Міжнародне порівняльне дослідження якості природно-математичної освіти
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
TIMSS Міжнародне порівняльне дослідження якості природничо-математичної освіти Матеріали виступу Олени Андріївни Олексюк, методиста НМЦ природничо-математичної освіти ІППО КМПУ імені Б.Д. Грінченка на міській конференції 27 серпня 2009 р.
Інформація про дослідження TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Studies - тенденції у міжнародній математичній та природничій освіті) найбільш масштабний проект у галузі освіти, спрямований на вивчення досвіду країн світу з метою вдосконалення національних систем навчання математики та природничих дисциплін (www.timss.org) Дослідження TIMSS уперше було проведено в 1995 році і з того часу проводиться кожних 4 роки – в 1999, 2003, 2007 р.р. (наступне проведення заплановане в 2011 р.) *
Інформація про дослідження Цілі та завдання Оцінити якість математичної та природничої освіти учнів 4-х та 8-х класів Виявити динаміку результатів (1995, 1999, 2003, 2007 р.р.) Виявити фактори, що дозволяють пояснити відмінність у результатах *
Учасники дослідження TIMSS Уперше - у 1995 році – 41 країна світу (у паралелях 3-х, 4-х, 7-х, 8-х та випускних класах середньої школи) У 1999 році – 38 країн (тільки у 8-х класах) У 2003 році – 49 країн світу ( у 4-х та 8-х класах) У 2007 році 60 країн (у 4-х, 8,-х та випускних класах) *
Країни-учасники TIMSS 2007 Австрія Австралія Алжир Альберта (Канада) Англія Баски (Іспанія) Бахрейн Болгарія Боснія і Герцеговина Ботсвана Британська Колумбія (Канада) Вірменія Гана Голландія Гондурас Гонконг Грузія Данія Джібуті Ізраїль Індонезія Іран Італія Кіпр Казахстан Катар Квебек (Канада) Колумбія Кувейт Ліван Латвія Литва Малайзія Мальта Марокко Молдова Монголія Німеччина Нова Зеландія Норвегія Оман Онтаріо (Канада) Південна Корея Палестина Росія Румунія Сінгапур США Сальвадор Саудівська Аравія Сербія Сирія Словацька республіка Словенія Таїланд Тайпей Туніс Туреччина Угорщина Україна Чеська республіка Швеція Шотландія Єгипет Ємен Японія *
Інструментарій дослідження Тести навчальних досягнень Анкети (для учнів, учителів, адміністрації ЗНЗ, експертів у галузі освіти, спостерігачів за якістю дослідження) *
Інструментарій дослідження Методичне забезпечення - керівництво для: національних координаторів дослідження з організації та проведення дослідження, формування вибірки, шкільних координаторів, адміністраторів з проведення тестування, перевірки завдань з відкритими відповідями, з введення даних тощо *
Інструментарій дослідження Тести навчальних досягнень Міжнародні тести розроблялись на основі таких принципів: Адекватне охоплення змісту, що перевіряється, та видів навчально-пізнавальної діяльності Максимальна відповідність змісту тестів до змісту навчального матеріалу, що вивчається у більшості країн-учасниць Забезпечення зв'язку між змістом тестів 1995, 1999, 2003, 2007 р.р. *
Інструментарій дослідження Тести навчальних досягнень Міжнародні тести розроблялись на основі таких принципів: Значимість змісту, що перевіряється, з точки зору розвитку математичної та природничої освіти Відповідність віковим особливостям учнів, для яких розроблявся тест Відповідність до вимог, що пред'являються до масових досліджень *
Інструментарій дослідження Тестові зошити До кожного варіанту тестового зошита включено завдання і з математики, і з природничих наук (50% на 50%) - 56-67 завдань для учнів 4-х класів - 70-83 завдань для учнів 8-х класів У кожному варіанті тестового зошита представлені завдання різного типу: з вибором відповіді, з короткою та розгорнутою відповіддю, практичні завдання *
Інструментарій дослідження Час виконання роботи На виконання тесту відводиться: 72 хвилини (2 частини роботи по 36 хвилин з перервою) для учнів 4–го класу 90 хвилин (2 частини по 45 хвилин з перервою) для учнів 8–го класу *
Інструментарій дослідження Анкети Анкета учня (питання особистого і навчального характеру, особливості уроків математики і природничих наук, позашкільні звички, використання комп'ютера тощо) Анкета вчителя (освіта вчителя і підвищення кваліфікації, особливості викладання предметів, методика викладання тощо) Анкета адміністратора (шкільні ресурси, шкільна політика, що стосується викладання математики та природничих дисциплін) *
Найвищі середні показники з математики (8 клас) показали: Тайвань (Китай) (598 балів), Південна Корея (597 балів), Сінгапур (593 бали), Гонконг (572 бали), Японія (570 балів), (Угорщина (517 балів), Великобританія (513 балів), Росія (512 балів), США (508 балів) *
Результат України можна порівняти з результатами: Румунії (461 бал), Ізраїлю (463 бали), Болгарії (464 бали), Кіпру (461 бал), Норвегії (469 балів). Із 50 країн – учасниць Україна посіла 25 місце (462 бали) *
2. Садівник змішав 4,45 кілограмів насіння трави і 2,735 кілограмів насіння квітів, щоб засадити галявину. Скільки всього кілограмів насіння він отримав? *
6. У минулому році фабрика продала 1426 тон добрива. У цьому році продаж добрива зменшився на 15%. Скільки приблизно тонн добрива було продано цього року? A) 200; B) 300; C) 1000; D) 1600; E) 1700. *
7. У коробці лежать 36 однакових за розміром кульок синього, зеленого, червоного і жовтого кольору. Відомо, що вірогідність дістати синю кульку, не дивлячись у коробку, складає 4 9. Скільки синіх кульок у цій коробці? *
Моніторингові дослідження якості освіти Аналіз результатів школярів України у міжнародному порівняльному дослідженні TIMSS – 2007 і завдання розміщені в “Математичній газеті” № 6 2007 р.; Створення системи проведення моніторингових досліджень якості освіти (досвід роботи областей); Міжнародні порівняльні дослідження (TIMSS - 2011, PIRLS - 2011, PISA - 2012); *
Моніторингові дослідження якості освіти Проведення пілотного тестування TIMSS – 2011, PIRLS – 2011, березень-травень 2010 року; Проведення навчально-практичних семінарів для вчителів математики шкіл, що будуть брати участь у пілотному дослідженні; Проведення тренувального тестування для учнів, які будуть брати участь у пілотному дослідженні (2 варіанти на 45 хвилин). *
Схожі презентації
Категорії