Система підготовки державних службовців в Латвії
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Twinning Підтримка розвитку та удосконалення системи підготовки державних службовців в Україні Система підготовки державних службовців в Латвії Експерт : Байба Петерсоне Освічений державний службовець – запорука успіху реформ Цей проект фінансується Європейським Союзом
* Державна служба в Латвії Ключові дані Невелика країна – невелика державна служба населення 2 259 800 чол. 9154 державних службовців Посада державного службовця відкритий конкурс на кожну посаду відсутність поняття офіційного кар’єрного розвитку Класифікація посад та система оплати праці є однаковою для державних службовців та працівників публічного сектору Ми віримо в нове публічне управління Орієнтація на виконання Вплив економічної кризи – витрати на управління державною службою та заходи з підготовки мінімізовані (бюджет зменшено на 83%)
* Класифікація посад: трудовий каталог Класична система: ієрархія посад категорії посад ранги/рівні за трудовий стаж професійні типи рівень у професійному типі відсутність різниці у класифікації для держслужбовців та працівників відсутність ієрархічних підходів
* Трудовий каталог Не має значення: строк перебування на посаді знання без їх практичного застосування навики складання іспитів атестація Посада Має вагоме значення: виконання роботи мотивація компетентність орієнтованість на розвиток навики роботи навики досягнення результату людські якості Якості
* Освітні стандарти для типів робіт Методи набору персоналу Оцінка виконання роботи– виявлення відсутніх та нерозвинутих навичок Навчальна програма Латиської школи публічного управління Моделі компетентності (знання, навики, поведінка) – управляння персоналом, що базується на компетентності Університетські програми Система трудової класифікації (типи робіт та рівні)– Трудовий каталог Політика розвитку управління персоналом Зарплати на ринку праці Групи зарплат (система оплати)
* Управління державною службою та роль інституцій Прем’єр-міністр Міністерства (15) Кабінет Міністрів Державна Канцелярія Департамент координації політик Кадрова політика Латиська школа публічного управління Міністерство фінансів– система оплати праці в публічному секторі
* Відповідальні інституції Державна Канцелярія: формулює політику розвитку персоналу та координує її імплементацію; формулює замовлення для навчання державних службовців на з роки. Міністерство фінансів: розробляє систему оплати та аналізує її впровадження. Латиська школа публічного адміністрування: організовує курси підвищення кваліфікації для працівників публічного сектору.
* Початкове навчання для державних службовців Вимоги про наявність вищої освіти до всіх держслужбовців Найбільш популярні університетські програми: правознавство економіка, MBA фінанси політичні науки суспільне управління комунікації управління персоналом педагогічні програми навколишнє середовище медицина, ветеринарія тощо
* Співпраця та координація з університетами Розробка професійних стандартів; організація стажувань для студентів в державних установах; організація волонтерських робіт для студентів в державних установах; проведення консультацій між університетами та державними установами щодо навчальних програм; проведення консультацій між університетами та державними установами щодо тематики науково-дослідницької діяльності студентів, включаючи такі теми до магістерських програм; організація спільних заходів - конференцій, семінарів; залучення держслужбовців як тренерів окремих частин навчальних програм або як тренерів для окремих курсів в університетах.
* Підвищення кваліфікації Відсутність монополії; різні форми; курси в Латиській школі публічного адміністрування; курси, замовлені як послуги в приватних компаній (які надають навчальні послуги); семінари; обмін досвідом, навчальні поїздки, участь в заходах ЄС; участь в міжнародних проектах.
* Латиська школа публічного адміністрування Функції: Забезпечення та координація процесу професійної підготовки державних службовців відповідно до державного замовлення розробка нових навчальних програм відповідно до державного замовлення; аналіз оцінок навчальних потреб публічних інституцій; відбір тренерів та координаційні курси; розробка та впровадження річних навчальних планів; організовує оцінку якості навчальних курсів та роботи тренерів.
* Покроковий процес організації навчання 1 Оцінка навчальних потреб: річна оцінка; підсумовується відділами кадрів інституцій; підсумовується ЛШПА та надається Державній Канцелярії. Підготовка державного замовлення для навчання Перегляд каталогу навчальних курсів Організація розробки нових курсів, відбір тренерів Розповсюдження інформації про навчальні курси та формування навчальних груп Навчання та оцінка якості
* Оцінка продуктивності роботи 1 застосовується до всіх працівників публічного сектору; комп’ютеризовані засоби оцінки простий в заповненні; пов’язаний з преміями та гнучкою частиною зарплати. Суть річної оцінки продуктивності роботи полягає в спілкуванні між працівником та управлінцем. Це не є формальною вправою
* Нова оцінка продуктивності роботи 2 виконання завдань та обов’язків оцінка компетентності (поведінка); визначення заходів для розвитку (навчальні потреби, обмін досвідом, навчання, отримане від колег, ознайомлення з професійною літературою тощо).
* Навчальні курси Тривалість курсів (8-48 годин) Тематичні блоки: вступ для нових державних службовців; робота публічного управління; аналіз політик; політики ЄС; навики управління; комунікація та співпраця; іноземні мови. Курси в 2008 60 тематик; 10 000 учасників; 350 навчальних груп (60 в регіонах).
Схожі презентації
Категорії