Інтеграція у навчанні
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
“Усіма можливими засобами потрібно пробуджувати в дітей палке прагнення до знань” Я.-А. Коменський
Інтеграція - (лат.integer) повний, цілий. Об’єднання в єдине ціле раніше ізольованих частин, елементів, компонентів, що супроводжуються ускладненням і зміцненням зв'язків .
Під інтеграцією вбачають процеси становлення цілісності, взаємозв'язку, впливу понять і теорій з різних галузей знань про предмет, явище.
Мета інтегрованих уроків Формування в учнів цілісного світогляду про навколишній світ; активізація їхньої пізнавальної діяльності; підвищення якості засвоєння сприйнятого матеріалу; створення творчої атмосфери в колективі; виявлення в школярів здібностей та їх особливостей; формування навичок самостійної роботи з додатковою літературою, опорними словами, схемами; підвищення інтересу до матеріалу, що вивчається; ефективна реалізація розвивально-виховної функції навчання.
Підстави для впровадження інтегрованих уроків 1.Наявність інтегрованих процесів у всіх сферах людської діяльності. 2.Природна потреба молодших школярів цілісно пізнавати навколишній світ. 3.Створення сприятливих умов для реалізації особистісного навчання. 4.Необхідність усунення перевантаження учнів та дублювання навчального матеріалу. 5.Поглиблене всебічне вивчення конкретних предметів, фактів, явищ. 6.Зменшення кількості навчальних годин протягом тижня, вилучення їх для предметів розвивального циклу.
Інтегрований урок вимагає: 1. Професійної майстерності, творчості, натхнення та бажання вчителя. 2. Ретельної підготовки. 3. Особистісно орієнтованого спілку- вання з учнями. Необхідно, щоб даний урок був єдиним цілим, мав один “колір”, а не був схожим на ковдру, що зшита з клаптиків.
Підготовка до проведення інтегрованого уроку містить: аналіз програм; зіставлення матеріалу навчальних програм із предметів для виявлен- ня можливих варіантів побудови інтегрованих уроків; складання річного календарного планування;
Підготовка до проведення інтегрованого уроку: визначення мети (з кожного предмета окремо) та завдань уроку. вибір форм та методів реалізації навчального матеріалу; підбір дидактичного матеріалу; “конструювання” уроку (заняття), розподіл часу .
Структура інтегрованого уроку 1 етап - організаційний; 2 етап – ознайомлення з темою і метою (мотивація); 3 етап – актуалізація опорних знань з усіх предметів (вступна бесіда). Наступні етапи проводяться по- різному, залежно від теми й мети конкретного уроку.
Ідея інтегрованого навчання: Сприяти успішній реалізації нових освітніх завдань, визначених Державним стандартом початкової загальної освіти.
Шляхи реалізації даних завдань – це: 1. Інтегровані уроки. 2. Інтегровані заняття. 3. Бінарні уроки. 4. Уроки з міжпредметними зв'язками. 5. Тематичне навчання.
Інтеграція – це добре! Посилюється пізнавальний інтерес учнів, здійснюється всебічний розвиток особистості, яка прагне нетрадиційно розв’язувати різні сучасні проблеми. Різноманітні види діяльності дозволяють зняти стомлюваність, напругу Відбувається наступність від цілісного родинного виховання до цілісного навчання та виховання , що здійснюється викладанням дисциплін одним учителем. Зменшується кількість предметів , що дає можливість раціонально використовувати педагогічні кадри, особливо в малокомплектній школі.
Інтеграція – це добре! З’являється можливість показати учням світ у всьому його розмаїтті , що сприяє емоційному розвитку дітей, формує їх творче мислення. Школярі отримують системні знання. Це допомагає продемонструвати об’єкт із різних боків, розкрити взаємозв’язок явищ, інтенсивно формувати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати. Це важливо для формування світоглядних, людинознавчих, екологічних, комунікативних умінь і понять.
Інтеграція-це погано! Введення нових інтегрованих курсів ускладнює сприймання матеріалу дітьми. Учителі не мають чіткої системи методичних рекомендацій з цього питання. Відсутність спеціальної підготовки педагогів. Зменшується кількість предметів.
Вирішенням проблеми є : інтегровані уроки - це уроки , які об’єднують блоки знань із різних навчальних предметів, що за навчальним планом викладаються як окремі предмети; інтегровані курси - здійснюються за спеціальними програмами; інтегровані дні - це дні, в які зміст навчальних предметів найповніше інтегрується за змістом і дидактичною метою.
“ Змістовні , цілеспрямовані інтегровані уроки вносять у звичайний плин шкільного життя новизну, певною мірою знімають суворі кордони предметного викладання і допомагають дітям емоційно й системно сприймати деякі поняття, явища” О.Я. Савченко
Схожі презентації
Категорії