Шкільний булінг
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
18 грудня 2018 року № 2657-VIII Внесені зміни до: Кодексу України про адміністративні правопорушення; Закону України «Про освіту». «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» ЗАКОН УКРАЇНИ www.themegallery.com
- здійснюється навмисно, - відбувається регулярно, - нерівність сил, - груповий процес, - не закінчується сам по собі, - негативний психологічний вплив на всіх.
умисні штовхання, удари, стусани, побої, нанесення інших тілесних ушкоджень, дії сексуального характеру та ін; насильство, що завдає психологічну травму шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, обзивання, поширення образливих чуток, якими навмисно заподіюється емоційна невпевненість. 1. Фізичний булінг 3.Психологічний булінг Шкільний булінг можна розділити на такі основні форми: крадіжки, пошкодження, знищення чи ховання одягу та інших особистих речей жертви, вимагання грошей, їжі тощо 2.Економічний булінг цькування за допомогою образ у соціальних мережах, надіслання образ на електронну адресу або SMS, зйомка і викладання непривабливого відео у загальний доступ www.themegallery.com
Ознаки , за якими можна розпізнати, що діється булінг: весь клас сміється над одним і тим же учнем; дуже образливі прізвиська, обзивання ; коли дорослий підходить до групки дітей вони, замовкають, розбігаються, різко змінюють діяльність ( можуть обійняти «жертву», начебто все в порядку); когось затискають в кутку приміщення ; один з учнів не обирається іншими ( в ізоляції); по обличчю одного з учнів: блідий, червоний (у плямах ), в сльозах, наляканий, ознаки насильства на тілі; молодші школярі бояться зайти в туалет; школярі після уроків не розходяться, когось чекають біля школи. www.themegallery.com
Найчастіше жертвами шкільного булінгу стають діти, які мають: Фізичні недоліки: носять окуляри, діти зі зниженим слухом, порушенням опорно-рухового апарату (наприклад ДЦП), тобто ті, які не можуть захистити себе, фізично слабші за своїх однолітків. Особливості поведінки: замкнуті, сором`язливі, тривожні, імпульсивні, невпевнені у собі, нещасливі і ті, які мають занижену самооцінку. Особливості зовнішності: руде волосся, ластовиння, криві ноги, особлива форма голови, маса тіла (повні чи худі). КОГО БУЛЯТЬ? www.themegallery.com
Недостатньо розвинені соціальні навички: часто не мають жодного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками. Страх перед школою: неуспішність у навчанні часто формує у дітей негативне ставлення до школи, страх відвідування певних предметів, що сприймається оточуючими як підвищена тривожність, невпевненість, провокуючи агресію. Відсутність досвіду життя в колективі домашні діти. Хвороби: епілепсія, заікання, енурез, дислалія (порушення мови), дисграфія (порушення письма), дислексія (порушення читання). www.themegallery.com
На уроках веде себе боязливо, замкнений, коли відповідає, по класу розповсюджується сміх, коментарі. Шкільні речі часто бувають розкидані по класу чи сховані. Під час перерви, в їдальні, тримається осторонь інших, уникає ровесників і старших школярів, намагається бути недалеко від вчителів. Дитину ображають, дражнять, дають образливі прізвиська. Добре контактує з вчителями і погано з ровесниками. Запізнюється на уроки або пізно йде зі школи. Під час групових занять дитину ігнорують або обирають останньою. Типова поведінка жертви : www.themegallery.com
Булять, тому що: Вважають, що це смішно і в цьому немає великої проблеми чи трагедії. Діти, які булять, не надто переймаються почуттями тих, кого вони ображають. Вважають, що дорослі не будуть звертати на це уваги. Вважають, що хтось заслуговує на таке ставлення, або так себе заспокоюють. Вважають, що така поведінка є нормою. Самі зазнали булінгу. Хочуть відчути силу та вплив. Прагнуть уваги та лідерства у групі. Інколи — через почуття самотності і невпевненості.
Статистика Регулярно (раз на тиждень і частіше) Частково піддаються знущанню зі сторони однокласників. Батьків вважають своїх дітей жертвами таких знущань. 10% 55% 26% За даними психологічних досліджень зарубіжних та вітчизняних шкіл, булінг – явище досить поширене www.themegallery.com
1 2 3 Проблеми у навчанні, поведінці Думки про суїцид Зниження самооцінки Наслідки шкільного насилля www.themegallery.com
Ті, хто піддаються булінгу: відчувають безпорадність і страх від постійної загрози. Булінг провокує тривожні та депресивні розлади, пригнічує імунітет, що підвищує вразливість до різних захворювань; втрачають повагу до себе. Страхи та невпевненість руйнують здатність до формування та підтримки стосунків з однолітками, що призводить до відчуття самотності; втрачають інтерес до різних форм активності та не можуть нормально навчатися. У деяких випадках можна простежити зв’язок між потерпанням від булінгу та розладами харчування (анорексії та булімії), емоційної сфери (депресіями та суїцидальною поведінкою).
Ті, хто булять: частіше беруть участь у бійках, причетні до вандалізму, залучаються до ранніх статевих стосунків, мають досвід вживання алкоголю та наркотичних речовин, частіше за інших потрапляють у ситуації, де проявляється насилля та порушуються закони;
Ті, хто вимушені спостерігати: часто страждають від відчуття провини безпорадності, свого безсилля, етичного конфлікту: втрутитись у ситуацію булінгу чи ж залишитись осторонь; потерпають від депресивних станів чи перезбудження, намагаються менше відвідувати навчальний заклад.
Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» www.themegallery.com
наша мета - припинити насильство, а не покарати винних! не варто забувати, що всі сторони потребують деякого часу, щоб скорегувати свою поведінку.
Ми всі – учасники процесу булінгу, чи як агресор, чи як жертва, чи як спостерігач. І ми маємо про це говорити, маємо діяти, а не стояти осторонь.
Схожі презентації
Категорії