Контракти на управління та лізинг
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
КОНТРАКТНІ ФОРМИ ДПП ТА ЇХНІ ОСОБЛИВОСТІ В УКРАЇНІ Черевиков Євген Леонідович Тренер cherevykov@gmail.com ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Визначальні фактори * Сформовано за даними експертів “Rebel Group” Л. Браама та Г. Енгельсмана ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Визначальні фактори * Сформовано за даними експертів “Rebel Group” Л. Браама та Г. Енгельсмана ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Головні можливості, ризики і додаткові ресурси ДПП Контракти на виконання робіт, надання послуг Головні можливості для впровадження ДПП зазвичай знаходяться у багатьох галузях економіки, у яких держава традиційно відіграє головну роль ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА Утилізація відходів Лікарні/ Школи/ В'язниці Виробництво енергії Водопостачання і водовідведення/ Централізоване теплопостачання Розвиток містобудування Шосе/ Дороги/ Стічні води Концесії у сфері авіації (аеропорти) Послуги громадського транспорту Технології/ Оборонні проекти Державне будівництво житла Платні автомагістралі/ Наземне метро/ Залізниці
Контракти на управління, виконання робіт та лізинг (Management and Lease Contracts) приватний партнер бере на себе управління об'єктом на певний час, власність та інвестиційні зобов’язання лишаються за державою. Концесії (Concessions) приватний партнер бере на себе управління державним об'єктом на певний час разом з інвестиційним ризиком. Нові проекти (Greenfield Projects) приватний партнер або спільне з державою підприємство будує та керує об’єктом протягом визначеного терміном контракту: - розробка, будівництво, фінансування, управління (DBFM(O)); - будівництво, лізинг, передача (Build, lease, and transfer (BLT)); - будівництво, управління, передача (Build, operate, and transfer (BOT)); - будівництво, володіння, передача (Build, own, and operate (BOO)); - комерційний проект (Merchant) – Приватний інвестор будує об’єкт на вільному ринку, де держава не дає гарантій повернення інвестицій. ТИПОЛОГІЯ ПРОЕКТІВ ППП ЗА КЛАСИФІКАЦІЄЮ СВІТОВОГО БАНКУ ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Відповідно до ст. 5, у рамках здійснення державно-приватного партнерства можуть укладатися договори про: концесію; спільну діяльність; розподіл продукції; інші договори. ТИПОЛОГІЯ ПРОЕКТІВ ДПП ЗГІДНО З ЗАКОНОМ УКРАЇНИ ПРО ДПП ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
1 – типовий контракт (DBFM, BOOT); 2 – пряма угода; 3 – кредитна угода; 4 – акціонерна угода; 5 – угода на надання продукту (послуги); 6 – контракт на будівництво; 7 – контракт на обслуговування. Стандартна схема проекту ППП ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Постанова КМУ від 16.02.2011 № 232 “Про затвердження методики виявлення ризиків, пов'язаних з державно-приватним партнерством, їх оцінки та визначення форми управління ними”; Постанова КМУ від 17.03.2011 № 279 “Про затвердження порядку надання державної підтримки здійсненню державно-приватного партнерства”; Постанова КМУ від 09.02.2011 № 81 “Про затвердження Порядку надання приватним партнером державному партнеру інформації про виконання договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства”; Постанова КМУ від 11.04.2011 № 384 “Деякі питання організації здійснення державно-приватного партнерства”, якою затверджено: 1. Порядок проведення конкурсу з визначення приватного партнера для здійснення державно-приватного партнерства щодо об'єктів державної, комунальної власності та об'єктів, які належать Автономній Республіці Крим. 2. Порядок проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства. Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27.02.2012 року №255, яким затверджено Методику проведення аналізу ефективності здійснення державно-приватного партнерства. Підзаконні акти, що урегульовують організаційні засади ініціювання та реалізації проекту ДПП в Україні ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Найнижчий тариф для споживачів – максимізує добробут споживачів (як правило, використовується для ППП у сферах та проектах, які вже функціонують, і коли не відбувається відчуження майна). Найнижча вартість будівництва або управління об’єктом чи послугами – максимізує виграші від підвищення ефективності, які можуть бути спрямовані на споживачів (що вимагає додаткових заходів). Найбільші обсяги інвестицій, максимальне покриття – з метою підвищення інвестицій у підприємство для субсидування споживачів за рахунок приватної сторони або при наявності позитивних зовнішніх ефектів, які не враховуються в інший, комерційний, спосіб (наприклад, суспільний ефект від розвитку інфраструктури). Потенційними проблемами є: негнучкість по відношенню до зміни ринкової ситуації (попиту); важко забезпечити виконання; можуть бути вкладені надмірні інвестиції. Найкоротша тривалість контракту з ППП. МОЖЛИВІ КРИТЕРІЇ ВІДБОРУ УЧАСНИКІВ ПРОЕКТІВ ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
1 – типовий контракт (DBFM, BOOT); 2 – пряма угода; 3 – кредитна угода; 4 – акціонерна угода; 5 – угода на надання продукту (послуги); 6 – контракт на будівництво; 7 – контракт на обслуговування Стандартна схема проекту ППП з базовим розподілом ризиків ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
(пунктирні лінії - прямий вплив, суцільні – опосередкований) ЗОНИ ВИНИКНЕННЯ РИЗИКІВ ПРОЕКТІВ ППП ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Фінансовий аналіз спрямований на визначення: ФІНАНСУВАННЯ ПРОЕКТІВ ППП ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Потребує таких вхідних даних: ФІНАНСОВА МОДЕЛЬ ПРОЕКТУ ППП ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Результати фінансового моделювання відображають: РЕЗУЛЬТАТИ ФІНАНСОВОГО МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЕКТУ ППП ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Поліпшення кредитної якості (заходи з поліпшення показників ризикованості та доходності) проекту може передбачати заходи трьох типів: ДЖЕРЕЛА ФІНАНСОВОЇ ПІДТРИМКИ ПРОЕКТУ ППП ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Інформація по проекту: Мета і сфера дії контракту: Спорудження і експлуатація змішаної високошвідкісної залізної пасажирської дороги по DBFMO контракту 45 км нових залізничних шляхів, в тому числі тунель, придатний для високошвідкісних поїздів Термін: 50 років Фінансові показники проекту: Вартість проекту: 1,17 млрд. євро Замовник: Міністерство громадських робіт (Франція і Іспанія) Концесіонери: TP Ferro: Dragados, ACS & Eiffage, CDC IXIS Figueras – Perpignan DBFMO ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Основні проблеми державного фінансового забезпечення реалізації інфраструктурних проектів на засадах ДПП в Україні: відсутність гарантій продовження терміну реалізації бюджетних програм на строк реалізації ДПП проекту через короткостроковий характер бюджетного планування; невизначеність методології надання бюджетної підтримки в рамках реалізації ДПП в Україні, невідповідність ідеології ДПП підходам до надання державних гарантій для реалізації проектів ДПП на місцевому рівні (платність гарантій, необхідність отримання зустрічних безвідзивних гарантій комерційних банків, неможливість залучення бюджетних коштів для часткового повернення кредиту тощо); обмежені можливості отримання місцевих запозичень та місцевих гарантій внаслідок введення граничної межі загального обсягу місцевого та гарантованого боргу як середньорічного індикативного прогнозного обсягу надходжень бюджету розвитку місцевих бюджетів (не вище 200 %, для м. Києва – 400 %). ПРОБЛЕМИ ФІНАНСОВОЇ ПІДТРИМКИ ПРОЕКТІВ ДПП В УКРАЇНІ ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Черевиков Євген Леонідович в. о. завідувача відділу управління економікою Інституту економіки та прогнозування НАН України E-mail: cherevykov@gmail.com ДЯКУЮ ЗА УВАГУ ! ПРОГРАМА РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНО- ПРИВАТНОГО ПАРТНЕРСТВА
Схожі презентації
Категорії