X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
дедактико методичний аспект

Завантажити презентацію

дедактико методичний аспект

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Дидактико-методичний аспект впровадження компетентнісного підходу на уроках природознавства в 1 класі Підготувала Смірнова І.А. вчитель початкових класів Уманської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів№5 ім.В. І. Чуйкова Уманської міської ради Черкаської області

Слайд 2

Програма “Природознавство” розроблена на основі Державного стандарту початкової загальної освіти відповідно до спірально-концентричного принципу, який забезпечує неперервне розширення і поглиблення знань та повторне вивчення певних тем, з метою глибшого проникнення в сутність явищ та процесів відповідно до вікових особливостей дітей.

Слайд 3

Мета освітньої галузі "Природознавство” - формування природознавчої компетентності учня шляхом засвоєння системи інтегрованих знань про природу, способів навчально-пізнавальної діяльності, розвитку ціннісних орієнтацій у різних сферах життєдіяльності та природоохоронної практики.

Слайд 4

Природознавча компетентність як предметна - це особистісне утворення, що характеризує здатність учнів розв’язувати доступні соціально і особистіснозначущі практичні та пізнавальні проблемні задачі, пов’язані з реальними об’єктами природи у сфері відносин "людина - природа".

Слайд 5

Взаємозв'язок між категоріями компетентнісного підходу

Слайд 6

Природознавча компетентність - це поєднання природничих знань, умінь і навичок, що дозволяють не тільки висувати обґрунтовані й усвідомлені судження, але й здійснювати, наприклад, природоохоронну діяльність, тобто діяти. Компетентність є результатом набуття компетенцій.

Слайд 7

Формування предметних і ключових компетентностей вимагає від учителя застосування методів, які передбачають активну діяльність молодших школярів.

Слайд 8

Порівняльна характеристика знаннєвого та компетентнісного підходів у початковій освіті Ознаки порівняння Знаннєвий підхід Компетентнісний підхід Мета Формування всебічно розвиненої гармонійної особистості. Формування діяльної компетентної особистості. Визначення змісту Зміст навчання формується “в меті“. Зміст навчання формується "від результату“. Позиція вчителя Передає, навчає, формує. Переважає відтворення знань, застосування за зразком. Інтеграція ціннісної, мотиваційної, діяльнісної, знаннєвої складових навчання; проектування навчальних і життєвих ситуацій для формування предметних та ключових компетентностей. Основні результати Цінності, знання, вміння, навички. Суб'єктність учіння, цінності, знання, вміння, навички, способи і досвід діяльності.

Слайд 9

У дидактичному вимірі результати компетентнісної освіти можна узагальнено передати через такі індивідуальні досягнення учня: Емоційно- Я прагну до... Я хочу досягти... ціннісна Я дуже ціную... Я схвалюю... сфера Я відчуваю, що мені потрібно... Я буду наслідувати...

Слайд 10

Дидактичне забезпечення уроків природознавства

Слайд 11

Державним стандартом на викладання предмета «Природознавство» у 1 класі передбачено 2 години. Особливості організації вивчення програмового матеріалу з природознавства в 1 класі: - протягом року – 68 год. (2 год. на тиждень); - резерв – 6 год. (може бути використаний вчителем на власний розсуд для організації різноманітних форм навчального процесу: екскурсій, проектної та дослідницької діяльності учнів, роботи з додатковими джерелами інформації).

Слайд 12

Для зручності орієнтування в підручнику ( ”Природознавство”для 1кл./ І.В. Грущинська) методичний матеріал структуровано за різноманітними рубриками: У 1-му класі: (зображувальний ряд 1 кл)

Слайд 13

У межах кожної теми уроку відповідно до структури уроку вводяться рубрики (підручник ”Природознавство” для 1кл./ І.В. Грущинська): "Ти дізнаєшся”. "Пригадай”. "Роздивись“. "Роздивись і розкажи“. "Розкажіть“. "Послухай“. “Запам”ятай”. "Поміркуй і розкажи“. "Завдання для друга природи“ і інші.

Слайд 14

"Поміркуй!“ Хто з цих тварин – звір? Чому?

Слайд 15

"Роздивись і порівняй!“ Кошеня – жива істота Кошеня – іграшка

Слайд 16

“Роздивись і пригадай” Назви “зайву тварину”. Доведи!

Слайд 17

"Роздивіться і розкажіть“ Де живуть птахи? Шпаки Ластівки

Слайд 18

Завдання для друга природи Пригадай казки та мультфільми, де головні герої звірі? Казка “Рукавичка” Мультфільм «Том і Джеррі»

Слайд 19

Гра “Слухаю, думаю, відповідаю” Дятел Білка Його дзьобик – молоток, В лісі чути: „ток-ток-ток”. Він з кори комах виймає, Про дерева щиро дбає. Пухнастий клубочок Виліз на дубочок, Жолуді зриває І в дупло ховає.

Слайд 20

Знання з предмета “Природознавство” учні засвоюють у вигляді фактів, уявлень і понять, що сприяє формуванню природознавчої компетентності через набуття певних компетенцій. Урок є основною формою організації процесу навчання природознавства.

Слайд 21

Для планування уроку необхідно з’ясувати: його місце в системі уроків даного розділу; як дана тема відображена в програмі; як визначено в ній державні вимоги до знань і умінь учнів тобто природничі компетентності. Такий підхід: упереджує перевантаження окремого уроку; сприяє його спрямованості на засвоєння кінцевих результатів навчання з даного розділу й окремої теми; дозволяє попередньо виділити об’єкти контролю для оцінювання знань; точніше спланувати зміст і послідовність між- тематичних і міжпредметних знань.

Слайд 22

Форми та засоби проведення навчальних занять з природознавства • використання місцевого природознавчого та краєзнавчого матеріалу у навчальних цілях; • проведення регулярних екскурсії у природу, населеним пунктом, у краєзнавчий або природничий музей, планетарій; • систематичні спостереження за природою; • дидактичні ігри; • уроки, проведені у формі подорожі, усного журналу, репортажу з місця подій; • святкування дня Землі, космонавтики, прильоту птахів; • власні учнівські дослідження; • виконання завдань пошуково-творчого характеру; • екологічні акції.

Слайд 23

Використання місцевого природознавчого та краєзнавчого матеріалу у навчальних цілях Герб Умані Прапор Умані Уманське диво. Дендрологічний парк “Софіївка”. Головний вхід у парк

Слайд 24

Компетентності і компетенції є особистісним досягненням учня, яке він виявляє у певній навчальній ситуації. Ці надбання ґрунтуються на знаннях, уміннях, навичках, досвіді, цінностях.

Слайд 25

Дякую за увагу!

Слайд 26

Список використаних джерел 1. http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/462-2011- Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти  http://www.mon.gov.ua/images/files/navchalni_programu/2012/ukr/06_prurodoznavstvo.pdf http://osvita-mk.org.ua/index/pedagogichna_skarbnichka_vchitelja_1_klasu/0-39 Компетентнісна спрямованість нових навчальних програм для початкової школи (О.Я. Савченко, академік НАПН України) http://rmo2012.klasna.com/uploads/editor/4886/401012/sitepage_1/files/present1_2.doc http://www.playcast.ru/view/2045617/f0d884ca1053d20d2258dcc7bd380be93383b9e9pl Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1—4 класи. — К.: Видавничий дім «Освіта», 2011 «Природознавство» : підр. Для 1 кл./ І.В.Грущинська. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. – 144с. : іл. http://images.yandex.ua/yandsearch?text=%D0%BF%D0%BE%D0%B5%D1%82 http://doshkolenok.kiev.ua/vesnjanky/365-virshi-pro-vesnu.html http://neposednet.blogspot.com/2013/03/blog-post.html http://teacher.at.ua/publ/2

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Різне