Інноваційні методи й форми навчання та вихованняу викладанні курсу “Християнська етика в українській культурі ”
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Інноваційні методи й форми навчання та виховання у викладанні курсу “Християнська етика в українській культурі ” НАУКОВО - МЕТОДИЧНИЙ ЦЕНТР УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ДЕСНЯНСЬКОГО РАЙОНУ м. КИЄВА Виступ методиста НМЦ Управління освіти Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації Г.І.Красікової (з досвіду роботи НМЦ Деснянського району) на міському науково-методичному семінарі “Курс «Християнська етика в українській культурі» в системі навчання і виховання ЗНЗ” 14 грудня 2011 року
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ НАВЧАННЯ принцип науковості принцип доступності принцип свідомості та активності принцип наочності принцип міцності знань принцип систематичності та послідовності принцип зв’язку теорії з практикою принцип єдності навчання та виховання принцип відповідності навчання віковим та індивідуальним особливостям учнів
ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ЕТАПИ УРОКУ І. Розминка ІІ. Мотивація __________________________________________________ Вправи “Здивуй”, “Лови помилку”, “Створи ланцюг”, мозковий штурм, робота над епіграфом уроку, переказ притчі, рольові ігри, дидактична гра.
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ асоціювання (гроно, асоціативний ряд) багаторівневе опитування створення проблемної ситуації аналіз історії, ситуації
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ V. ОСМИСЛЕННЯ ЗМІСТУ отримання інформації з елементами бесіди, з опорою на життєвий досвід учня формування позитивного ставлення до предмета взаємне навчання формування стійких переконань щодо правильності обраної моделі поведінки бажання та внутрішня потреба наслідувати зразки християнської моралі аналіз історій і ситуацій втілення в життя отриманих знань
Упровадження розминки як етапу уроку в системі інноваційної педагогічної діяльності Розминка – структурний елемент уроку (етап), що замінює організаційний момент, сприяє підготовці учнів до сприйняття матеріалу, позитивно налаштовує на роботу, створює сприятливий психоемоційний клімат на уроці.
ФУНКЦІЇ РОЗМИНОК розвиток логічного мислення розвиток пізнавального інтересу розвиток уяви, пам’яті розвиток критичного мислення розвиток інтелекту розвиток екологічної культури актуалізація опорних знань мотивація навчання відновлення психологічної рівноваги формування навичок спілкування створення проблемної ситуації створення ситуації успіху
“ Переключення на різні кола уваги ” Прислухайтесь до свого серцебиття, закрийте очі ( внутрішнє коло уваги). Відкрийте очі, озирніться довкола ( середнє коло). Розгляньте свої долоні (мале коло). Закрийте очі. Уявіть себе парашутистом під хмарою (велике коло). Уявіть пролісок, що пробивається з-під снігу (мале коло). Відкрийте очі.
КОЛЬОРОПИС Червоний – радісний, захоплений. Оранжевий – радісний, теплий. Жовтий – світлий, приємний. Зелений – спокійний, врівноважений. Синій – незадовільний, сумний. Фіолетовий – тривожний,напружений. Чорний – повний занепад, зневіра. Білий – символізує …?
Символічне значення кольорів на писанках Червоний – радість, весілля. Жовтий – сонце, зірки, місяць. Чорний – земля, ніч, буря. Білий – сніг, зима, день, світло. Коричневий – врожай, земля. Блакитний – небо, повітря, здоров’я. Зелений – воскресіння природи, її багатство.
СЛОВА ЗА ХВИЛИНУ Назвіть якомога більше слів до певної теми ( чесноти, вади, гарні вчинки, погані вчинки). Працюйте в парах: один учень рахує слова, інший називає. Поміняйтесь ролями.
ВПРАВА “ЛОГІКОН” Як християни називають Святого Миколая? Знайди зайве слово: щедрий великий сяйноликий чудотворець розумний заступник
Чому дерево плаче? Я зірвав квітку – і вона загинула. Я упіймав метелика – і він умер у мене на долоні. І тоді я зрозумів, що торкнутися природи можна тільки серцем…
Мотивація – ключ до пізнання. Людина, що не знає нічого, може навчитися, справа тільки в тому, щоб запалити в ній бажання вчитися. Д. Дідро, французький філософ
У сучасній інтерпретації процес навчання – це взаємодія вчителя та учнів, у якому учні з допомогою та під керівництвом учителя осягають мотиви своєї пізнавальної діяльності, оволодівають системою наукових знань та формують їх.
Викладання – цілеспрямована діяльність учителя щодо формування в учнів позитивних мотивів навчання, організації сприйняття, осмислення фактів та явищ, забезпечення вміння користуватись отриманими знаннями.
Вправа “Лови (знайди) помилку ” Апостол Андрій приносить подарунки дітям 19 грудня. Марія – перша княгиня Київської Русі, що стала християнкою. Ясний Місяць – так називали князя Володимира кияни.
РОЗПОВІДЬ ПРИТЧІ Притча – повчальна оповідь, яка дає нам мудрі поради для життя. Притча несе в собі величезний зміст і змушує людей задуматися про багатьох сторонах свого життя й своїх учинків.
ПРИТЧА ПРО ЖАДІБНОГО БАГАТІЯ Багатий чоловік в один рік зібрав щедрий врожай і вирішив побудувати великі стодоли, щоб було де зберігати весь свій достаток. Він сподівався чимало років їсти, пити, веселитися. Але Господь звернувся до нього з такими словами: "Безумний! Цієї ж ночі буде забране твоє життя. Кому залишиться все, що ти приготував для себе?.. Так буде з кожним, хто збирає багатство для себе і не збирає багатства Божого". Чого вчить притча? Господь засуджує жадібність. Завжди допомагайте тим, хто бідний. Будьте милосердні до ближнього свого.
Упровадження сучасних інтерактивних методів навчання: робота в парах; робота в групах; 2+2=4; велике коло; мікрофон; мозковий штурм; незакінчені речення.
РЕФЛЕКСІЯ РОЗБІР КЛЮЧОВИХ СЛІВ ВЕЛИКДЕНЬ ВЕЛИКИЙ ДЕНЬ ПАСХА ВОСКРЕСІННЯ ХРИСТОВЕ СВІТЛЕ ВОСКРЕСІННЯ ВОСКРЕСНУТИ ВЕЛИКИЙ ПІСТ ДУХОВНИЙ СОН РОЗГОВІТИСЯ
АНАЛІЗ ІСТОРІЙ І СИТУАЦІЙ Ця форма роботи допомагає проаналізувати і обговорити ситуації, з якими учні, дорослі можуть зіткнутися в житті. Учасники можуть пропонувати варіанти, як насправді міг би вчинити той чи інший персонаж.
РОЛЬОВІ ІГРИ Учитель пропонує зіграти сценки в ролях. Для цього учнів об’єднують у групи й дають випереджальне завдання: вивчити текст ролей, виготовити костюми. На уроці діти демонструють сценки.
Основні принципи організації роботи з батьками: 1) комплексний підхід (спільна робота суспільних організацій церкви, сім’ї, школи) 3) обернений зв’язок (взаємопотреба та взаємодопомога сім’ї та школи) 2) Варіативність (різні форми роботи) 4) Результативність (вибір форм, що дають результат)
Правила організації роботи з батьками Батьки та діти не повинні почувати себе об'єктами вивчення. Робота з батьками повинна бути цілеспрямованою, планомірною й систематичною. Методи цієї роботи повинні бути взаємозалежні з методами виховання дітей. Психолого-педагогічні методи повинні бути різноманітні, застосовуватись у комплексі.
Форми роботи з батьками: батьківські лекторії сімейні ради, батьківські конференції анкетування, сімейні проекти тестування (спільні роботи дітей і батьків) активне слухання (бесіди, сімейні свята, виставки заохочення батьків до прийняття власних рішень) презентації успішних родин батьківські тренінги (моделювання ситуацій)
Схожі презентації
Категорії