"Методи пошуку нових ідей і рішень "
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Існує велика кількість методів пошуку нових ідей і рішень, які забезпечують ефективну творчу діяльність. Ці методи служать надійним та ефективним інструментом менеджменту. Знати ці методи або, принаймні, мати про них уявлення, зобов'язаний кожен менеджер. Наведемо короткий опис, особливості та сфери застосування деяких основних методів управління:
МЕТОД ФОКАЛЬНИХ ОБ'ЄКТІВ винайдений американським ученим Ч. Вайтингом. Об'єкт, який удосконалюють за допомогою цього методу, називають фокальним, оскільки його ставлять у центр уваги (фокус). Суть його ґрунтується на перенесенні ознак випадково вибраних об'єктів на фокальний об'єкт, унаслідок чого отримують незвичні поєднання, котрі дають змогу подолати психологічну інерцію.
Приклад методу фокальних ОБ'ЄКТІВ Наприклад, якщо вдосконалюваним (фокальним) об'єктом є олівець, а випадковим — тигр, то отримаємо сполучення на зразок «смугастий олівець», «хвостатий олівець» тощо. Розглядаючи ці сполучення і розвиваючи їх, іноді вдається знайти оригінальні ідеї (наприклад, «хвостатий олівець» утілюється в олівець — ручку з гнучким тримачем (хвостом) — досить відома конструкція).
М. ф. о. більше підходить у тих випадках, коли треба модернізувати, удосконалити вже існуючий об’єкт або подати нову ідею, певний напрям у розвитку технічної думки. Цей метод не дає стовідсоткового розв’язку певної конструкторської або винахідницької задачі. Слід відзначити, що важливим є не стільки результат, тобто те, що учні зможуть удосконалити чи створити, скільки сам процес пошуку. Учитель має стежити за тим, щоб учень зрозумів, як діє цей метод. Тут важливо привчити учня до оригінального нестандартного мислення, підсилити його здібності до фантазування, які було започатковано відповідним методом.
Схожі презентації
Категорії