X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ШАХИ ПРАВИЛА ГРИ

Завантажити презентацію

ШАХИ ПРАВИЛА ГРИ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Слайд 2

Слайд 3

Лінії у шахах Вертикаль Діагональ Горизонталь

Слайд 4

Як ходить пішак Пішак рухається тільки вперед а б’є навкіс (до демокраційної лінії може піти як на дві так і на одну а після тільки на одну)

Слайд 5

Як ходить тура Тура рухається по прямих лініях (горизонталі та вертикалі) Вартість 5 пішаків

Слайд 6

Як ходить слон Слон рухається по косих лініях (діагоналі) Вартість 3 пішака

Слайд 7

Як ходить ферзь Ферзь рухається по всіх лініях (горизонталі, діагоналі та вертикалі) Вартість 9 пішаків

Слайд 8

Як ходить король Король рухається на одну будь яку клітинку навколо себе Король безцінний

Слайд 9

Як ходить кінь Кінь рухається по так званій букві Г (дві клітинки вперед чи назад і на одну в право чи вліво; або дві клітинки вліво чи вправо і одна вперед чи назад) Вартість 3 пішака

Слайд 10

Вартість фігур

Слайд 11

Шахова нотація Білий король –СЗ Біла Тура – D7 Чорний слон – F2 Чорний король – G5

Слайд 12

Деякі не звичні правила рокіровка - якщо король і одна з тур того ж кольору не рухалися з початку гри, то король і ця тура можуть в один хід одночасно перемінити положення (рокіруватися). При рокіровці король зрушується на 2 клітки в напрямку до тури, а тура ставиться на поле між початковою й кінцевою позицією короля. Рокіровка неможлива, якщо король або відповідна тура вже ходили. Рокіровка тимчасово неможлива, якщо поле, яке він повинен перетнути, або поле, яке він повинен зайняти, перебуває під ударом однієї з фігур супротивника, або якщо між рокируючим королем і турою перебуває яка-небудь фігура. Рокіровка вважається ходом короля, а не тури. узяття на проході - коли пішак робить свій перший хід на дві клітки, через поле, що перебуває під ударом пішака супротивника, те відповідним ходом вона може бути взята цим пішаком супротивника. пішак, що б'є, при цьому узятті ходить на поле за пішаком, що ходив ( тобто так, начебто та сходила не на два, а тільки на одне поле, приклад див. на діаграмі). Узяття на проході припустиме тільки безпосередньо у відповідь на "довгий" хід пішака, що береться, на наступних ходах воно вже не дозволене.

Слайд 13

Слайд 14

Король, що перебуває на битому полі, називається під шахом. Зробити хід, після якого король супротивника виявляється під шахом, значить дати шах королю супротивника (або оголосити шах). Заборонено підставляти свого короля під шах (робити їм хід на бите поле, а також робити хід іншою фігурою, у результаті якого король виявляється під ударом фігури супротивника) і залишати короля під шахом (якщо король перебуває під шахом, те дозволені лише ходи, що усувають шах). Усунути шах можна трьома способами:побити фігуру, під боєм якої перебуває король (неможливо, якщо шахуют дві фігури одночасно), закритися від шаха власною фігурою (неможливо, якщо шахує кінь, або шахують дві фігури одночасно), відійти королем на не бите поле. Якщо король гравця перебуває під шахом і гравець не має жодного ходу, що дозволяє усунути цей шах, така ситуація називається мат. Ціль гри й полягає в тому, щоб поставити мат королю супротивника. Якщо гравець при своїй черзі ходу не має можливості зробити жодного ходу за правилами, але король гравця неперебуває під шахом, така ситуація називається пат.

Слайд 15

Виграш фіксується в наступних випадках: 1)На дошці поставлений мат. Гравець, що поставив мат королю супротивника, виграє. 2)Один із гравців здався. Гравець, що розв'язав, що подальший опір безглуздий, може здатися в будь-який момент. Його супротивник оголошується переможцем. В офіційних змаганнях у більшості випадків гравці не доводять гру домату, а здаються, коли їх позиція стає безнадійною; затягування явне програної партії вважається проявомнеповаги до суперника Один із гравців прострочив час. Його супротивник оголошується переможцем, якщо при цьому в нього формально досить матеріалу, щоб поставити мат  3)Технічна перемога - присуджується в офіційному турнірі гравцеві, якщо його супротивник не з'явився на партію протягом певного правилами турніру часу, або перервав партію (почав партію, але відмовився її продовжувати). Також технічна перемога може бути присуджена за незіграну гру в тому випадку, якщо гравцеві в даному турові з якої-небудь причини не перебуває суперника й правила проведення турніру спеціально обмовляють даний випадок (наприклад, якщо суперник, з яким повинна була проводитися партія, вибув з турніру, або при непарній кількості гравців у турнірі по швейцарській системі).

Слайд 16

Нічия фіксується в наступних випадках: 1) Пат - положення в шаховій партії, при якjve сторона, що має право ходу, не може ним скористатися, тому що всі її фігури й пішака не мають змоги зробити хід, причому король не перебуває під шахом. 2) Гравці погодилися на нічию, тобто один із гравців при своєму ході запропонував нічию, інший її прийняв. Для пропозиції нічиєї досить сказати "нічия". Якщо супротивник робить хід, не відповівши на пропозицію нічиєї, воновважається відкинутим. З недавніх пор на деяких турнірах застосовуються так звані "Софійські правила", що обмежують можливість угоди гравців на нічию. 3)Ні в однієї зі сторін немає мінімально необхідної для мату кількості фігур (наприклад, на дошці залишилися тільки королі й одна легка фігура). 4) Троєкратне повторення однієї й тієї ж позиції (не обов'язково протягом трьох ходів підряд), причому в поняття позиції тут входить розташування фігур, черговість ходу й можливі ходи (у тому числі право на рокіровку й узяття на проході для кожної сторони). Для фіксації нічиєї гравець, що помітив троєкратне повторення позиції, повинен звернутися до судді. 5) Обидві сторони зробили 50 останніх ходів без узяття й без ходу пішаком. Як і в попередньому випадку, нічия фіксується на вимогу кожного із гравців.

Слайд 17

Нарахування очок ЗАЛЕЖНО від підсумку гравець одержує наступну кількість очок: Виграш - 1 очко; Нічия - ½ очка; Програш - 0 очка. У деяких змаганнях очки нараховуються по інших системах, наприклад, ”футбольної” 3 за виграш 1 за нічию та 0 за програш У турнірах, де всі гравці (команди) відіграють рівне число партій, переможець визначається по кількості набраних очок у партіях або мікро-матчах (у випадку рівності застосовуються різні коефіцієнти

Слайд 18

Теорія виділяє  три етапи шахової партії: дебют, міттельшпіль і ендшпіль.

Слайд 19

Дебют - початкова стадія партії, що триває перші 10-15 ходів. У дебюті основним завданням гравців є мобі-лізація власних сил, підготовка до безпосереднього зіткнення із супротивником і початок такого зіткнення. Дебютна стадія гри найбільше добре вивчена в теорії, існує об'ємна класифікація дебютов, напрацьовані рекомендації з оптимальних дій у тих або інших варіантах, відсіяна велика кількість невдалих дебютних систем.

Слайд 20

Міттельшпіль - середина гри. Стадія, що починається після дебюту. Саме в ній звичайно  відбуваються основні події шахової партії (ситуації, коли виграш досягається ще в дебюті, дуже рідкісні). Характеризується більшою кількістю фігур на дошці, активним маневруванням, атаками й контратаками, суперництвом за ключові пункти, у першу чергу - за центр. Партія може завершитися вже в цій стадії, звичайно таке відбувається, коли одна зі сторін проводить успішну комбінацію. А якщо ні, то після узяття більшого числа фігур партія переходить в ендшпіль.

Слайд 21

Ендшпіль - заключна стадія гри. Характеризується невеликою кількістю фігур на дошці. В ендшпілі різко зростає роль пішаків і короля. Часто основною темою гри в ендшпілі стає проведення прохідних пішаків. Ендшпіль закінчується або перемогою однієї зі сторін, або досягненням положення, коли перемога в принципі неможлива. В останньому випадку полягає нічия.

Слайд 22

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Різне