Організація послуг з питного водопостачання та відведення у ФранціїДелегування функцій
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Організація послуг з питного водопостачання та відведення у Франції Делегування функцій Гійєм КАННЕВА Начальник дослідного відділу з питань послуг з водопостачання та водовідведення AgroParisTech, Інститут наук і галузей живої природи і довкілля, Монпельє, Франція Проект Твінінг *
Завдання Представити аналіз організаційної структури у галузі послуг з водопостачання та водовідведення Представити послуги з водопостачання та водовідведення у Франції Зосередити увагу на делегуванні функцій у галузі послуг з водопостачання *
Визначення Відповідальний орган: Установа, що відповідно до законодавства, відповідає за надання послуг у відповідному регіоні (= (місцевий) орган влади) Оператор: Об'єкт, що здійснює щоденні операції з надання послуг Служби з питань питної води: ряд установ та заходів, що уможливлюють видобуток, очистку, зберігання та розповсюдження (або надання) питної води Служби з питань стічних вод: ряд установ та заходів, що уможливлюють збір, очистку та скид стічних вод Відповідно до стандартів ISO 24510 *
Організація Інтеграція Участь приватного сектору Аналіз організаційної структури Відшкодування витрат виробництва *
Організація 3 рівні: Загальне (державне) регулювання (якість води, загальне економічне управління тощо) Управління комунал. послугами = органи влади (центральні або місцеві) Організація оператора *
Інтеграція служб 2 види інтеграції Регулятор Оператор Впливає на вид взаємодії між заходами *
Участь приватного оператора та відшкодування витрат виробництва Участь приват. сектору Держ. управл, повністю Експлуатац + Тех.обслуговув. Робота з клієнтами Управл. активами Володіння активами Англія Франція, частково Нідерланди *
Адміністративно-територіальний устрій Франції 22 регіони ~550 000 км² 100 ‘департаментів’ (+ 4 заморських) понад 36 000 насел. пунктів *
Організація послуг Органи місцевої влади відповідають за надання послуг з водопостачання та водовідведення Постачальники послуг можуть об'єднуватися у міжміські об'єднання для надання послуг Послуги з водопостачання та послуги з водовідведення є різними видами комунальних послуг * OpT - = intermunicipal unions
Послуги з водовідведення у Франції 2 види послуг із водовідведення: - Централізовані: збір та очистка стічних вод через громадську мережу водовідведення із обов'язковим приєднанням до неї Індивідуальні: нецентралізований збір та очистка (вигрібні ями) з обов'язковими перевірками *
Роль органів місцевої влади Власник основних фондів Встановлення якості послуг і тарифів Вибір способу управління *
Роль інших Нагляд за якістю питної води: МОЗ та його місцеві управління Скид стічних вод та водозабір: Мін.охорони довкілля та його місцеві управління Економічний нагляд за роботою органів місцевої влади: Мінфін та його місцеві управління *
Роль французьких водних агенцій Програми у сфері водопостачання, фінансування планів дій Збір плати зі споживачів та забрудників (служб водопостачання, промисловості, с/г…) *
Організація Органи/установи у галузі водопостачання (2007) Більшість із таких об'єднань відповідають виключно за водопостачання. *
Організація Органи централізованого водовідведення (2007) 12млн. жителів у системі нецентралізов. водовідвед. Більшість із таких об'єднань відповідають виключно за водовідведення. *
‘промислові та комерційні’ комунальні послуги Основне правило: послуги з водопостачання та водовідведення повинні мати окремі та збалансовані бюджети Дохід == витрати (експлуатація/тех.обслуговування + інвестиції) *
Договори оренди Оператор відповідає за експлуатацію і тех.обслуговування, роботу із клієнтами (нові приєднання, виставлення рахунків, збір платежів…) Орган влади відповідає за інвестування в інфраструктуру (ремонт або створення нових об'єктів) Орган влади визначає частину тарифу для фінансування своїх інвестицій *
Рахунок за водокористування Подвійн.тариф: фіксов.+ пропорц.+ податки Блоки, які можуть бути збільшені або зменшені *
Дані за 2008 рік, млн. € Держава ПДВ 341 Фінансування послуг з питного водопостачання Загал. бюджет (місцев.влади) Регіони (бюджет регіонів) субсидії 255 56 Водні агенції Збори за водозабір 190 7 субсидії 283 Приєднані споживачі Приватні оператори Органи місцев.влади Держ.оператори рахунок 1551 рахунок 4216 Передача органам влади 602 6298 *
Приєднані споживачі Приватні оператори Водні агенції Органи місцев.влади Державні оператори Держава Загал. бюджет (місцев.влади) рахунок 1753 рахунок 2461 Передача органам влади 1093 ПДВ 305 субсидії Збори за забруднення довкілля 1506 Фінансування послуг із централізов.водовідведення 816 44 7 субсидії 957 6035 Дані за 2008 рік, млн. € Регіони (бюджет регіонів) *
Закон “Сапен”, що визначає особливості відбору при делегуванні функцій постачальника комунал. послуг від 23 січня 1993 Ситуація: видимість кризи у галузі делегування послуг з водопостачання Зміст: Обов'язков. тендер перед підписанням договору із оператором Заборона продовження дії договору без фінансових обґрунтувань Обґрунтований внесок за участь Перед проведенням тендеру - обговорення із комітетом споживачів Конкуренція для регулювання ринку *
Презентація раді звіту про вибір способу управління Обговорення із комітетом споживачів питань надання місцевих комунал.послуг Розгляд способу управління Обговорення складу тендерного комітету (ТК) Публікація оголошення про тендер Термін подачі заяв ТК відкриває заяви та оцінює їх ТК визначає список учасників, які можуть брати участь далі у тендері. Обраним заявникам надсилають тендерну документацію Термін подачі пропозицій. ТК відкриває пропозиції ТК аналізує пропозиції, складає звіт Голова ТК проводить переговори із одним або кількома учасниками. Голова ТК виносить раді пропозицію укласти договір із одним із учасників тендеру. Обговорення вибору. Підписання договору. Рішення про спосіб управління (оренда/концесія) Оголошення про тендер Прийом та оцінка заяв Прийом та відкриття пропозицій Аналіз пропозицій, проведення переговорів Вибір оператора 1 місяць 2 місяці 15 днів *
Закон “Мазо” (1995) обов'язковий річний звіт оператора Закон “Барньє” (1995) Обов'язків звіт відповідального органу (орган місцев.влади) Вступні збори скасовано Максимальна тривалість договору оренди – 20 років (за виключенням окремих випадків) Конкуренція для регулювання ринку *
Обов'язкове проведення тендеру, результати 1998-2004 90% тендерів вигравали попередні оператори. Середню тривалість договору зменшено до 12 років. На 30% усіх тендерів було надіслано одну пропозиції, понад 25% отримують більше двох пропозицій. Тарифи (у частині приватного оператора) було знижено у середньому на 15% - у містах, і на 8% у селах. Конкуренція для регулювання ринку * OpT - average si tu veux dire la durée moyenne
Економетричні дослідження показали (1998-2004): Тендер перед делегуванням У зв'язку з присутністю оператора на місцевому рівні У зв'язку з участю незалежного оператора У зв'язку з обсягом послуг Зміна оператора У зв'язку зі зменшенням тарифів у нового оператора, Свідчення інформаційної асиметрії (зміна обсягів, тривалість попереднього договору) Конкуренція для регулювання ринку *
Регулювання послуг у Франції. Завдання, які слід виконати Рівень конкуренції на ринку Можливість змінити спосіб управління Вплив на реорганізацію міських послуг з водопостачання Здатність невеликих служб стабільно управляти ресурсами та активами Зниження споживання та економічна збалансованість Помірні тарифи на воду для соціальних потреб Перспективи Надання послуг: багатовимірність *
На ці питання Закон про воду (2006) намагається дати регуляторні відповіді: Інвентаризація наприкінці дії договору Макс.значення умовно постійної частки тарифу Рахунки всім споживачам води (без виключень) Запровадження системи контролю за роботою служб за допомогою нового Бюро з водних питань (ONEMA ) “сонячне регулювання” Зміни *
Постановою 2007 року визначено список показників якості послуг(ПЯП), які мають обов'язково описати органи місцевої влади у своєму річному звіті. Оператор надає дані для обчислення ПЯП. Зміни *
Оператор Орган місцев.влади Договір про делегування функцій Інформація для річного звіту Споживач Коміт. споживачів. комунал. послуг Асистент Рахунок відповідно до вимог та інформацією про якість води RPQS із ПЯП Контрольний звіт Звітність: Інформація за конкретним запитом Хартія споживачів Договір Повноваження депутата Договірні відносини Управління делегованими послугами – Розповсюдження інформації *
Збір даних Орган місцев.влади Місцева держ. адміністрація Статус даних відсутня Введ.даних Очікув. на перевірку Первірка Перевірено Опубліковано *
Приєднані користувачі Приватні оператори Водні агенції Органи місцев.влади Держ.оператори Держава Загал. бюджет Департаменти Регіони рахунок 1422 рахунок 1951 Передача до органів влади 623 ПДВ 252 сибсидії Збір за забруднення довкілля 1210 Централізоване водовідведення 326 44 5 субсидії 1027 97 4 835 Дані за 2006 рік, мнл. € *
Схожі презентації
Категорії