кеіс технологій
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Це використання конкретних випадків (ситуацій, історій, тексти яких називаються «кейсом») для спільного аналізу, обговорення або вироблення рішень .
Назва технології походить від латинського casus - заплутаний незвичайний випадок; а також від англійського case - портфель, валізку. Походження термінів відображає суть технології. Учні отримують від вчителя пакет документів (кейс), за допомогою яких або виявляють проблему та шляхи її вирішення, або виробляють варіанти виходу зі складної ситуації, коли проблема позначена.
Створення кейсу Спочатку треба відповісти на три питання: Для кого і навіщо пишеться кейс? Чому повинні навчитися діти? Які уроки вони отримають? Після цього процес створення кейсу буде мати вигляд:
1. знайомство з конкретним випадком; 2. пошук: оцінка інформації, отриманої з матеріалів завдання, і самостійно залученої; 3. обговорення: обговорення можливостей альтернативних рішень; 4. резолюція: знаходження рішення в групах; 5. диспут: окремі групи захищають своє рішення; 6. зіставлення підсумків: порівняння рішень, прийнятих у групах.
Дії вчителя 1. створення кейса або використання вже наявного; 2. розподіл учнів по малим групам (4-6 чоловік); 3. знайомство учнів з ситуацією, системою оцінювання рішень проблеми, термінами виконання завдань; 4. організація роботи учнів у малих групах, визначення доповідачів; 5. робота з кейсом; 6. організація презентації рішень в малих групах; 7. організація загальної дискусії; 8. узагальнююче виступ вчителя, його аналіз ситуації; 9. оцінювання учнів викладачем.
Друкований кейс (може мати графіки, таблиці, діаграми, ілюстрації, що робить його більш наглядным). Мультимедіа - кейс (найбільш популярний останнім часом, але залежить від технічного оснащення школи). Відео кейс (може містити фільм, аудіо і відео матеріали. Його мінус - обмежена можливість багаторазового перегляду, спотворення інформації і помилки).
Метод інцидентів Метод розбору ділової кореспонденції Ігрове проектування Ситуаційно-рольова гра Метод дискусії Кейс - стаді
Метод інцидентів Особливість цього методу в тому, що учень сам знаходить інформацію для прийняття рішення. «Дві білки знайшли горіх і засперечалися між собою. — Він мій,— сказала перша білка,— бо я його перша знайшла. — Ні, він мій,— кричала друга.— Я його підняла. Почула їх…» Питання: У чому полягає проблема? Які способи вирішення проблеми ви можете запропонувати?
Метод розбору ділової кореспонденції («баскетметод») Учні отримують від вчителя папки з описом ситуації; пакет документів, що допомагають знайти вихід із складного становища (можна включити документи, що не належать до даної проблеми, щоб учасники могли вибирати потрібну інформацію) і питання, які дозволяють знайти рішення. 1сітуація: «Мачуха з ранку до ночі примушує Попелюшку працювати. Нещасній дівчинці заборонено брати участь в іграх і забавах її сестер. Яка стаття Конвенції була б порушена, якби подібне відбувалося в наші дні? » 2 ситуація: Чи є Мауглі, що живе в лісі разом з дикими звірами, дитиною, чи має рівні з іншими права? 3 ситуація: Мауглі не вміє говорити людською мовою. Він може лише видавати нечленороздільні, з точки зору людей звуки. Чи мають право люди, що зловили його в лісі, замкнути його в клітці та поводитися з ним, як з твариною? 4 ситуація: Баба-Яга забирає братика Іванушку від сестриці Оленки за тридев'ять земель у тридесяте царство. Що було порушено?
Яке право порушене? Ким порушено? На які нормативні документи можна посилатися, захищаючи своє право? Що потрібно зробити для його відновлення? Хто зобов'язаний це зробити? Документи: «Загальна декларація прав людини», «Конвенція про права дитини», Конституція , Закон «Про освіту».
Ігрове проектування Ігрове проектування може включати проекти різного типу: дослідницький, пошуковий, творчий, аналітичний, прогностичний.
« У одного хлопчика були два солдатики: один скляний, інший олов'яний. Хлопчик любив грати обома солдатиками, але скляний йому подобався більше - він був зроблений з дуже красивого різнокольорового скла і завжди усміхався. Опівночі іграшки оживали. Виявляється, олов'яний солдат був злий і заздрісний, а скляний - добрий. Олов'яний солдат часто зло сміявся над скляним солдатиком. Він говорив, що скляний солдат дуже тендітний і не може бути корисний у справжньому бою. Одного разу олов'яний солдат задумав розбити скляного, щоб бути єдиним і коханим солдатиком хлопчика ...» Спробуй пояснити, як сталося, що скляний солдат залишився цілий і неушкоджений, а олов'яний поплатився за свою підступність.
Ситуаційно-рольова гра У вигляді інсценування створити перед аудиторією правдиву історичну, правову, соціально-психологічну ситуацію і потім дати можливість оцінити вчинки і поведінку учасників гри. Один з різновидів методу інсценування - рольова гра.
Метод дискуссії Дискусія - обмін думками по якомусь питанню відповідно до більш-менш визначеними правилами процедури. До інтенсивним технологіям навчання відносяться групові та міжгрупові дискусії.
Кейс -стаді Метод кейс-стаді передбачає: підготовлений в друкованому вигляді приклад кейса (можливий мультимедіа-кейс, відео-ситуація); самостійне вивчення і обговорення кейсу учнями; спільне обговорення кейса в аудиторії під керівництвом викладача; слідування принципу "процес обговорення важливіше самого рішення".
Існує 3 можливі стратегії поведінки вчителя впродовж работи з кейсом: Вчитель буде давати ключі до розгадки у формі додаткових питань або (додаткової) інформації; У певних умовах вчитель буде сам давати відповідь; Вчитель може нічого не робити, (залишатися мовчазним) поки хтось працює над проблемою.
Кейс-метод має великий виховний потенціал з позиції формування особистісних якостей: розвиток працьовитості; розвиток креативності; формуванні здатності до конкурентноспоможності; формуванні готовності взяти на себе відповідальності за результати власного аналізу ситуації і за роботу всієї групи; формуванні впевненості в собі; формуванні потреби в досягненні; розвиток вольових якостей, цілеспрямованості; формуванні навичок роботи в групі; формуванні навичок комунікативної культури; формуванні соціально активної і життєво компетентної особистості, здатної до саморозвитку, самовдосконаленню і самореалізації.
Застосування вчителем кейс-методу з одного боку стимулює індивідуальну активність учнів, формує позитивну мотивацію до навчання, зменшує «пасивних» і невпевнених у собі учнів, забезпечує високу ефективність навчання і розвитку майбутніх фахівців, формує певні особистісні якості і компетенції, а з другого дає можливість самому вчителю: самовдосконалюватись, по-іншому мислити й діяти та оновлювати власний творчий потенціал
Автор: Сєрова Світлана Володимирівна Вчитель 1 категорії Київської гімназії східних мов №1 Київ 2012
Схожі презентації
Категорії