Особливості творчості та креативності
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
План: 1. Творчість – це…Скажіть самі! 2. Із креативністю розберемося! 3. А різниця? Зрозуміємо(хоча й невеличка)
Творчість - це діяльність людини, яка створює щось нове. Творчі здібності - це здатність дивуватися і пізнавати; - уміння знаходити рішення в нестандартних ситуаціях; - націленість на відкриття нового; - здатність до глибокого усвідомлення свого досвіду. Е. Фромм
Два види творчості : 1) творчість, що базується на таланті; 2) творчість, що утворюється внаслідок самореалізації.
ОСНОВНІ ПОКАЗНИКИ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ : Допитливість - здатність дивуватися, цікавість і відкритість до всього нового. Точність - здатність удосконалювати йди надавати закінчений вигляд свого творчого продукту. Сміливість - здатність приймати рішення в ситуації невизначеності, не лякатися власних висновків і доводити їх до кінця, ризикуючи особистим успіхом та репутацією. Швидкість думки – кількість ідей, що виникають за певний проміжок часу Гнучкість думки - здатність швидко переключатися з однієї ідеї на іншу, бачити, що інформацію, отриману в одному контексті, можна використати в іншому. Оригінальність - здатність до генерації ідей, що відрізняються від загальноприйнятих, парадоксальних, несподіваних рішень. Вона пов'язана з цілісним баченням усіх зв'язків і залежностей, непомітних при послідовному логічному аналізі.
Творчість важлива - для суспільства (продукт творчості); - для розвитку особистості (цінні емоції, які виникають під час процесу творчості) .
Народження креативу Креативність – це здатність до продукування принципово нових ідей. Креативність – це створення зв'язку між речами. Креативна людина – та, яка може поєднати частинки свого чи чужого досвіду й створити щось нове. Чужа ідея Чужа ідея МОЯ ІДЕЯ
Відмінність між творчістю й креативністю Творчість: вільна від конкретної прагматичної мети спонтанна мотиви визначаються натхненням автора і традицією, у яку він включений оцінюється та інтерпретується критиками тільки як постфактум Креативність: певний алгоритм дій орієнтація на прагматичні параметри орієнтація на цільову аудиторію вимоги до «рецептури»
Обрамлення креативності Певною мірою вона схожа з процесом, коли картина пишеться під певну раму з наперед призначеним місцем у наперед відомому музеї
- учитель не несе готову інформацію, а допомагає учням відкрити знання; - знання формуються шляхом колективних міркувань на основі досвіду дітей; - створення атмосфери, в якій народжується нова думка, розвивається інтуїція, здогадка. Створення на уроці атмосфери творчості й креативності:
Методи для розвитку креативності: - метод мозкової атаки; - метод гірлянд запитань; - метод придумування; - метод «Якби..»; - метод конструювання загадки; - створення вінегрету ідей; - казка навиворіт.
Що заважає розвитку креативності? Невпевненість Страх осуду нової думки Розкріпачивши свою свідомість, дитина вже не боїться насмішки чи поганої оцінки, тому ідеї пропонує активніше
На уроці завдання вчителя НЕ А Розповісти організувати спільний Пояснити пошук розв’язання показати проблеми Озвучувати Допомагати учням власні ідеї у вираженні їх ідей
Два шляхи побудови творів: Уява – мислення – думка – СЛОВО (творчий шлях) СЛОВО – думка – мислення – уява (репродуктивний шлях)
Справжнє читання – це співпереживання В.Сухомлинський Шлях творчого осмислення художнього слова: СЛОВО – почуття – переживання – думка – мислення – уява
Одного разу учень спитав у Майстра: - Скажи, чи довго ще чекати змін на краще? - Якщо лише чекати, то довго…
Можливості для прояву креативності – знання (чим більше знань, тим частіше дитина мислить неординарно); – упевненість (віра в те, що кожен здатний генерувати цінні ідеї); – відкритість мислення (готовність альтернативно мислити); – емоційна сила (здатність керувати своїм емоційним станом); – незалежність (спроможність висловлювати власні думки); – здатність до гри (відчуття задоволення від нових ідей, образів); – здатність до співпереживання (уміння відчувати емоційний стан інших); – самоаналіз (оцінка своїх дій); – самонавчання (здатність саморозвиватися й самовдосконалюватися).
Горіть яскраво, і діти стануть креативними!!! Правила-поради: творче мислення розвивайте всебічним аналізом проблем, частіше практикуйте творчі завдання; слід частіше показувати учням перспективи їхнього навчання; головне не предмет, а особистість, яку ви формуєте. Не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов’язаною з вивченням предмета; на виховання активності не шкодуйте ні часу, ні зусиль. Сьогоднішній активний учень – завтрашній активний член суспільства.
Схожі презентації
Категорії