптимізація паливно-енергетичного балансу області, комплексне використання місцевих джерел енергії та видів палива. Залучення наукового і виробничого потенціалу до виконання програми енергоефективності.  Побудова ефективної системи управління енергозбереженням у регіоні. Створення сприятливого екологічного середовища Теплопостачання (модернізація теплоенергетичного комплексу, оптимізація схем тепло-забезпечення населених пунктів, використання місцевих видів палива, запровадження системи енергетичного менеджменту та енергетичного аудиту, створення енергосервісних компаній). Водопостачання, водовідведення (підвищення якості питної води, реконструкція централізованих систем водопостачання і водовідведення з використанням енергоощадних технологій, моніторинг якості питної води та стану систем питного водопостачання). Житлове господарство (модернізація житлового господарства, залучення населення до управління і утримання житлового фонду, оснащення житла приладами обліку). Благоустрій населених пунктів області (розбудова мережі комунальних доріг, систем вуличного освітлення, упровадження сучасних методів і технологій у сфері поводження з ТПВ)

Слайд 17

Розвиток транспортної інфраструктури 1.Створення міжнародного центру авіаперевезень і логістики на базі ОКП «Аеропорт Суми». 2.Реконструкція та капітальний ремонт автодоріг державного та міжнародного значення. 3.Створення технологічних та індустріальних парків. Формування інфраструктури регіонального інноваційного розвитку 1.Інноваційний розвиток (вироблення регіональної інноваційної політики, створення обласного науково-аналітичного центру моніторингу технологічних проривів та інновацій по рейтингових галузях, підтримка потрібних області прикладних наукових досліджень у ВНЗ і наукових установах, створення мережі бізнес-інкубаторів, фондів підтримки підприємництва). 2.Підвищення інвестиційної привабливості (створення інформаційно-консультаційного агентства регіонального розвитку «Нова Сумщина: інвестиції в майбутнє»). Розвиток інформаційного простору області та формування іміджу влади 1.Підвищення якості інформаційного простору (доступність та ефективне використання інформаційних ресурсів, формування єдиного інформаційного простору, розвиток сучасної телекомунікаційної інфраструктури, високоякісні телекомунікаційні послуги, покриття області сигналами місцевого телерадіомовлення та провідних загальноукраїнських каналів). 2.Формування позитивного іміджу обласної влади (координація діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, підвищення рівня довіри громадськості до обласної влади, встановлення ефективного зворотнього зв’язку між владою й громадськістю) Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015»

Слайд 18

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» Розвиток деревопереробної галузі: налагодження ділових взаємозв’язків із суміжними галузями, зокрема лісовою та хімічною промисловістю, будівництвом, транспортною галуззю, які локально сконцентровані в області; активізація роботи асоціацій, що діють на території області, та надання практичної допомоги членам асоціації в розвитку і зміцненні виробничої, технічної та соціальної бази, організації виставок, конференцій і семінарів Створення кластеру в садівництві: збільшення доходу від експорту; утворення мережі компаній, пов’язаних між собою; провідна роль кластерного утворення в місцевій економіці або суттєвий вплив на неї; привабливість для засновників нових малих підприємств Розвиток туристичної галузі: створення умов та виділення земельних ділянок для стимулювання залучення інвестицій у будівництво готелів, атракціонів; формування позитивного іміджу області серед потенційних туристів; стимулювання підвищення якості місцевих пам’яток культури та архітектури; збереження та розумна експлуатація природних об’єктів (яблуні-саду, національних парків, заповідників та заказників тощо); створення громадського об'єднання туристичних фірм

Слайд 19

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» Мета – підвищення конкурентоспроможності області за рахунок корінного реформування системи управління освітою. Головна концепція – забезпечити єдиний освітній простір області за рахунок збалансування всіх ланок ланцюга надання освітніх послуг та економічно обґрунтованого завантаження кожної ланки. Пріоритети: Освіта як якість життя. Забезпечити рівний доступ до якісної освіти всіх мешканців області. Підвищити якість освіти (надання освітніх послуг). Підвищити соціальний статус педагогічних працівників. Удосконалити систему професійно-технічної та вищої освіти Очікуваний результат Забезпечення охоплення дошкільною освітою не менше 75% дітей дошкільного віку та 100% дітей п'ятирічного віку; транспортними послугами 100% учнів сільської місцевості, які проживають на відстані понад 3 км від школи, за державною програмою «Шкільний автобус». Забезпечення соціалізації дітей з особливостями психофізичного розвитку в суспільство. Підвищення якості надання освітніх послуг, створення здоров’єзберігаючого середовища в навчальних закладах. Поліпшення соціального статусу педагогічних працівників. Підвищення рівня працевлаштування випускників професійно-технічних і вищих навчальних закладів, забезпечення потреб ринку праці в кваліфікованих кадрах

Слайд 20

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» Мета – підвищення ефективності управління сферою охорони здоров’я та його фінансового забезпечення, у тому числі шляхом створення засад для переходу до моделі соціального медичного страхування, наближення рівня доступності та якості медичних послуг до середньоєвропейських показників. Пріоритети реформування галузі охорони здоров’я: Забезпечення доступності і якості первинної медико-санітарної допомоги всьому населенню держави, передусім сільським жителям. Створення єдиного медичного простору області, реорганізація та підвищення ефективності системи управління галуззю охорони здоров’я на обласному, районних та міських рівнях, забезпечення керованості процесу реформування і діяльності первинної медико-санітарної допомоги. Науково-методичне та нормативно-правове забезпечення реорганізації первинної медичної допомоги та її ефективного функціонування. Інформаційна підтримка і супроводження перетворень, сприяння формуванню позитивного ставлення населення, медичної громадськості, владних структур до змін у галузі охорони здоров'я. Реалізація пріоритетів шляхом впровадження пілотних проектів – реорганізація системи управління охорони здоров’я на принципах створення «Єдиного медичного простору»; удосконалення мережі лікарняних закладів сільської місцевості; удосконалення управління ліжковим фондом; університетської багатопрофільної клініки та приватних медичних діагностичних та лікувальних центрів на умовах оренди; забезпечення розвитку швидкої медичної допомоги, сприяння розвитку добровільного медичного страхування в області тощо

Слайд 21

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» закладення інституційних, інфраструктурних та нормативних передумов випереджаючого економічного росту через запровадження стимулюючих заходів для залучення інвестицій у пріоритетні галузі народного господарства; створення та підсилення економічних кластерів; зниження адміністративних бар’єрів для розвитку підприємництва, раціоналізації впливу податкової системи на діяльність бізнесу; модернізація транспортної інфраструктури області шляхом реалізації Угоди між Кабінетом Міністрів України та Сумською обласною радою стосовно фінансування протягом 2011-2013 років низки інфраструктурних проектів; реалізація пілотних проектів з підвищення енергоефективності та економії енергоресурсів. Водночас, будуть здійснюватися реформи у сфері освіти, охорони здоров’я, соціального забезпечення, зміцнення науково-практичного та інноваційного потенціалу області

Слайд 22

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» отримання практичної віддачі від втілення державних, державно-приватних та приватних інвестиційних проектів; загальна кількість вкладених у модернізацію та розвиток пріоритетних кластерних утворень в АПК, будівництві, лісному господарстві та деревообробці перевищить 500 млн. євро; рівень продуктивності виробітку валового регіонального продукту наблизиться до середніх по Україні значень, що підніме Сумщину на рівень кращих регіонів України; сильна економіка області надасть додаткових можливостей для подальшого збільшення робочих місць, збереження та розвитку людського й соціального капіталу шляхом підвищення ефективності та стабільності соціального захисту, поліпшення якості й доступності освіти і медичного обслуговування, створить умови для стійкого покращення рівня життя та створення комфортного для життя та ведення бізнесу середовища

Слайд 23

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» Організаційний механізм забезпечення реалізації стратегії базується на запровадженні принципово нового підходу – створення єдиного управлінського простору в області: формування кола організацій, залучених до розробки пілотних проектів, щорічних планів соціально-економічного розвитку, інвестиційних планів для реалізації стратегії розвитку Сумщини; створення нормативно-розпорядчих передумов для їх скоординованої роботи; запровадження сучасних інструментів галузевого, корпоративного та функціонального управління. Важливим є впровадження такого організаційного інструментарію та правового забезпечення реалізації стратегії, який би не допустив формування щорічних планів і програм розвитку міст та районів області у відриві від стратегічних пріоритетів розвитку всього регіону Виконавці основних завдань, пов'язаних із розробкою та реалізацією стратегії розвитку регіону – місцеві органи державної виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, представники підприємств, установ та організацій усіх форм власності, представники громадських організацій, ЗМІ

Слайд 24

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015» Інституційні інструменти забезпечення співпраці влади, бізнесу та громадськості: Рада регіону при голові Сумської обласної державної адміністрації. Координаційний комітет з реалізації стратегії розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015». Агентство регіонального розвитку, включаючи підрозділи з бізнес-планування та залучення інвестицій, розробки програм з енергоефективності, прогнозування на основі методології Technology Foresight, галузевої експертизи. Асоціації розвитку кластерів у пріоритетних галузях економіки, профільні та галузеві асоціації та спілки роботодавців, підприємців. Фонди з управління реалізацією інфраструктурних проектів для створення індустріальних промислових парків, обласний науково-аналітичний центр науково-промислових розробок. Центри підтримки бізнесу, бізнес-інкубатори, інформаційно-аналітичні центри, інші інститути підтримки підприємництва. Сумський обласний благодійний фонд, фонди сприяння духовному розвитку, інші фінансові, координаційні, аналітико-прогнозні інституції, які можуть бути створені для реалізації завдань Стратегії, у тому числі на міжрегіональній основі

Слайд 25

Стратегія розвитку Сумської області на період до 2015 року «Нова Сумщина – 2015” Будуємо разом НОВУ СУМЩИНУ!

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Різне