Про реформування системи охорони здоров'я міста Дніпропетровська
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Про реформування системи охорони здоров'я міста Дніпропетровська Доповідає: Рудяк Олександр Опанасович, директор департаменту охорони здоров'я Дніпропетровської міської ради
Президент України Комітет з економічних реформ Програма економічних реформ на 2010 – 2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» Київ, 2010 Президент України Комітет з економічних реформ Київ
Оргструктура проекту Керівництво модулем Висування та обговорення гіпотез Дослідження та аналіз
Мета реформи системи охорони здоров'я в Україні: Поліпшення здоров'я населення, забезпечення рівного й справедливого доступу усіх громадян до медичних послуг належної якості 17 лютого 2010 року Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову № 208 “ Деякі питання удосконалення системи охорони здоров'я ”
Первинна допомога Первинна медична допомога - вид медичної допомоги, що надається в амбулаторних умовах або за місцем проживання (перебування) пацієнта лікарем загальної практики сімейним лікарем і передбачає надання консультації, проведення діагностики та лікування найбільш поширених хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів, здійснення профілактичних заходів; направлення відповідно до медичних показань пацієнта, який не потребує екстреної медичної допомоги, для надання йому вторинної (спеціалізованої) або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги* *Основи законодавства України про охорону здоров'я від 19 листопада 1992 р. № 2801-ХІІ ФАПи Фельдшерські пункти Амбулаторії загальної практики Медичні пункти Медичні кабінети Структурні підрозділи, в залежності від чисельності населення
Вторинна допомога Вторинна (спеціалізована) медична допомога - вид медичної допомоги, що надається в амбулаторних або стаціонарних умовах в плановому порядку або екстрених випадках і передбачає надання консультації, проведення діагностики, лікування, реабілітацію та профілактику хвороб, травм, отруєнь, патологічних і фізіологічних (при вагітності та пологах) станів.* Госпітальний округ - організаційно - функціональне об'єднання закладів охорони здоров'я, які задовольняють потребу населення однієї або кількох адміністративно-територіальних одиниць регіону у вторинній (високоспеціалізованій) медичній допомозі. * *Основи законодавства України про охорону здоров'я від 19 листопада 1992 р. № 2801-ХІІ Багатопрофільні лікарні інтенсивного лікування Лікарні відновного лікування Лікарні планового лікування Хоспіси Спеціалізовані медичні центри Консультативно-діагностичні підрозділи лікарні Консультативно-діагностичні центри Критерії визначення закладів охорони здоров'я та їх типи визначаються МОЗ
Третинна (високоспеціалізована) допомога Третинна (високоспеціалізована) медична допомога - вид медичної допомоги, що надається в амбулаторних або стаціонарних умовах в плановому порядку або екстрених випадках і передбачає надання консультації, проведення діагностики, лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних станів, ведення фізіологічних та патологічних станів (при вагітності та пологах) із застосуванням високотехнологічного обладнання та/або високоспеціалізованих медичних процедур високої складності; направлення пацієнта для надання вторинної (спеціалізованої) допомоги або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги з іншої спеціалізації. * * Основи законодавства України про охорону здоров'я від 19 листопада 1992 р. № 2801-ХІІ Високоспеціалізований багатопрофільний заклад Високоспеціалізований однопрофільний заклад
Екстрена допомога Екстрена медична допомога - вид медичної допомоги, що передбачає ряд організаційних, діагностичних та лікувальних заходів з надання своєчасної медичної допомоги пацієнтам та постраждалим, які перебувають у невідкладних станах. * * Основи законодавства України про охорону здоров'я від 19 листопада 1992 р. № 2801-ХІІ Відділення швидкої допомоги Станції та підстанції швидкої медичної допомоги Пункти тимчасового базування виїзних бригад Норматив прибуття бригад швидкої до пацієнта – 10 хвилин
Багатопрофільна лікарня інтенсивної допомоги хворим із гострими станами з консультативною поліклінікою Заклади для відновлювального лікування Хоспис Заклади медико-соціальної допомоги Г о с п і т а л ь н и й о к р у г № 2 Г о с п і т а л ь н и й о к р у г № 1 Госпітальний округ № 3 Заклади для проведения планового лікування МБКЛ № 4 МЛ № 22 МЛ № 5 МКЛ № 11 МКЛ № 2 МДКЛ № 6 МП № 3 МКЛ № 6 12 ТМО МДП № 1 МП № 4 МП № 2 МКЛ № 8 МПБ № 2 МЛ № 15 МКЛ № 16 МДКЛ № 5 МКЛ № 10 МПБ № 1 ДЛ № 2 МДКЛ № 3 КОШМД МКЛ № 7 МКЛ № 9 МДКЛ № 1 МП № 1 Центри первинної медико-санітарної допомоги МЛ № 20 Міські лікарні МКЛ № 19 МКЛ № 21 МСЧ-6 МКЛ № 18 Швидка медична допомога 342,5 тис.нас 337,9 тис.нас. 323,0 тис.нас. ЦРЛ Дн-ського р-ну МПБ № 3 Відділ.ГБ № 14 Проект госпітальних округів м. Дніпропетровська
Багатопрофільна лікарня інтенсивної допомоги хворим із гострими станами з консультативною поліклінікою Заклади для відновлювального лікування Хоспис Заклади медико-соціальної допомоги Госпітальний округ № 1 Госпітальний округ № 3 154,6 тис. нас. Госпітальний округ № 4 179,7 тис.нас. Госпітальний округ № 2 195,8 тис.нас. Госпітальний округ № 5 Заклади для проведения планового лікування МЛ № 4 МЛ № 22 МЛ № 5 МЛ № 11 МЛ № 2 МП № 5 ДЛ № 6 МП № 3 МЛ № 6 12 ТМО МДП № 1 МП № 4 МП № 2 МЛ № 8 МПБ № 2 МЛ № 15 МЛ № 16 ДЛ № 5 МЛ № 10 МПБ № 1 МП № 6 ДЛ № 2 ДЛ № 3 КОШМД МЛ № 7 МЛ № 9 ДЛ № 1 МП № 1 МЛ № 3 Центри первинної медико-санітарної допомоги МЛ № 20 Міські лікарні МЛ № 19 МЛ № 21 МСЧ-6 МЛ № 18 Швидка медична допомога 288 тис.нас. 149,1 тис.нас. МП № 2 Проект госпітальних округів м. Дніпропетровська
Реорганізація медичної допомоги, створення госпітальних округів Місто обласного значення Район Район Район Багатопрофільна лікарня інтенсивної допомоги хворим з гострими станами з консультативною поліклінікою Заклади відновного лікування Хоспіс Заклади медико-соціальної допомоги Заклади для планового лікування Станція швидкої допомоги
Мета пілотного проекту реформування системи охорони здоров'я Апробація задекларованих підходів до реформування системи охорони здоров'я. Виявлення потенційних ризиків. Визначення кола заходів, що нейтралізують ці ризики до розгортання реформи на загальнонаціональному рівні.
Завдання Відпрацювання підходів до структурної реорганізації й оптимізації мережі закладів охорони здоров'я з урахуванням потреби населення в медичній допомозі. Формування оптимального медичного маршруту пацієнта. Відпрацювання нових підходів до фінансування закладів охорони здоров'я. Апробація механізмів матеріального стимулювання медичних працівників. Відпрацювання механізму контролю якості надання медичної допомоги. Підвищення рівня самостійності керівників охорони здоров'я в рішенні питань відносно: - фінансово-господарської діяльності; - формування штатного розкладу.
Умови проведення експерименту Координація й науково-методичний супровід експерименту. Взаємодія органів державної влади й органів місцевого самоврядування на всіх рівнях. Рішення питань відносно: - навчання й підготовки керівних кадрів; - перекваліфікації й працевлаштування медичних працівників. Проведення роз'яснювальної роботи серед медичної громадськості й населення. Моніторинг і оцінка результатів процесу реформування.
ЗАКОН УКРАЇНИ Про порядок проведення реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській,* Донецькій областях та місті Києві ___________________________________________________________________________________ Цей Закон визначає організаційні та правові засади реформування системи охорони здоров'я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві. Стаття 1. Реформування системи охорони здоров'я 1. Метою реалізації у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві пілотного проекту щодо реформування системи охорони здоров'я (далі - пілотний проект) є впровадження та відпрацювання нових організаційно-правових та фінансово - економічних механізмів, що спрямовані на підвищення ефективності та доступності медичного обслуговування населення і є необхідними для розвитку системи охорони здоров'я України. 2. Пілотний проект щодо реформування системи охорони здоров'я передбачає проведення протягом 2011-2014 років структурно-організаційної та функціональної перебудови системи медичного обслуговування у пілотних регіонах, що дасть змогу: підвищити рівень медичного обслуговування населення, розширити можливості щодо його доступності та якості; впровадити нові підходи щодо організації роботи закладів охорони здоров'я в пілотних регіонах та їх фінансового забезпечення; підвищити ефективність використання бюджетних коштів, передбачених для фінансового забезпечення системи охорони здоров'я у пілотних регіонах. Президент України В.ЯНУКОВИЧ м. Київ 7 липня 2011 року №3612-VI
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ НАКАЗ м. Київ 29.06.2011 №384 Про затвердження Примірного статуту Центру первинної медико-санітарної допомоги Відповідно до Загальнодержавної програми розвитку первинної медико-санітарної допомоги на засадах сімейної медицини на період до 2011 року, затвердженої Законом України від 22.01.2010 № 1841- VI, на виконання Указу Президента України від 27.04.2011 № 504/2011 «Про Національний план дій на 2011 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» та постанови Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 № 208 «Деякі питання удосконалення системи охорони здоров'я», з метою нормативного забезпечення розвитку первинної медико-санітарної допомоги НАКАЗУЮ: 1. Затвердити Примірний статут центру первинної медико-санітарної допомоги, що додається. 2. Міністру охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь (головних управлінь) охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити виконання цього наказу. 3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Толстанова О.К. Міністр О.В. Аніщенко
Заходи для створення центрів ПМСД Оприлюднення проекту рішення сесії відповідної ради відповідно до Закону України “ Про доступ до публічної інформації ” (Міські, районні ради) Прийняття рішення місцевої (міської, районної) ради одночасно про: створення Центрів ПМСД як юридичних осіб із структурними підрозділами – амбулаторіями в містах та амбулаторіями ЗПСМ, ФАПами, ФП, медичними пунктами в районах; затвердження структури; затвердження статуту; передачу майна (рухомого та нерухомого) створеним Центрам ПМСД; призначення керівників Центрів ПМСД на контрактній основі; надання в оренду приміщень на базі ПМСД (їх структурних підрозділів), для пунктів базування виїзних бригад екстреної медичної допомоги, вартістю 1 грн. (Міські, районні ради) Призначений керівник Центру ПМСД здійснює заходи щодо: державної реєстрації юридичної особи; отримання права власності нерухомого майна (БТІ), отримання актів постійного землекористування; виготовлення печаток, штампів; реєстрації Центру ПМСД в усіх фондах, органах податкової служби тощо; відкриття рахунків в органах державного казначейства України; оформлення ліцензій та дозвільних документів; розробки та подання на затвердження штатного розпису Центру ПМСД головному розпоряднику коштів (РДА, міськвиконкоми, органи охорони здоров'я); положень, посадових інструкцій тощо; Прийняття працівників а Центр ПМСД за переведенням з відповідних лікувально-профілактичних закладів. (керівник Центру ПМСД) Не пізніше, ніж за 20 робочих днів до дати їх розгляду До 15.09.2011 До 10.10.2011
Амбулаторії загальної практики – сімейної медицини ЦПМСД № 5 Бр.Трофімових,111 ЦПМСД № 9, Пров.Фестивальний,1 ЦПМСД № 10, вул.20-річчя Перемоги,12 ЦПМСД № 2 вул.Г.Сталінграду,19 ЦПМСД № 1 вул.Столярова,12 ЦПМСД № 7 Краснопільска,6б ЦПМСД № 8, С.Ковалевської,53а Центр первинної медико-санітарної допомоги ЦПМСД № 3, вул.Панікахи, 53 ЦПМСД № 4, вул.Ломана,4 ЦПМСД № 6, вул.Щербаня,1 ЦПМСД №12, Червоноармійська, 12 ЦПМСД № 11, вул.Висоцького, 2а Центри первинної медико-санітарної допомоги з амбулаторіями сімейної медицини м. Дніпропетровська
ЦПМСД № 5 Бр.Трофімових,111 ЦПМСД № 9, Пров.Фестивальний,1 ЦПМСД № 10, вул.20-річчя Перемоги,12 ЦПМСД № 2 вул.Г.Сталінграду,19 ЦПМСД № 1 вул.Столярова,12 ЦПМСД № 7 Краснопільска,6б ЦПМСД № 8, С.Ковалевської,53а Центр первинної медико-санітарної допомоги ЦПМСД № 3, вул.Панікахи, 53 ЦПМСД № 4, вул.Ломана,4 ЦПМСД № 6, вул.Щербаня,1 ЦПМСД №12, Червоноармійська, 12 ЦПМСД № 11, вул. Висоцького, 2а Центри первинної медико-санітарної допомоги м. Дніпропетровська
Амбулаторія загальної практики – сімейної медицини Мережа амбулаторій сімейної медицини м. Дніпропетровська
Структура організаційно - управлінських взаємозв'язків надання первинної медико - санітарної допомоги
Мета та предмет діяльності центру ПМСД організаційно-методичне керівництво та координація діяльності структурних підрозділів Центру на території з питань надання населенню доступної, своєчасної, якісної та ефективної ПМСД допомоги організація надання ПМСД, у тому числі невідкладної, у визначеному законодавством порядку проведення профілактичних щеплень забезпечення права громадян на вільний вибір лікаря, що надає ПСМД (лікаря загальної практики – сімейного лікаря, дільничного терапевта, дільничного педіатра), у визначеному законодавством порядку планування, організація, участь та контроль за проведенням профілактичних оглядів та диспансеризації населення забезпечення дотримання наступності та послідовності у наданні медичних послуг населенню із закладами охорони здоров’я та установами, що надають вторинну, третинну та екстрену медичну допомогу (медичний маршрут пацієнта) організація відбору та спрямування хворих на консультацію та лікування до закладів охорони здоров’я а також відбору хворих на санаторне-курортне лікування та реабілітацію у визначеному законодавством порядку забезпечення дотримання стандартів та уніфікованих клінічних протоколів медичної допомоги організація стаціонарозамінних форм надання медичної допомоги
Мета та предмет діяльності центру ПМСД проведення експертизи тимчасової непрацездатності та контролю за видачею листків непрацездатності направлення на МСЕК осіб із стійкою втратою працездатності участь у проведенні інформаційної та освітньо-роз'яснювальної роботи серед населення щодо формування здорового способу життя організація пільгового забезпечення лікарськими засобами населення проведення заходів з попередження і своєчасного виявлення захворювань координація впровадження та контроль за виконанням місцевих програм та заходів з питань удосконалення надання ПМСД проведення спільно з санітарно-епідеміологічною службою профілактичних та протиепідемічних заходів вивчення, аналіз і прогнозування показників стану здоров'я населення та участь у розробці заходів, спрямованих на збереження і покращення здоров’я населення забезпечення підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників Центру зберігання, перевезення, придбання, пересилання, відпуск, знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів Центр може бути клінічною базою вищих медичних навчальних закладів усіх рівнів акредитації та закладів післядипломної освіти
Сімейний лікар лікує всю родину і знає сімейну історію захворювань. Він спостерігає пацієнта протягом всього життя, завдяки чому він може виявити серйозні захворювання на ранніх стадіях та своєчасно призначити лікування або направити пацієнта до профільного спеціаліста Сімейна медицина спрямована на збереження здоров'я, профілактику захворювань та популяризацію здорового способу життя
Закладів – 18 Підрозділів – 25 Дільниць – 83 Закріплено населення – 144 769 осіб Кількість населення на 1 дільниці – 1 744 особи
Сімейна медицина – здоров'я кожної родини Сімейна медицина дозволить підвищити якість медичних послуг та ефективно використовувати бюджетні кошти для покращення всієї системи охорони здоров'я. Робота сімейних лікарів забезпечить якісну та кваліфіковану медичну допомогу мешканцям всіх населених пунктів. Завдяки впровадженню сімейної медицини підвищиться якість надання медичних послуг; зменшаться черги на прийом до вузьких спеціалістів, а сімейний лікар зможе приділити достатньо часу та уваги кожному пацієнту.
Сімейний лікар Здійснює регулярний нагляд за станом здоров'я пацієнтів (всієї родини); Надає первинну багатопрофільну медичну допомогу; Консультує пацієнтів, підбирає оптимальний спосіб лікування та контролює виконання призначених процедур; При необхідності організовує консультації вузьких спеціалістів та лабораторні дослідження; Організовує профілактичні щеплення; Займається профілактикою сезонних та спадкових захворювань.
Відокремлення “ швидкої ” та “ невідкладної ” медичної допомоги Таким чином, “ швидка “ зможе сконцентруватися на викликах до пацієнтів, які знаходяться в критичному стані. Медичний персонал “швидкої “ допомоги буде націлений на швидкий приїзд до хворого або постраждалого, проведення інтенсивної терапії та реанімаційних заходів. Викликати службу “ швидкої “ допомоги можна буде за телефоном “ 103 “ В цей же час робота “ невідкладної ” допомоги, спрямована на підвищення ефективності надання громадянам первинної медико-санітарної допомоги при загостренні хронічних захворювань, виконанні планових ін'єкцій, буде виконуватись викликаним додому спеціалістом (лікарем або медсестрою), забезпеченим санітарним транспортом. Викликати “ невідкладну “ допомогу можна за номером регістратури найближчого ЦПМСД Служба “ швидкої “ допомоги “103” сьогодні в 60 % виконує не свої функції (перевозить лікарів-консультантів, проводить планові ін'єкції, виїжджає при незначному погіршенні самопочуття або просто вимірює тиск). Тому у випадках, коли необхідна дійсно екстрена допомога, її доводиться чекати тривалий час. Розподіл викликів на “ швидку ” та “ невідкладну “ допомогу і спрямовано на розв'язання цієї проблеми. В результаті відокремлення буде забезпечено: прискорення роботи “ швидкої “ допомоги: Приїзд на виклик через 10 хвилин в місті, 20 хвилин – в селі оперативне надання невідкладної допомоги кваліфікованими спеціалістами первинної медико-санітарної допомоги Завдяки відокремленню кожна служба буде виконувати свою роботу: “ невідкладна “ допомога – виїжджати на виклики, що не потребують термінового медичного втручання, а “ швидка “ медична допомога займеться важкими випадками, які загрожують життю пацієнта.
Схожі презентації
Категорії